Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: God D/A konverter ønskes (SONOS) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 April 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har lige købt et SONOS sæt til min stue, ganske fedt udstyr, men lyden på analog delen er meget ringere (nærmest elendig) i forhold til hvad jeg havde troet.  Jeg havde håbet på at Sonos'en ville spille bare i nærheden af min Holfi cd-afspiller, men den er total flad, tam og uden dynamik. Jeg har så læst på nettet flere steder at analog delen er kendt for at være lidt billig, men at den optiske del skulle ved mere "high-end". Jeg vil gerne have den optiske del til at virke men det kræver jo en D/A konverter, da jeg ikke har optisk indgang på min holfi forstærker, men hvilken en/ hvad skal jeg vælge for at den matcher min 10.000 kr's holfi cd-afspiller lydmæssigt?

Jeg har læst flere indlæg her på siden og kan forstå at noget skal via computer og have drivere indlæst, det er ikke sådan noget jeg vil have, jeg skal have en ren hardware konverter box. Boxen behøver ikke at have mere end 1 - 2 sæt ind/udgange. 1 sæt er fint hvis det kan holde prisen nede, jeg regner ikke med at bruge mere end 5.000.

Et sidste spørsmål, hvilken udgang på sonos er bedst den optiske eller coax delen?

Tak for hjælpen

../Rasmus

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 April 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

I teorien er den coaxiale forbindelse bedst, om du kan høre det i praksis skal jeg ikke kunne sige.

Jeg kender ikke din CD, men jeg har da selv haft en Denon DCD S10, hvor der var digital indgang og udgang. Hermed kunne jeg anvende CD afspilleren som DAC. Har du undersøgt om din CD har denne mulighed?

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Den har desværre kun en digital out , og for at det ikke skal være løgn så skal den retur til holfi hvis den skal bruges, da den er disabled når man køber den, det er fordi at holfi mener at den støjer og at de analog udgange er de bedste, det er i hvert fald det der står i manualen.

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 April 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:
Jeg har læst flere indlæg her på siden og kan forstå at noget skal via computer og have drivere indlæst, det er ikke sådan noget jeg vil have, jeg skal have en ren hardware konverter box. Boxen behøver ikke at have mere end 1 - 2 sæt ind/udgange. 1 sæt er fint hvis det kan holde prisen nede, jeg regner ikke med at bruge mere end 5.000.

Tak for hjælpen

../Rasmus

Jeg tror ikke du kan få noget nyt grej til 5k som opfylder dine krav. Prøv evt. køb/salg/bytte her på sitet. Aftal lytteprøve inden du køber

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 30 April 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 April 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 April 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har selv købt SONOS og syntes lige som dig at lyden var lidt tam og mørk. Derfor gik jeg også på jagt efter en DAC. Det endte med at jeg købte en MF DAC v3 og en MF X-PSU v3. Jeg kan klart anbefale dette setup, men v3 sælges kun som brugt, da den er udgået. Jeg bruger den coaxiale udgang fra SONOS via et AudioQuest EagleEye kabel.

MTBforever
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 April 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har selv investeret i en CIAudio VDA-2 + powersupply. Med nuværende dollar kurs er den fktisk til at betale. ca 5000 kr
Syntes selv den gav min Squeeze box et gevaldigt løft.

Til top Vis MTBforever's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MTBforever

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode forslag, jeg har i mellen tiden konstateret at jo længere Sonos'en har stået tændt jo mere velspillende er den blevet på analog delen. Jeg har desuden lånt en AN DAC Zero og sammenlignet digital udgang med den analoge, og vil vove den påstand at der ikke er nogen forskel, digital udgang med AN DAC Zero har muligvis en lille smule mere fast bas, men det er så lidt at det ikke er investeringen værd. En dyrere DAC vil måske give mere, men mit mål er nået, det var bare at ramme hvad min CD-afspiller kunne.

Det er til gengæld for vildt hvor meget analogdelen har ændret sig på de 24 timer den har stået tændt, jeg er mildest talt målløs.

Mit anlæg består at en Holfi forstærker 8.1 Anniversary Edition, og nogle B&W 805 Nautilus + en B&W Subwoofer jeg ikke lige kan huske nummeret på, men den kostede omkring 7k, jeg ved godt at det ikke er det bedste og vildeste anlæg i verdenen, men det er stadig i en klasse hvor et dårligt input signal bliver straffet, så jeg vil bare sige 1 - 0 til Snos for et fedt produkt, der spiller kanon Out Of The Box, de burde bare nævne at der er lidt tilspilningstid hvor det ikke lyder så godt

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Prøv at finde en brugt "standard Dac" fra ONTech, den spiller i mine ører RIGTIGT godt. Alt hvad jeg smider på anlægget lyder bare godt med den dac, bassen er ultra hurtig og stram. Jeg troede ikke man kunne opnå den lyd med en SB3, men den virker fint som drev. Min "gamle" Luxman D600s kommer til kort overfor denne kombi.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes