Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell Type Q (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 April 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er en stor fan af Snell højttalere (de lidt ældre)  - har PT 4 sæt.

Men nu melder trangen sig til måske at komme i besidelse af et sæt Type Q - men jeg har ikke rigtigt kunne finde oplysninger / omtale af dem på google eller andre steder. det er ikke bestykningen jeg er int. i den kender jeg - men deres lydmæssige egenskaber jeg er ude efter.

Så 10000 kr. spørgsmålet - er der noge herinde der kender til dem, har haft dem eller har hørt dem - hvordan spiller de ?? - er det værd at se om man kan finde et sæt - eller bedre at holde pengepungen "i ro"

Mvh

Jan

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

slet ingen der har hørt et sæt - eller kender lidt til dem ??

Det begrænsede feedback her - passer måske meget godt med antallet af solgte sæt Q  i DK - dvs. meget få

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 April 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Ja det var ikke en speciel salgssucces i hifiklubben, men det jeg huskermed lyden fra Snell Q var en homogen lyd og en rimelig åbenhed og ganske god detaljering. Du mangler naturligvis den dybeste bas og basgengivelsen synes jeg har en tendens til at blive gengivet for monotont.

Snell Q var en af de mere vellykkede forsøg fra Kevin Voecks på at lave en selvstændig Snell højttaler, men den mangler lidt den magi som der i Snell K og J i mk. II & mk. III modellerne, så dem burde du gå efter istedet, hvis du da har plads til dem og de er også meget lettere at finde i mk. III versionerne.

Til top Vis sunaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunaudio Besøg sunaudio's Websted

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej SunAudio

Tak for dit svar

Nej der er laaangt mellem et sæt Q brugt - måske også pga nyprisen til 5000 kr. sættet - til den pris var der også alternativer i Dali (350-450) - om de så spiller et sæt Q af banen ved jeg ikk - men de har selvf. kunne spille noget kraftigere med mere bund i gengivelsen. Det har nok ikke været den gængse kunde til et sæt HT til 5 KKR der er gået ud af døren med et sæt Q under armen.

Jeg har allerede et sæt J III og et sæt J IV - og de er som du skriver "musikalske" så man bare hører musik.......måske ikke de mest korrekte (i bassen) og mest detaljerede - men musikken flyder.....

Jeg holder stadig øje med - om der skulle dukke et sæt op et eller andet sted.

P.S. har du være i Klubben da de forhandlede Snell ??

MVH

Jan

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 April 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Nej jeg var hos Audioscan fra 1989 til 1994, men vi lyttede ofte til hinandes produkter da det jo var samme firma.

Personligt ville jeg langt foretrække et sæt Q fremfor en Dali 350, men der blev sikkert solgt flere Dali. Jeg kan forstå du samler lidt på Snell højttalere, har selv et par mint Snell E/II som bliver olieret en gang imellem når jeg keder mig, men hvad med at prøve at få et par LS 3/5 fra Rogers/harbeth/Stirling?

De spiller noget bedre end Q og er også meget spændende. Du kommer af med nogle flere penge, hvis du da ikke er heldig, men du holder også pengene hjemme på dem hvis du sælger dem igen.

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der ikke noget med - at Rogers LS 3/5 er konstrueret således at der så at sige "spilles snydebas"  ved at der hæves markant i bunden ??

Men husker udmærket de er meget velanskrevne - og så kræver de FORSTÆRKEREFFEKET så det vil noget - det kunne jeg godt honorere - jeg har et sæt NLE 1000 2x500 w 8 ohm FTC.

Men jeg tror mest jeg er til et sæt Q, hvis jeg kan støve et sæt op i fornuftig stand og rimelig pris

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Så er jeg blevet den lykkelige ejer af et sæt mint condition Type Q`ere.

Efter at ha lyttet noget på dem - giver jeg gerne Sunaudio ret i - at bas er der ikke meget af - samt at det bas der er - lyder "ens".

Til gengæld er åbenheden og detaljeringsgraden noget højere end på ex vis et sæt J III.

Og så kræver de en kraftig forstærker - de er ret ineffektive - jeg har en int. 2x100 - men det går bedre med mine monotrin på 2x500.

Jeg kunne godt være int. i at prøve med en subwoofer i en kvalitet der matcher Q erne. Jeg kender ikke meget til lige subwoofere - har hørt en REL Strata engang - vil sådan en passe til Q.

Ellers gerne andre forslag til en seriøs sub - gerne i 5-7000 kr. klassen - men det skal være kvalitet over kvantitet - det er ikke for at få buksebenene til at flagre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes