Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: hk 255 vs onkyo 606 vs onkyo 705 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madschristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hey, mit første indlæg på siden og vores første hifi! :)

Min kæreste og jeg skal ud og ha' surround reciever til et sæt podspeakers (2x mini, 1x cine, 2x micro) og en bw pv1. I den anledning vil jeg høre Hvilken en skal jeg vælge? Vi vil ha' noget godt til prisen der kan spille højttalerne uden den skal anstrenge sig alt for meget.

Som jeg ser det er valget harman/kardon 255/(355?), onkyo 606(er vel bedre end 605) og onkyo 705. Der vil blive spillet blue-ray/cd via ps3 og musik/film/cd via macbook (vi køber måske en dedikeret cd afspiller).

Vi regner med at opgradere til 7.1 på et senere tidspunkt så er der nogle forskelle på hk vs onkyo med henblik på dette?

Det skal lige siges at vores reol er ret lille så de skal ikke være dybere end de 38.2 som de mindre hk'r er.

Til top Vis madschristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madschristensen

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart ville jeg sigte efter en af modellerne fra Onkyo. De vinder alle tests og sammenligninger i øjeblikket. Bla. testvinder i alle priskatagorier i What-Hifi...
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

MartinLynge skrev:
Umiddelbart ville jeg sigte efter en af modellerne fra Onkyo. De vinder alle tests og sammenligninger i øjeblikket. Bla. testvinder i alle priskatagorier i What-Hifi...

Tja, nu er H/K AVR255/355 ikke rigtigt anmeldt og knapt nok ude i butikkerne endnu, så det er da en lovlig frisk udmelding det der 

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

ikke desto mindre er det min holdning, mens det sidste er et faktum.. :)
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

MartinLynge skrev:

Ja, hvis man ellers kan leve med at der går ild i dem og at de bliver helt sindssygt varme og at deres effektopgivelser er helt i skoven. 605/606 har f.eks. i praksis 30W per kanal at give af.

/David
Til top Vis pinkfloydhomer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pinkfloydhomer

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

pinkfloydhomer skrev:
MartinLynge skrev:

Ja, hvis man ellers kan leve med at der går ild i dem og at de bliver helt sindssygt varme og at deres effektopgivelser er helt i skoven. 605/606 har f.eks. i praksis 30W per kanal at give af.

/David
Kunne du måske være lidt mindre sarkastisk? Det er min erfaring at sarkasme ikke fremmer debatten på internetfora.

OT:

Jeg tror jeg ville vælge Onkyo 700+. De har også pre out, så hvis der skulle blive behov for mere effekt senere er det bare st koble en sterio effekt fetter på (hvis der evt. skulle komme et par store fronter til ).

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

pinkfloydhomer skrev:
MartinLynge skrev:

/David

Uha dada , har du haft en med ild i  , det lyder sandelig ik ke godt at der går ild i alle 
Onkyo´s forstærkere  . 30w er da rigeligt , så blæs på opgivelserne .

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

MartinLynge skrev:
ikke desto mindre er det min holdning, mens det sidste er et faktum.. :)

ja, men når den anden ikke er anmeldt endnu...
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

madschristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

pinkfloydhomer skrev:
MartinLynge skrev:
Umiddelbart ville jeg sigte efter en af modellerne fra Onkyo. De vinder alle tests og
sammenligninger i øjeblikket. Bla. testvinder i alle priskatagorier i What-Hifi...

Ja, hvis man ellers kan leve med at der går ild i dem og at de bliver helt sindssygt varme og at deres effektopgivelser er helt i skoven. 605/606
har f.eks. i praksis 30W per kanal at give af.

/David

Har godt nok læst en del om det der ild og eeh jaa man sku vel gå ud fra de har fikset det i 606? :/. Er der et sted jeg kan læse det med 30w per
kanal, det lyder ik af meget? og er der nogen der har en idé om hvad harman/kardons 255 måske ku smide ud i watt kontra onkyo 606?

Andvare skrev:
Jeg tror jeg ville vælge Onkyo 700+. De har også pre out, så hvis der skulle blive behov for mere effekt senere er det bare st
koble en sterio effekt fetter på (hvis der evt. skulle komme et par store fronter til ).

Det har du faktisk ret i. Det ret sejt da vi måske, ja måske ku finde på at opgradere til størrer fronter engang. Hvad med hk, det har de ik på
deres mindre modeller?
Til top Vis madschristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madschristensen

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

H/K AVR255/355 har begge pre-outs, men spørgsmålet er jo om du overhovedet får brug for dem, da forstærker-delen plejer at være en af de gode ting ved H/K

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Har for nylig haft en H/K 247, som er forgængeren til 255, og den suste VILDT i højttalerne. Især i surround var susen uudholdelig. Det kan være jeg fik en mandagsmodel, det kan være mine højttalere er mere følsomme end andre, det kan være at susen ikke generer nogen. Anyway, tjek det før du beslutter dig. Lyden var derimod rigtig god!

En anden ting er, at H/Ks design, i mine øjne, er meget pænere end Onkyos. Jeg synes at især deres billigere modeller (505/6 605/6, 705) er røv-grimme.

Og hvad angår kræfter: jeg vil tro at H/K 255 er kraftigere end Onkyos tilsvarende modeller, både 605/6 og 705. Du skal helt op i 805'eren for at se Onkyo vise muskler.

Konklusion: når nu Onkyo ikke længere er revolutionerende, hvor alle de andre producenter er hoppet med på HDMI 1.3 og HD-lyd-vognen, kan jeg ikke se hvorfor man skulle vælge dem frem for H/K, Yamaha, Denon, Marantz, osv.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

akjosko1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2006
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Tror du fik en "mandagsmodel", har været ganske godt tilfreds med min hk 247...

Hvad Mads spørgsmål angår, syns jeg at du skal vente til at du kan høre hk 255 eller 355, alt anhængigt hvad du evt. vil vælge - det ville jo være
træls at løbe en Onkyo 606, og så opdage at du hellere ville have en hk, da den måske er bedre.

Du skal dog formentlig også tage højde for en eventuel prisforskel - hk's 255 koster eks. 699 € i tyskland, mens Onkyo's 606 koster under 500 € -
hk's 255 er dog ny og prisen forventes jo at falde. (Jeg bruger tyske priser til at sammenligne med, da jeg ikke kan finde nogle danske på hk's)

Men lån dem begge hjem en dag, når hk nu forhåbentlig snart kommer i forretningerne - ved de er kommet i tyskland, men jeg har endnu ikke
set dem i danske forretninger...

Og så er jeg enig i Da_Saint's konklusion om at "når nu Onkyo ikke længere er revolutionerende, hvor alle de andre producenter er hoppet med
på HDMI 1.3 og HD-lyd-vognen, kan jeg ikke se hvorfor man skulle vælge dem frem for H/K, Yamaha, Denon, Marantz, osv."
Til top Vis akjosko1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akjosko1

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hørt hørt en del steder fra udlandske programmer og blade, at H/k skulle være USA's svar på danske B&O hvad angår kvalitet. Jeg går heller ikke op i hvor mange watt min forstærker er på, da jeg ved at de watt min avr 3550 spytter ud er nøjagtige, i forhold til Onkyo's specs.
Til top Vis martin_p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin_p

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes