|
Hej
Jeg overvejer at købe en Denon 2308 som min første surround receiver. Jeg har set at alle Denon receivere bruger samme de-interlacing chip - hvilket så vidt jeg har læst dog ikke behøver at betyde at kvaliteten er den samme - opsætningen af chippen betyder jo også noget. Jeg har læst en gammel anmeldelse (2005) af en scaler, der benyttede en FLI-2300 chip (aner ikke hvad forskellen er i forhold til den FLI-2310 Denon bruger). De er generelt begejstrede for den men skriver at den ikke kan lave rigtig film mode de-interlacing med 2:2 eller 3:2 cadence detection.
Jeg har læst at den FLI-8125-LF chip som Onkyo bruger er væsentligt dårligere end FLI-2310'eren, men at den Silicon Optix processor, der sidder i 875'eren er rigtig god. Problemet er bare at en 2308 koster ~5000 kr. mens en TX-SR875 koster over det dobbelte.
Derfor: Er der nogen, der har erfaring med de-interlacing kvaliteten i en Denon 2308? Hvordan håndterer den SD filmmateriale - klarer den både 2:2 og 3:2 pulldown? Hvad med SD videomateriale? Hvad med 1080i fra en HD digitalTV boks - filmmateriale og vide?
På forhånd tak
|