Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvad skal jeg købe ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HenningH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 April 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen,

Dette er mit første indlæg, idet jeg lige har lavet et login.
Jeg står lige overfor at flytte ind i et nyt hus, lidt stort, og jeg har derfor brug for at købe en masse isenkram . Det er selvfølgelig spændende, men jeg har desværre ikke så meget forstand på det.
Så jeg håber nogen her vil være behjælpelig med at vejlede mig.

Alle TV (fladskærme) skal have indbygget digital tuner (DVB-T?). Der er behov for det enkelte TV's tuner selv kan hente DR1, DR2, m.m., mens TV2 bliver hentet via en fysisk TV2 antenne der splittes ud på alle TV.

Jeg vil gerne bruge lidt penge på  den store stue og soveværelset. De fire andre skal "bare" være god kvalitet, men ikke det dyreste man kan finde på markedet. Se venligst nedenfor.

Det er kun i min store stue jeg vil have surround. De fem andre skal alle have indbyggede højttalere. Men så igen, det er vel ikke altid man tænder det hele op, hvis man bare lige skal se nyhederne, så det skal vel også have indbyggede/sidehængte højttalere ?

1. Jeg har en stor stue på ca. 50 kvm, hvor jeg HAR forstået så meget at der skal indkøbes et Pioneer PDP-508XD, 50". Til det skal kunne sluttes en computer, en Wii-station, et surround anlæg og en Viasat HD-parabol boks (med harddisk). Kan man det med de antal indgange der er til rådighed på TV'et ? (i den optimale kvalitet) ?
Surround anlægget havde jeg tænkt skulle være en Yamaha ??-2700 forstærker med center-speaker, subwoofer (den på 1.000 W), 2 fronthøjttalere på hver 250 W og to baghøjttalere på hver 200 W. Jeg husker desværre ikke numrene på tingene da jeg bare har set det een gang i en El-Giganten butik.
De viste der en sammenligning med et LG surround anlæg og der vandt Yamaha'en klart.
Kan Yamaha 2700'ren også bruges til at afspille musik på ?
Den oprindelige grund til at jeg også så godt kunne lide den er at den har en eller anden funktion hvormed man kan hente musik fra andre enheder på et netværk. Ikke fordi det er så vigtigt, idet jeg får en computer til at stå tændt i TV-skabet også, der både er på nettet og forbundet med min Home-server......
Er der noget bedre til de samme penge ?

2. Til en anden stue har jeg bare brug for et 37" TV. Her er LCD vel OK ?
Jeg har desuden læst andres kommentarer og vel fundet frem til at jeg her skal bruge et Panasonic TH-37PX80. Det skal ikke bruges til parabol. Er det OK ?

3 + 4. I køkken og et kontor vurderer jeg at vi skal have et 32" i hvert rum. LCD vel ? Men hvad skal det være ? Ingen af dem skal bruges med Parabol.

5. Soveværelse. Her har vi brug for en 42" (LCD?) fladskærm med indbygget DVD afspiller (incl. DivX). Ingen parabol tilsluttet. Jeg ville ellers gerne have haft et Pioneer PDP-428XD, men det mangler jo DVD-afspiller - og det hele skulle gerne kunne hænge på væggen. Strøm og netkablet er begge gemt ind i væggen bagved. Men der findes vel noget andet fornuftigt ?

6. En mindre børnestue på 18-20 kvm. Her skal være en 37" (LCD?) fladskærm. Her skal der også være en parabol boks - dog ikke i HD, men almindelig. Og så har børnene PlayStation 2 (scart).
Hvad kan bruges her ?

Jeg synes ganske enkelt jeg bliver lige så forvirret som afklaret jo mere jeg selv kigger på.
Så AL HJÆLP modtages med kyshånd !

På forhånd tak (og tak fordi du gad læse min lange smøre).

Mvh
HenningH
Til top Vis HenningH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenningH

BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 April 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Hej HenningH og Velkommen

Tror du ikke du skal skære ned på dit tv forbrug

Puha det var godt mange tv´er du skal bruge, der må der være mulighed du kan lave en god handel med lidt rabat.

Hvis du gerne vil have lidt ekstra kvalitet i stuen som du skriver, er det nok ikke i elmutanten, ups elgiganten du skal handle. Så finder du nok noget bedre grej nede i Hifi klubben eller i en anden "rigtig" hifi butik. Desuden, stortset alle de varer de har i elgiganten kan du også finde i div. netbutikker til lang billigere penge.

God jagt og tillykke med det nye hus

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes