Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: erfaring med DENON DHT-500SD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klavil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hej. Vil lige høre om der er nogen som har god erfaring med dette sæt, da jeg kan se at hifiklubben har medlemstilbud på det komplette sæt.
Syntes ihvertfald det ser flot ud og jeg havde påtænkt mig evt at bruge min forstærker til surround istedet for den medfølgelde og evt subwooferen jeg selv har
Til top Vis klavil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klavil

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Så du vil give 3000 kr. for et sæt, hvor du hverken får brug for subwooferen eller den medfølgende dvd-receiver?

Hvorfor ikke bare købe et 5.1 højttalersæt for de penge?

I øvrigt: det er altid en god idé at kigge på komponenternes vægt. Med mindre man taler om rent digitale forstærkere (ICEpower, osv.), siger vægten (næsten - der er jo problemet med NAD og deres tunge, men fejlfyldte receivere) altid noget om kvaliteten på udstyret. Den samlede vægt for hele Denon-sættet er ca. 15 kg. En ok højttaler, som f.ex. Dali Concept 6, som ikke engang er noget vildt, vejer ca. 15 kg. Én højttaler! 1! For slet ikke at tale om surround-receivere og forstærkere, som vejer 15+ kg.

En anden ting er, at sættet er gammelt, dvs. produceret i 2003-2004. Der er ikke noget i vejen med ældre udstyr, især til en god pris, men jeg synes faktisk at sættet ikke engang er 3000 kr. værd. Især når man tænker på, at den medfølgende sub ikke er aktiv. Dvs. at den lille-bitte receiver skal drive 5 højttalere + en sub. Selv om anlægget fik gode karakterer i en test, tvivler jeg meget på sættets kvalitet.

Men hey, måske er du ikke så kræsen, og måske vil du være tilfreds med sættet. Ikke ment som noget negativt - nogle folk stiller ikke de store krav til deres udstyr. For nogle er "bare det spiller"-teorien god nok.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

klavil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Nej jeg syntes helt klart det er skønt med delte meninger og gode eller dår lige erfaringer.
Jeg kan sagtens følge dig i vægten af højtaleren kontra vægten fra sættet og som du også skriver så er sættet mere end 4 år af dage og vil selvfølgelig tro at de er blevet 4 år bedre til at lave dem.

Grunde til evt interesse for sættet er den at jeg pt har 10" CV som front samr 12" Sub og ellers en blandet landhandel for center og bag.  Mine højttaler fra CV syntes jeg selv spiller godt, højt og rent inkl sub, men  da det er sjældent at jeg fyrer op for dem i film eller til musik har jeg tænkt at jeg istedet vil have et lille surround sæt hvor jeg kan montere højttalerne på væggen istedet og havde sat mig for at bruge omkring 3-4000 kr.
Denne pris var til at begynde med uden Reciever, da jeg har en Pioneer 915 VSX (mener jeg den hedder) og er meget glad for den, men da der var en anden som evt kunne bruge recieveren som fulgte med det her eller et andet anlæg, så kunne jeg se at prisen var billig for højttalere.

Jeg har haft øje til et lille Harman Kardon højttalersæt som også havde fået ok ros, men troede selv at dette var bedre.

Jeg er, som du selv skriver, ikke kræsen hvad angår lyd, dog sætter jeg pris på at jeg kan høre hvad folk siger i en film også uden den er tekstet og samtidigt at musikken er ren indenfor normal høj volumen og ikke når der spilles op til fest, da man alligevel ikke er i stand til at læse hvad der står på CDén og hvordan skulle man så kunne sætte pris på god musik på det tidspunkt

Kasperh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Ser lidt med her... står med samme overvejelser....

Harman Kardon har efter min mening et federe design og virker ud fra spec. bedre..

Til top Vis Kasperh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasperh

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hvis man har et budget på de 3-4000 kr., er det forkert at bruge dem på et sæt med sub og receiver, som man slet ikke vil bruge.

Hvis man allerede har en receiver og sub, er det jo bedre at købe et alm. sæt m. 5 højttalere. Man får selvfølgelig mere for pengene.

Dette sæt er rigtig godt: http://www.cableman.dk/product.asp?product=1844&sub=2&am p;page=1

Det har fået fine anmeldelser, deisgnet er lækkert. Her får man nemlig kun de 5 højttalere, og kan selv finde en sub, som passer én. Og så kan man også vælge mellem sort og hvid farve. De er vist dyrere i andre farver.

Ellers er KEF 1001 og 2002 rigtig gode.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Kasperh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

... hvad hvis man - som mig - ikke har sub i forvejen og leder efter et godt køb på et 5.1-højtalersæt. Skal både bruges til musik og film...
Til top Vis Kasperh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasperh

klavil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hvis vi som udgangspunkt tager Eltax og det sæt.
Hvad så med at kunne bruge deres Bipolar som eksempelvis baghøjttalere istedet for de burde vel give en bedre lyd da der er dobbelt antal enheder http://www.cableman.dk/product.asp?product=188&sub=1& ;page=1
Højttalerne koster jo ikke alverden derinde og der kunne vel kobles en bedre centerhøjttaler på eller hvad mener du, for når man kigger på Tangent/Eltax ja så er der pludselig flere muligheder og der vil det vel være bedst at få den bedste sammensætning, men der er jeg ikke lige med ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes