Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Freecom Mediaplayer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 April 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Har ingen tidligere erfaring med mediecentre, så er ny på området. Men er begyndt at kigge mig lidt omkring, hvad man skal investere i, hvis man gerne vil have noget som kan afspille film og musik i en forholdsvis høj kvalitet (med HDMI, digitale udgange, WLAN etc.).

Har fundet frem til den her Freecom:

http://www.freecom.com/ecProduct_detail.asp?OID=12601&ID =3752&catID=8060&sCatID=1147078&ssCatID=1147078

Nogen der har erfaring med denne eller ligende Freecom mediecentre? Og i så fald, er denne her så noget at investere i? Jeg vil ikke have noget med mindre en 500GB, men kan det bedre svare sig at købe 1TB udgaven? Eller kan man bare "opgradere" 500GB-udgaven med en ekstern USB-harddisk engang i fremtiden, hvis jeg skulle mangle plads?

Min plan er at investere i en AV-receiver med LAN-opkobling, således jeg kan afspille internetradio over mit netværk og så vil jeg gerne koble mediecentret til receiveren via de digitale udgange til musikafspilning direkte fra mediecentret. Ligeledes regner jeg med at koble mediecentret til AV-receiveren via HDMI, således jeg også kan streame film via denne.

Jeg har kun bærbar PC og trådløst netværk, så jeg vil gerne kunne kommunikere med mediecentret via den bærbare over netværket ved filoverføringer etc. Og så vil jeg gerne kunne høre MP3 fra mediecentret uden at skulle have min PC tændt.

Er ovenstående produkt fra Freecom løsningen (synes prisen på Freecom'en også virker ok)?

PFT

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2008 kl. 02:47 | IP-adresse registreret  

Freecom'en er bygget på en Sigma Designs EM8621L chip og er derfor noget forældet i forhold til fx The Popcorn Hour, som ville være mit førstevalg.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 April 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Ok, tak for info. Hvad betyder det i praksis at det er en ældre chip? Er der nogle tydelige begrænsninger så på Freecom'en ift. Popcorn-maskinen?

Andre erfaringer med Freecom'en?

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

spaleur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg har selv en freecom og har egentligt været rigtigt glad for den. Ifht at afspille film er mit eneste issue at den ikke afspiller x264, ellers virker den rigtigt fornuftigt (afspiller mpeg/avi/iso/video_ts/...). Jeg ved at den ikke afspiller avi i 1080p, så jeg går ud fra at den ikke afspiller HD materiale generelt.

Ifht afspilning af lyd er min største anke at man er nødt til at tænde fjernsynet for at vælge musik. Det ville have været rigtigt rart lige at kunne kontrollere den fra den bærbare eller lignende. Den afspiller heller ikke FLAC eller andre lossless formater (det virker en anelse nørdet, men hvis du har en stor cd samling som skal konverteres til digital form er mp3 nok ikke det bedste valg)

Derfor har jeg valgt at erstatte den med en mac mini, men den er jo noget dyrere, hvilket også er grunden til at jeg ikke købte den med det samme. Mht udvidelse, så virker ekstern usb harddisk/dvd drev fortrinneligt. Man kan også tilgå delte mapper fra sin computer, men af een eller anden grund gav det nogen gange problemer (det kan være mit netværks setup, men jeg er ikke sikker)

freecom'en er i virkeligheden bare denne mediagate 350HD fra al-tech: http://www.airlinktek.com/english/product.php?prod=mg350hd

anyways, jeg er ikke her i forummet så tit, men hvis du har brug for mere viden om freecom'en så skriv over spaleur _at_ gmail.com

cheers,
Fredrik

Til top Vis spaleur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spaleur

Mokuer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har denne FreeCom Musicpal: http://www.freecom.com/ecproduct_detail.asp?ID=3593&CatI D=8060&sCatID=1147457&ssCatID=1147457

Det er et fint produkt som kører upåklageligt. Så thumbs up for FreeCom herfra.

Jeg er bare bange for den skal pensioneres lidt tidligt da jeg netop har bygget mig en HTPC.

Men - Det er jo mere en ros til FreeCom end til det pågældende produkt som jeg ingen erfaringer har med.

Mokuer

Til top Vis Mokuer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mokuer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes