Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Billedbehandling i Denon 2308 - Opdateret (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AndyK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 April 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer at købe en Denon 2308 som min første surround receiver. Jeg har set at alle Denon receivere bruger samme de-interlacing chip - hvilket så vidt jeg har læst dog ikke behøver at betyde at kvaliteten er den samme - opsætningen af chippen betyder jo også noget. Jeg har læst en gammel anmeldelse (2005) af en scaler, der benyttede  en FLI-2300 chip (aner ikke hvad forskellen er i forhold til den FLI-2310 Denon bruger). De er generelt begejstrede for den men skriver at den ikke kan lave rigtig film mode de-interlacing med 2:2 eller 3:2 cadence detection.

EDIT: Jeg glemte at skrive, at det KUN er ved 1080i at chippen ikke kan de-interlace korrekt og rekonstruere de originale 24 eller 25 fps (25 fps kan vel dårligt kaldes originalt, men det er det bedste man kan gøre ved en PAL DVD) med brug af 2:2 og 3:2 cadence detection - ved SD opløsningerne og åbenbart også 720p fungerer 2:2 og 3:2 cadence detection fint.

Jeg har læst at den FLI-8125-LF chip som Onkyo bruger er væsentligt dårligere end FLI-2310'eren, men at den Silicon Optix processor, der sidder i 875'eren er rigtig god. Problemet er bare at en 2308 koster ~5000 kr. mens en TX-SR875 koster over det dobbelte.

Derfor: Er der nogen, der har erfaring med de-interlacing kvaliteten i en Denon 2308? Hvordan håndterer den SD filmmateriale - klarer den både 2:2 og 3:2 pulldown? Hvad med SD videomateriale? Hvad med 1080i fra en HD digitalTV boks - filmmateriale og vide?

På forhånd tak

Til top Vis AndyK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndyK

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 April 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

AndyK skrev:

Hej

Jeg overvejer at købe en Denon 2308 som min første surround receiver. Jeg har set at alle Denon receivere bruger samme de-interlacing chip - hvilket så vidt jeg har læst dog ikke behøver at betyde at kvaliteten er den samme - opsætningen af chippen betyder jo også noget. Jeg har læst en gammel anmeldelse (2005) af en scaler, der benyttede  en FLI-2300 chip (aner ikke hvad forskellen er i forhold til den FLI-2310 Denon bruger). De er generelt begejstrede for den men skriver at den ikke kan lave rigtig film mode de-interlacing med 2:2 eller 3:2 cadence detection.

Jeg har læst at den FLI-8125-LF chip som Onkyo bruger er væsentligt dårligere end FLI-2310'eren, men at den Silicon Optix processor, der sidder i 875'eren er rigtig god. Problemet er bare at en 2308 koster ~5000 kr. mens en TX-SR875 koster over det dobbelte.

Derfor: Er der nogen, der har erfaring med de-interlacing kvaliteten i en Denon 2308? Hvordan håndterer den SD filmmateriale - klarer den både 2:2 og 3:2 pulldown? Hvad med SD videomateriale? Hvad med 1080i fra en HD digitalTV boks - filmmateriale og vide?

På forhånd tak

som udgangspunkt tror jeg måske receiveren i mit setup er det sidste jeg ville sætte til at lave billedbehandling. Enten tv eller afspiller alt efter hvad der er bedst

AndyK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 April 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
AndyK skrev:

Hej

På forhånd tak

som udgangspunkt tror jeg måske receiveren i mit setup er det sidste jeg ville sætte til at lave billedbehandling. Enten tv eller afspiller alt efter hvad der er bedst

Nu kender jeg selvfølgelig ikke dit setup, men hvis du bruger det som en hel generel regel virker det en smule forudindtaget . Panasonic BD30 er ifølge anmeldelser dårlig til at deinterlace NTSC DVDer hvis de er dårligt mastered (hvilket en hel del er), og PAL DVDer kan den vist slet ikke håndtere i film mode men falder tilbage til video mode deinterlacing, hvilket ikke giver en imponerende billedkvalitet. Nu skal jeg dog ikke have en BD30 men en BD50 - jeg vil hellere bruge lidt mere på en afspiller, der kan dekode de tabsfrie formater end bruge væsentligt mere på en AV-receiver, der kan. Jeg ved derfor ikke om en BD50 er bedre til at deinterlace, men jeg forventer at den ikke er.

Det var så afspilleren - nu til TVet: Panasonics Plasma TV er fremragende til prisen, men de kan heller ikke lave film mode deinterlacing af DVDer eller TVudsendelser.

Derfor: Jeg har brug for en ekstern scaler (forhåbentligt i en AV-receiver, da en seperat enhed er vanvittigt dyr) hvis jeg både vil de-interlace TV og DVDer. Da mange HD-kanaler sender i 1080i, er det vigtigt med deinterlacing af denne opløsning, hvorfor jeg specielt spørger om 2308s evner til dette.

Til top Vis AndyK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndyK

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 April 2008 kl. 04:40 | IP-adresse registreret  

Uden at kende til 2308erens videobehandlingsmulgiheder, går jeg ud fra at et receiver til 5000 ikke vil klare det særlig godt. Onkyos 875 har jeg dog hørt/læst masser af gode ting om.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes