Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Feedback Af Surround Valg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 17 April 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe søgt rundt om på nettet efter et komplet nyt surround system.. så har taget mig tid og læst en masse test og forum igennem over en længere periode og endelig fundet frem til noget.. :) så ville lige først lige høre her inde hvad i synes om sættet..

Mit budget ligger på omkring de 30.000-40.000kr 

Det jeg har fundet frem til pt er:

Reciver: Onkyo TX-SR875 (Ca 13000kr)

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1312&zoneid=1

Front Højtaler: Dali Ikon 6 (8000kr)

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/dal i_ikon_6_hoejttaler_lys_valnoed_.htm

Center: Dali Ikon Vokal 2 (3000kr)

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/center/dali_i kon_vokal_2_centerhoejttaler_valnoed.htm

Bag Højtaler: Dali Ikon W2 (4600kr)

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/bag/dali_ikon _w2_baghoejttaler_lys_valnoed.htm

Sub: 2stk HarboSound SUB10 (5000kr)

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1524&zoneid=1

Det hele bliver rundt regnet 34.000kr..

Men ville gerne høre herind hvad i synes om mit valg..

Er der noget i ville have valgt anderledes..?

Er der dårlige erfaringer med nogle af produkterne..?

Eller generalt bar lidt feedback på hvad i synes om det hele..

Skal siges at anlæget ikke kun skal bruges til surround.. men det skal også kunne klare sig i stereo til de fester som der kommer i weekenderne.. (Går fra et par CV1515 så vil gerne have noget som kan spille rimelig højt men også lyde godt)  

Til top Vis Jespera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespera

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 17 April 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Ganske fornuftigt!

MJ

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Inuuteq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 April 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Er begyndt interesseret i Onkyo TX-SR875 har en Pioneer VSX-AX4ASI-S bruger Audiovector M3 Sign som front
Til top Vis Inuuteq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Inuuteq

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

hmm.. den skal jeg lige ha igen Inuuteq forstod jeg ikke lige helt

bgkr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 April 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

havde kigget efter selvsamme sammen sætning, men valgte at købe pioneer S-V810A og 875´eren...

du er velkommen til en lytter hvis det skulle være, og subben følge; EFTER NERMERE HJÆLP TIL TILSLUTNINGEN, ganske glimrende med.

Men fint sæt du har kig efter, men ville vælge ikon subben istedet for, den arbejder også klasse.

du kan jo købe komplet system i hifi klubben... din reciver ville jeg købe i tyskland der kan du få de til 1239 euro ved refth i flensborg!!!!

Til top Vis bgkr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bgkr

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 19 April 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Ret fornuftigt valg af komponenter!!
Alternativt kunne du kigge på andre højtalere, hvis du ikke har været ude og lytte??
For Audiovector og Elac laver også nogle RIGTIG gode højtalere!
De er dog lidt dyrere (alt afhængig af hvilke du vælger), men det kunne evt. hentes ind ved at vælge Onkyo 805 isteder for 875, da de lydmæssigt ikke adskiller sig så meget fra hinanden. Mens den store forskel ligger på billedesiden, hvor 875 har scaler - denne er dog ikke særligt godt implementeret, hvorfor det evt. kunne komme på tale senere hen med en extern.
Er iøvrigt enig i valget af subwoofere, de er sgu lækre.

Jeg tror især du vil opleve noget af et løft til festerne, musikken, hvis du vælger nogle andre højtalere end IKON, men det er jo smag og behag!
HVis du bibeholder IKON burde du måske vælge Dali R1000 som baghøjtaler istedet, syntes de spiller lidt bedre end On-Wall!

Med venlig hilsen

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

ja har også kigget lidt mere rundt omkring efter andre højtaler.. muligvis købe brugt da man nok vil få lidt mere for pengene i den prisklasse end nyt.. Dali 850 kunne muligvis være en mulighed at ta en lytter til.. kan læse at de får rimelig god omtale rundt omkring selvom de er ved at være ope i alderen.. med hensyn til baghøjtaler så vil jeg da lige ta et kig på dem og se hvad det er for noget

har også kigget på elac.. men da mit krav er at jeg godt vil ha gulvhøjtalere til fronter og efter at ha set prisen på dem tror jeg det vil løbe op i for meget penge mæssigt inden jeg er færdig

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 April 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

klipsch kunne også være et spændende alternativ, specielt når du kommer fra Cerwin Vega.

www.klipsch.com

Kan findes til rimelige priser i Tyskland, se evt. www.preissuchmaschine.de

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 April 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Nogle af de store modler fra Klipch kan spille røve ud af Cerwin Vaga, og de kan sørme også spille musik
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 April 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke vælge at kastrere et såpas dyrt anlæg ved at spare så hårdt når det kommer til subs. Du vil få en langt bedre filmoplevelse ved at bruge ekstra penger på subs sammenlignet med feks receiveren.

Har du plads for en eller to fysisk store subwoofere så er SVS PB12NSD et alternativ der leverer mengder af bas i de dybeste frekvensene. 6000kr leveret for en, 11000 for to. Eventuelt Pci 25-31 til 5700 for en eller 10400 for to, eller PB10-NSD til 4800 for en og 8800kr for to.

Alle de tre alternativene vil kunne levere langt mere af den dybeste bassen end både Harbo og Ikon Sub, uanset om du køber en eller to. To PB10-NSD ville ha vært mit valg, ikke for dyre, ikke for store men fremdeles masser af bas : )

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Havde først kig på Dali Ikon men efter at ha læst rundt på nettet om hvor overrasket folk var over hvor gode de SUB10 i forhold til Dali Ikon subben.. så var der jo lidt penge at hente der ved at købe dem i stedet..

Har kigget lidt på nogle af de subber du har anbefalet og ser da også ud til at være nogle som kan levere et rimelig lydtryk til en god film.... men efter at ha set på nogle af de subber du har anbefalet synes jeg de ser temelig store ud.. læste også din anmeldelse her på siden og tror simpelthen at størrelse på den bas nok gør at den ikke kommer til at stå inde i stuen, damen gir mig nok højst lov til at ha den til at stå i garagen, men der skal vist noget af et lydtryk til før jeg kan høre den inde i stuen

men kan da være at der er andre subber fra svs som kan falde i smag.. er der en dansk forhandler af dem hvor man kan høre/se dem..? da jeg ikke er så meget for at bestille mit hifi fra udlandet..

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hej Jespera,

Hvad skal der benyttes som lyd/billede-kilde?

Mvh. Henrik

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

lyd kilde har jeg en PS3 og billed kilde regner jeg med at jeg skal ha anskaffet mig en panasonic 46pz85 plasma skærm hvis jeg finder et rimelig tilbud på den..

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 April 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Fysisk store subs har mange fordeler, men størrelsen er ikke en af de  Et alternativ for at få godkendt en stor sub er at sælge den til madamen som endebord eller noget lignende, og det fungerer de også udmerket som.

Men, er ikke det et alternativ så er der fremdeles håb, små subs er også ok, du vil bare ikke kunne få samme niveau i den aller dybeste bassen samtidig som de typisk også koster mere.

SVS SB12-Plus og Velodyne SPL1200R er to soleklare kandidater i kompaktklassen. SB12 koster 6000kr leveret for en og 11000 for to, SPL1200R koster 12000kr for en.

SPL1200 har fordelen af at ha automatisk rumkorrektion, men den der sidder i Onkyo 875 er mindst lige så god, om ikke bedre. SB12 har manuel rumkorrektion, men igen, den der sidder i Onkyoen er bedre. To subs har også en fordel kontra en enkel, de vil gi en jevnere frekvensrespons over et større område, noget som ingen rumkorrektion sammen med en enkel sub kan.

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

kender godt til Velodyne og ved godt at de er lysår til forskel fra en Sub10'er til en Velodyne sub.. men vil gerne prøve at lave det lidt billigere.. for ellers kan man jo blive ved.. selvfølgelig er der jo lige bank damen som nok til sidst vil sætte en stopper for det hele

Men vil gerne have et rimelig surround sound så man kan få en rimelig oplevelse ud af filmen.. har aftalt med mig selv at 50.000kr er maks for hvad det hele må koste og det er med reciver, højtaler, sub og fjernsyn.. gør selvfølgelig ikke noget at det bliver billigere.. 

men vil selvfølgelig heller ik have det sådan at når det hele er købt ind og filmen sat på at man så bar sidder tilbage og tænker.. "Var det, det" derfor er det at jeg søger lidt erfaring her inde til hvad folk synes..

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 April 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Jespera skrev:

men vil selvfølgelig heller ik have det sådan at når det hele er købt ind og filmen sat på at man så bar sidder tilbage og tænker.. "Var det, det" derfor er det at jeg søger lidt erfaring her inde til hvad folk synes..

I lys af det bør du virkelig vurdere nogle kraftigere subs. Personligt så købte jeg 6 subs i løbet af 2 år før jeg til slut fandt hvad jeg var på udkik efter da jeg købte min PB10, efter det har jeg mest købt nye subs fordi jeg hadde penger jeg ikke viste hvad jeg skulle bruge til : )

Ved 20hz som af mange regnes som the holy grail når der kommer til subs til film kan en PB10 levere ca samme lydtryk som en DD18, det skal dog siges at jo længere du kommer op i frekvens, jo mere vil DD18 dra i fra.

Jeg har selv for nylig skiftet ud en PB12-Plus med 2 SB12-Plus fordi jeg ville forsøge med to små subs. Det har nogle fordeler, men til film kan ikke de to til sammen levere det som den ene PB12'en kunne alene. Skal du ha fred i sjelen vil jeg anbefale en PB13-Ultra, den kan bruges som endebord ved siden af sofaen, eller du kan se nogle billeder i min tråd hvordan jeg valgte at bruge min PB12 som et møbel.

Ved 20hz vil en PB13 om du sammenligner den med feks DD18 kunne levere 22db mere, eller med andre ord 12x så meget, og DET burde være nok til fred i sjelen

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Personligt så købte jeg 6 subs i løbet af 2 år før jeg til slut fandt hvad jeg var på udkik efter da jeg købte min PB10, efter det har jeg mest købt nye subs fordi jeg hadde penger jeg ikke viste hvad jeg skulle bruge til : )

Må dælme da være rart at ha så mange penge..  nu når du køber så mange subs så kunne du da altid smide en med posten til mig.. kan vel ikke blive ved med at have plads til dem..

Men tror nu stadig at jeg holder mig til de Sub10'er lige pt.. da Velodyne er en helt anden prisklasse og SVS ikke kan købes i danmark og de fleste modeller fra dem slet ikke ville passe ind i stuen størrelses mæssig.. var jo grunden i første omgang at CV1515 skulle skiftes ud da de var alt for store og klodset.. men tusing tak for rådet alligevel..

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 April 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hehe, vel, det kostet mig langt flere penger at bytte ud de subbene som jeg ikke var fornøjde med end at opgradere de der var tilfredsstillende. Sistnevnte var også langt mindre irriterende : )

Der findes en sandhed omkring design af subs som er noget sådan som det her: Du har tre faktorer, pris, ydelse og størrelse. Om du gør det hele perfekt kan du få to. Sub10 har valgt pris og størrelse.

Skal du ha en lille sub der passer det ambitionsniveauet som du udviser med de andre komponentene du har valgt så skal du langt, langt op i pris og jeg vil anbefale dig at google JL F113. De har ikke dansk distribution men der er en international forhandler det hedder Sounddoctor.

Du finder testresultater af den her

http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests/6015- index-subwoofer-tests-manufacturer-model.html

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 April 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Forresten, noget jeg kom på.

Du kan forsøge at se på testdataene for BK XLS200

http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests/5751- bk-xls200-df-mk2.html

Det er en lignende konstruktion, og presis som Sub10 sælges den direkte fra producenten uden mellemled. Den beregnes som den beste lille sub der €525 kan købe

Sammenlign så de dataene med de for PB12-NSD

http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests/8151- svs-pb12-nsd-new.html

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes