| Forfatter |
|
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg regner snart med at komme af med mit cerwin vega. Og så skal jeg jo have nye højttalere Men da mit værelse ikke er større end 11-12m2, kunne jeg egentlig godt tænke mig at spare lidt på pladsen. Så derfor har jeg kigget på Dali Ikon W2, som kan hænges på væggen, og derfor ikke bruge noget plads overhovedet 
Men jeg er bare i tvivl om en lille højttaler på væggen, kan spille ligeså godt som en gulvhøjttaler? Så hvis nogen ejer W2 eller har hørt W2, vil jeg godt høre om i kan anbefale dem 
Fordi hvis de spiller ligeså godt som Fx. Ikon 2 eller B&W DM 685, er jeg villig til at købe dem  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror du vil komme til at mangle lidt bund. har ikke hørt ikon 2 men har fhørt 685 og der kan w2 ikke være med. du kunne ikke overveje en lille sub i et mørkt hjørne eller noget? :)
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, jeg vil da selvfølgelig også købe sub. Tænkte lidt på Ikon subwooferen, eller en lille Concept 12 subwoofer  Men det er bare som det står nu, fylder det rimelig meget! Og hvis jeg bare købt 5x W2 (Da jeg ikke kan finde en center der matcher W2 ), så fylder det jo ingenting !
__________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg kan godt lide ROCK musik, og tænker på om Dali ikonW2 og en sub kan spille ligeså godt, som Ikon 6 eller B&W DM 684/DM683?
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Jamen, jeg vil da selvfølgelig også købe sub. Tænkte lidt på Ikon subwooferen, eller en lille Concept 12 subwoofer Men det er bare som det står nu, fylder det rimelig meget! Og hvis jeg bare købt 5x W2 (Da jeg ikke kan finde en center der matcher W2 ), så fylder det jo ingenting !  |
|
|

du skal selvfølgelig lige høre W2 der hjemme __________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tænker jeg da også på  Men synes bare det er smart at det ikke fylder noget, nu hvor jeg næsten ingen plads har  Men vil da klart høre dem en dag, men er bare bange for at bruge 10.000kr og så savne rock følelsen, som jeg har med mine VE-12F
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig ingen der ved om jeg mister den store biograf lyd? Eller om det spiller bedre end mine CV'er, men stadigvæk give samme musik følelse?
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan måske være at B&W VM6 ville være et bedre bud som front?  Den passe hvertfald bedre ved siden af mit 40" sony tv
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikon onwall (W2) er godt nok dårlige... Jeg ville bestemt ikke anbefale dem til fronter eller center, det står slemt nok til herhjemme, hvor jeg bruger dem som baghøjtalere. Og ISÆR hvis man er til rock og film med bulder og brag, så bliver det noget værre l*** Så de kan SLET ikke anbefalen som anden end baghøjtalere!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du så du kan anbefale B&W VM 6 som er lidt større?  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg aner ikke hvordan de spiller... Havde B&W før, og der er da bestemt mere bund i dem, men syntes de mangler lidt i det øvre toneleje - generelt. Men måske Dali motif kunne være et bud? Men det kunne VM6 også har ingen ide....  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
davdav Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har 11-12 kvm. er det fint med en reol- eller væghøjttaler
Ikon er meget slanke i lyden og efter min mening ikke gode til rock .
B&W DM685 lyder meget anderledes med en mørkere top og en kraftig bas , de vil sikkert være en god afløser for dine CV , men de er ret dybe og ikke beregnet til at hænge på væggen .
VM6 har jeg ikke hørt , men den har kun en 5 tommer bas/mellemtone , så det er nok begrænset hvad den kan .
Hvis du vil spare lidt penge , vil jeg anbefale et par brugte DM601 S3 , de har port foran og kan hænge på væggen , og de lyder meget som DM685 .
Du kan også prøve at låne med hjem , det er jo rimelig let med mindre højttalere .
Hvor stort er dit budget ?
mvh
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil maks bruge 5-6000kr
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller 6-7000kr regner jeg med  Hvis man altså kan finde nogle til den pris  Det fede ved Ikon W2 og B&W VM 6 er jo at de ikke fylder en skid, og så kan man hænge dme op på væggen !
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 03:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville som sagt IKKE anbefale W2, de er simpelthen for dårlige i mine øre...  Men det kan være VM 6, Motif eller nogle Paradigm er bedre? Du må ind og lytte Pugholm. Den frække løsning, som så også bliver lidt dyrere (tror jeg), ville være ELAC deres indbygningshøjtalere kan monteres i en kasse, der kan hænges på væggen. Den store 1230 tror jeg de hedder, de spiller ret godt!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |