| Forfatter |
|
oJakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Kunne godt bruge lidt viden omkring køb af et lydsystem. Har et 42" panasonic plasma tv og vil gerne peppe lyden lidt op både med hensyn til fjernsynet, når jeg spiller Xbox og så til musik i stuen.
Har købt et Sony surround anlæg i Elgiganten til 1499 som jeg har afleveret igen, da det ikke helt levede op til mit behov. Har overvejet at droppe surround til fordel for et 2-3 højtaler system som er godt og kan bruges til fjernsyn, musik, xbox etc.
Jeg må jo nok oppe mit budget lidt til 4-6k. Håber der er nogle som har nogen forslag og erfaring. Evt. et system som "faker" surround med 2-3 højtalere. Ellers bare et "godt" system med 2 højtalere og en masse tilslutnings muligheder som jeg evt. kan bygge videre på til surround når jeg får en massiv lønforhøjelse. :)
Mvh Ole
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kommer længst med et godt stereo setup, det vil også give dig en meget større oplevelse end du tror.. Hvis jeg var dig ville jeg kigge på et sæt Monitor Audio RS6 og så evt. en Harman Kardon HK970 eller anden god forstærker.. Det ligger nok en smule over budgettet, meeeen tror det er en god investering.. Ellers kunne du prøve MA BR6 den er lidt billigere og har fået meget ros, bl.a. i politikken..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
oJakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok... så jeg skal i hvert fald regne med en 3k for en god forstærker kan jeg se? og de højtalere du nævner kunne godt løbe op i en 5-6k, så ja jeg ryger et godt stykke over mit budget. :) Du kan ikke anbefalde nogle mindre højtalere, eller skal man have sådan nogle store gulv-højtalere før det rykker?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på hvor stort dit rum er, og hvordan dine behov er. Mange gange giver en fysisk stor højttaler en "voldsommere" eller mere markant bas om man vil. Dermed ikke sagt at bassen er bedre end på en mindre højttaler.
|
| Til top |
|
| |
oJakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gætte på at min stue er en 30-35 kvm og mit behov er ikke sådan helt vildt, ville bare gerne have noget der var ok lydkvalitet istedet for det 1499 system fra el-giganten
|
| Til top |
|
| |
oJakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med 2 af disse højtalere:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/bw_dm 685_hoejttaler_sort_ask.htm
og så en nogenlunde forstærker, ville det ikke være ok?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også tage standerhøjtalerudgaven af BR6, men så skal der standere oven i, og så lander vi på samme pris.. Du kan selvfølgelig også tage nogle billigere højtalere, men det er min mening at man skal starte i denne klasse, før man for alvor får noget for pengene.. Alternativt skal du lede på brugtmarkedet, der er sikkert mange der vil anbefale dig noget Dali 450/850 kombineret med en heftig NAD, det burde du kunne få inden for dit budget..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
oJakobsen skrev:
Hvad med 2 af disse højtalere:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/bw_dm 685_hoejttaler_sort_ask.htm
og så en nogenlunde forstærker, ville det ikke være ok?
|
|
|
Jow de er da helt sikkert fine, men til en stue på 35 kvm, så tror jeg sgu der skal nogle større højtalere til..  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
oJakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|