Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 15.000 Kr til lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klondike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 April 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg går og overvejer at købe noget nyt lyd til min stue.

Jeg vil bruge ca. 15.000 KR.

Først og fremmest vil jeg høre kan man få en god surround forstærker, der også er god til stereo ?

Forbruget vil være Ca.
40 % Musik afspilning i stereo.
40 % playstation gaming.
20 % Se film / TV.

Jeg overvejer at starte med at købe forstærker + 2 gode stereo højtallere, men vil gerne ha en forstærker der senere kan udbygges til 5.1 system. Så de 15.000 behøver nødvendigvis ikke være for et komplet system, bare muligheden for at udbygge det senere er der.

Krav til forstærkeren er som minimum også at jeg skal kunne tilslutte TV, recorder, PS3 på samme tid digitalt. Meget gerne flere input da, man aldrig ved om man får brug for at tilkoble flere enheder.

Er det muligt at få noget der er ok i det her prisleje, og hvis ja hvad vil i anbefale ?

Meget gerne links til forhandlere også, hvor jeg kan tage ud og høre udstyret.
Til top Vis klondike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klondike

JaySimpson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 April 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hej Klondike

For det første skal du gøre op med dig selv, om du vil købe nyt eller brugt. Nedenstående er primært relevant, hvis du vil købe nyt, da jeg ikke har den store viden om brugt markedet. Det er dog ikke endbetydende med, at du skal se bort fra brugtmarkedet, hvor man generelt for mere valuta for pengene, end man gør ved at købe nyt.

Da jeg selv købte for godt ½ år siden var det med et udgangspunkt som mindede end del om dine behov. Efter at have kigget noget rundt endte jeg med at vælge en Marantz forstærker, som både er musikalsk og velegnet til surround. Jeg har valgt at matche dem med Monitor Audios højtalere, som jeg syntes spiller godt sammen med Marantz, og som er nydelige at se på (høj WAF/SAF hvis det ellers har nogen betydning?).

Hvis du vil have fuld surround på en gang kunne det være: Marantz SR 4002 til 4000,- hos TC krydset med Monitor Audio Radius serien.

Hvis du vil have bedre kvalitet og er villig til at starte med stereo, kan jeg varmt anbefale dig Marantz SR 5002 til 6500,- hos TC krydset med Monitor Audio GS10 til 10.000,- hos TC, hvilket der så efterfølgende kan bygges oven på med surround og sub (NB: Tre surround højtalere og en sub kan nemt løbe op i yderligere 15k).

Men der er sikkert mange som vil modsige mig på dette område, da der er mindst lige så mange meninger, om hvad god lyd er, som der er brugere på dette forum. Så det aller bedste råd er nok et som er givet mange gange herinde, nemlig at komme ud i butikkerne og lytte, og så kan du jo evt. starte hos TC (www.tapeconnection.dk).

Vh

JS

Til top Vis JaySimpson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JaySimpson

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 April 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Tapeconnection giver rigtig god betjening, så dem vil jeg også anbefale

Hvad musiksmag har du, for det har stor indflydelse på valget af højttalere.

Onkyo 605 understøtter flere af de nye formater, men synes marantz har bedst stereolyd. Har haft begge to samtidig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes