| Forfatter |
|
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning her.
Jeg er på udkig efter en DAC og en hovedtelefonforstærker, evt. kombineret, til at drive et par Sennheiser HD-595 (evt. HD-600, som jeg overvejer at investere i (mine 595 er ved at være godt slidte)).
Jeg har set at Tape Connection har en hovedtelefonforstærker til omkring 700-800 kr., hvilket virker meget fint. Mit problem er så at jeg gerne vil have en lille DAC også (bare stereo, 24/96 PCM, evt. 192), som jeg kan køre optisk (eller coax, hvis det ikke kan være anderledes) ind i DAC'en og så videre op i hovedtelefonforstærkeren.
Basalt set er jeg på udkig efter en lille og kompakt løsning, som ikke bruger den samme mængde strøm som min nuværende løsning (en surroundforstærker til at drive et par hovedtelefoner...). Jeg er ikke ude efter en vild audiofil oplevelse, men det skal naturligvis være ok. Det er primært til at høre musik fra computeren når jeg arbejder og sådan, så det er ikke til seriøse lytte sessions. Derfor vil det også være passende at det er småt, sådan at jeg kan have det stående på bordet ved computeren, f.eks.
Smertegrænsen er klart 2000 kr. (samlet). DYI er ikke lige mig, så skal være noget jeg kan købe færdigt :)
Håber der er nogen med nogle forslag, både hvad angår DAC og forstærker.
På forhånd tak.
/Torben
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan eventuelt overveje noget med USB-tilslutning i stedet for optisk eller coax, mener ikke det behøver blive dyrt af den grund...
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
Viper Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
| Du kan eventuelt overveje noget med USB-tilslutning i stedet for optisk eller coax, mener ikke det behøver blive dyrt af den grund... |
|
|
Vil gerne forsøge at holde muligheden åben for altid at skifte lydkort og derved stadig kunne bruge resten af kæden uden problemer. Ligeledes giver det også mulighed for at jeg evt. kan sætte DVD afspiller eller så til, skulle jeg få brug for det.
Men om ikke andet er det da noget jeg lige vil tage et kig på og se hvordan udvalget ser ud :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den var let 
Købt en Zero DAC, den har en relativ god høretelefonsforstærker i også, og det til ca 1000kr 
Mener du kan finde en tråd om den herinde også.
Ellers kan du se om du kan finde en Zhaolu d.2, men den er lidt dyrere
|
| Til top |
|
| |
Viper Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
|
Den var let 
Købt en Zero DAC, den har en relativ god høretelefonsforstærker i også, og det til ca 1000kr 
Mener du kan finde en tråd om den herinde også.
Ellers kan du se om du kan finde en Zhaolu d.2, men den er lidt dyrere |
|
|
Jeg siger rigtig mange tak - en Zero DAC er hermed købt :)
Var præcis sådan en løsning jeg ledte efter og ud fra hvad jeg kunne se, så lader den til at gøre arbejdet rigtig godt i forhold til prisen.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damm du er hurtig  Husk at skriv til ebay´eren at han skal skrive en lav værdi på kassen, eks. 20usd så slipper du højst sandsyneligt for told/moms og den dertilhørende 2-3 ugers behandlings ventetid  Men håber du blir glad for den, og husk nu at skrive hvad du synes om den når du for den
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
... du KUNNE jo også have set på en Corda 2Move.... men det er jo for sent nu. Dejligt at der er nogen, der kan træffe hurtige beslutninger!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Damm du er hurtig
Husk at skriv til ebay´eren at han skal skrive en lav værdi på kassen, eks. 20usd så slipper du højst sandsyneligt for told/moms og den dertilhørende 2-3 ugers behandlings ventetid
Men håber du blir glad for den, og husk nu at skrive hvad du synes om den når du for den
|
|
|
Det kan man gøre, men hvad nu hvis den går tabt ???? så har du mistet en tusse, jeg får nu tingene sendt forsikret og de smutter ofte igennem tolden uden problemer... Hvis man så bliver stoppet er det jo kun ca 30 % det koster... Og det tager altså ikke mere end et par dage i tolden, jeg er da blevet knaldet et par gange og de er rimeligt hurtige... Men det afhænger nok af om man er en gambler.... Hvem har du bestilt den ved ?? Jeg bestilte en ved "snow48" og den kom aldrig, men jeg fik da mine penge tilbage uden bøvl.....
|
| Til top |
|
| |
Viper Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg tog en hurtig beslutning :) Folk var generelt rigtig tilfredse med den og den var billig. Dollar kursen er lav. Jeg fandt en sælger med rigtig godt reputation, så ja - ikke så meget pjat der :)
Købte af biglawhk: http://myworld.ebay.com/biglawhk/
Skal nok vende tilbage når jeg får den og den har kørt lidt tid :)
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viper skrev:
|
Ja, jeg tog en hurtig beslutning :) Folk var generelt rigtig tilfredse med den og den var billig. Dollar kursen er lav. Jeg fandt en sælger med rigtig godt reputation, så ja - ikke så meget pjat der :)
Købte af biglawhk: http://myworld.ebay.com/biglawhk/
Skal nok vende tilbage når jeg får den og den har kørt lidt tid :)
|
|
|
Udemærket sælger. Har selv købt en Zero af ham. fik den i sidste uge. Og der var ingen problemer. Kun i det danske system. og den lå til toldbehandling i 2 uger. Ufatteligt, når det kun tager 2 dage at sende den fra den anden side af jordkloden. Men ellers er den en "super DAC/ head amp. når man ser på prisen __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Hvem har du bestilt den ved ?? Jeg bestilte en ved "snow48" og den kom aldrig, men jeg fik da mine penge tilbage uden bøvl.....
|
|
|
Godt du fik pengene tilbage. Og ham der snow48 er en noget tvivlsom herre at handle med. Derfor jeg valgte den anden Hong Kong kineser __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg også bestilt en ved den "rigtige" så må jeg jo håbe at den dukker op........
Snow48 er vist blevet smidt ud både på ebay og paypal, jeg har nu ingen klager over ham, han svarede hurtigt på mails og han sendte mine penge tilbage lynhurtigt....
|
| Til top |
|
| |
Viper Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har den fået lov til at køre et stykke tid, så jeg vil da lige kort fortælle hvordan jeg har det med den.
Kort og godt er jeg meget tilfreds med den. Opfylder præcis mit behov og er alle pengene værd i mine øjne.
Hvad angår lydsiden så bliver den brugt til primært at høre musik fra computeren, når jeg sidder der. Har ikke noget konkret sammenligningsgrundlag, men det jeg før brugte var min Sony TA-VA777ES surround forstærker (overkill? Nej, pjat...) til at drive mine høretelefoner (Sennheiser HD-595). Der er klart kommet lidt flere detaljer og mere luft i lydbilledet. En smule mere ro, samt bedre top og bund. Kort sagt en forbedring over hele linien. Ikke nat og dag forskel, men klart hørbart.
Så mange tak for hjælpen - jeg fik præcis det jeg ville have og er fuldt ud tilfreds :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt, menbare vent, snart så melder opgrade feberen sig, og heldigvis er vi mange der kan hjælpe dig herinde med at kurrere den
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Det lyder godt, menbare vent, snart så melder opgrade feberen sig, og heldigvis er vi mange der kan hjælpe dig herinde med at kurrere den
|
|
|
Ja det er bestemt ikke gratis hvis man omgåes de "forkerte" herinde, og har en svag karaktér
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
techtrino skrev:
Det lyder godt, menbare vent, snart så melder opgrade feberen sig, og heldigvis er vi mange der kan hjælpe dig herinde med at kurrere den |
|
|
Ja det er bestemt ikke gratis hvis man omgåes de "forkerte" herinde, og har en svag karaktér 
|
|
|
...og HOLDER SIG VÆK fra Head-fi meets! Som NOGEN jo altid gør...
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe... nej og det var lige nøjagtigt dig jeg stak til 
|
| Til top |
|
| |
spaleur Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er dybt fascineret af zero'en og havde det ikke været fordi den var i hong-kong, så havde jeg sq nok allerede købt den. Jeg har lokaliseret 3 forskellige sælgere af den (snow48_6, wsz0304, biglawhk), men de lader til at tage forskellig pris (indenfor samme størrelsesorden, men alligevel med et par hundrede til forskel).
Mine spørgsmål: - jeg går ikke ud fra at der er forskel på enhederne, er der nogen der mener det modsatte? - jeg kan se at de også tilbyder et "dac kit", er der nogen der har erfaring med det? (jeg er ikke meget for at lodde noget der er mindre end et phono stik :-)) - er der nogen der ved om det er "indmaden" fra zeroen der sælges som et kit?
De andre jeg har kigget på er - Beresford TC-7510 - Fubar II - Trends UD-10
Er der nogen der har erfaringer med dem? Det skal siges at mit primære mål er at sætte den imellem min mac mini og anlægget (da mine høretelefoner ikke er noget specielt). Når det er sagt er det self en bonus hvis den fungerer som head amp, hvis jeg senere køber et par gode høretelefoner.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
spaleur skrev:
Jeg er dybt fascineret af zero'en og havde det ikke været fordi den var i hong-kong, så havde jeg sq nok allerede købt den. Jeg har lokaliseret 3 forskellige sælgere af den (snow48_6, wsz0304, biglawhk), men de lader til at tage forskellig pris (indenfor samme størrelsesorden, men alligevel med et par hundrede til forskel).
Mine spørgsmål: - jeg går ikke ud fra at der er forskel på enhederne, er der nogen der mener det modsatte? - jeg kan se at de også tilbyder et "dac kit", er der nogen der har erfaring med det? (jeg er ikke meget for at lodde noget der er mindre end et phono stik :-)) - er der nogen der ved om det er "indmaden" fra zeroen der sælges som et kit?
De andre jeg har kigget på er - Beresford TC-7510 - Fubar II - Trends UD-10
Er der nogen der har erfaringer med dem? Det skal siges at mit primære mål er at sætte den imellem min mac mini og anlægget (da mine høretelefoner ikke er noget specielt). Når det er sagt er det self en bonus hvis den fungerer som head amp, hvis jeg senere køber et par gode høretelefoner.
|
|
|
Hvis du beslutter dig for at købe i HK, så vælg biglawhk som sælger. snow48 har et meget, meget blakket ry. Zero´en har en ritti, ritti god headamp. udgang. (har selv Zero´en). Og standard 2 digitalindgange. Beresford TC-7510 er til gengæld med 4 digital indgange. Men headamp. udgangen har jeg så ikke hørt (men den fejler sikkert heller ikke noget). Dette må være de 2 åbenlyse emner hvis du skal overføre lyd fra pc til anlæg. Fubar og Trends er i mine ører mest til et sæt headphones.
DIY kittet er ikke identisk med indmaden i en Zero.
http://cgi.ebay.com/24bit-192KHz-DAC-DIY-KIT-FULL-ASSEMBLED- KIT_W0QQitemZ230263829343QQihZ013QQcategoryZ14978QQssPageNam eZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.com/ZERO-24-192-DAC-D-A-CONVERTOR-HEAD-FI-AM P-BRAND-NEW_W0QQitemZ330245719484QQihZ014QQcategoryZ14978QQs sPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Der er da nogle komponenter der går igen, men hvis du, som du selv skriver, har 10 tommelfingre, så vælg en færdigløsning. Prisforskellen er jo ikke ret stor. Og så er der lige et kabinet ect. Så udlignes prisen. __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |