Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Haves: Dali SC7. Ønskes: Gode råd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ellegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 April 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Efter at have købt en projektor og en Playstation 3 har jeg i efterhånden et stykke tid gået og luret på at få anskaffet mig et surroundsystem for at få fuld fornøjelse ud af mit nyerhvervede isenkram. Jeg begik den fejltagelse at begynde at søge på emnet på nettet fremfor at hive det til budgettet bedste sæt hjem fra nærmeste Bilka/Fona/Føtex, og det har efterladt mig på temmelig bar bund med hensyn til at anskaffe mig sådan et system.

Imidlertid fandt jeg en centerhøjttaler, Dali SC7, i gården for et par dage siden, og så vidt jeg umiddelbart kan konkludere er det en glimrende højttaler, så det er i hvert fald et sted at starte. Spørgsmålet er så bare hvordan jeg kommer videre.

Den venlige ekspedient i HiFi-Klubben havde aldrig hørt om SC7'eren, og han anbefalede mig i stedet et andet højttalersæt (Concept 6, tror jeg, til 6000 kroner) som lød udmærket, og han sagde at man bør købe center- og hovedhøjttalere samlede så de passer sammen. Det giver vel god mening.

Hvilke forslag har I til hovedhøjttalere, receiver og baghøjttalere der ville gå godt til den center? Eller eventuelt en anden løsning? Jeg køber meget gerne brugt. Jeg forestiller mig at bruge omkring 4-5000 kroner på projektet; kan godt smide flere penge efter det, men da jeg ikke er noget der minder om hi-fi-entusiast synes jeg ikke rigtig det kan retfærdiggøres.

Udover almindelig filmkiggeri skal højttalerne også bruges til almindelig musiklytning, primært klassisk musik, og jeg har ingen fetich med at buldre løs og spille så ruderne klirrer.

Jeg håber I kan hjælpe mig!
Til top Vis Ellegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellegaard Besøg Ellegaard's Websted

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 17 April 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Så du har tænkt dig købe et højtalersæt og en receiver for 5K??...Beklager meget, men hvis det er tilfældet så kommer du ikke særlig langt!...

Men jeg kan godt hjælpe dig, med at strikke et højtalersæt sammen, for 5K..

Front: Dali 850
Rear: Dali 104 (hvis du vil have gulvhøjtaler), ellers Concept 2
Kabler: Noget supra, eller noget Nordøst Wyrewizard Dreamcaster

BTW. Dali SC7 er en glimrende højtaler, havde den selv og den klarede det fint!..

Mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 
Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Ellegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Sendt: 17 April 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
Så du har tænkt dig købe et højtalersæt og en receiver for 5K??...Beklager meget, men hvis det er tilfældet så kommer du ikke særlig langt!...

He-he, det svar var jeg top-forberedt på efter at have lurket her i noget tid!

5000 kroner ... jeg tænkte man kunne distribuere det over ca. 2000 kroner til hovedsættet (der er et par Dali 850'ere til salg her til 2000 kr.), 2000 til receiveren (f.eks. en Denon AVR1804, også til salg her på siden) og en lille tusindmand til baghøjttalerne der, efter hvad jeg har fået at vide, ikke nødvendigvis skal være spitzklasse.

zirio skrev:

BTW. Dali SC7 er en glimrende højtaler, havde den selv og den klarede det fint!..

Mange tak for forslagene!
Til top Vis Ellegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellegaard Besøg Ellegaard's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 April 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 
Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost

Jeg kan støtte dette projekt. Jeg bruger selv en Dali c1000 center, som er efterfølgeren for SC7 i den blå serie. Og den klarer det fint sammen med 850.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes