| Forfatter |
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kender dette kabel, påtænker at bruge det internt i min Diy forforstærker.
Umiddelbart skulle man tro at sølv kunne give noget hul igennem eller hvad?
Har godt set at D501 Hybrid ver. ikke har fået en så god omtale herinde. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Christian B Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 28 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Nogen der kender dette kabel, påtænker at bruge det internt i min Diy forforstærker.
Har godt set at D501 Hybrid ver. ikke har fået en så god omtale herinde.
|
|
|
Internt i en forforstærker ville jeg foretrække, at bruge Van den Hul SCS-18 fremfor D501. Skal det absolut være VdH D-501, skal du efter min opfattelse satse på den gamle D-501, det Hybrid-skidt dur bare ikke.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fået min første erfaring med dette kabel, jeg har dog ikke brugt det internt.Ulempen ved det er at det ikke kan loddes på det.
Har fundet nogle Neutrik crimpbare XLR stik.De var dog besværligt at få fat i.
Kablet bruger jeg mellem pre og monoblokkene, min subjektive mening er at der er en god opløsning og dynamik i kablet, så mit håb holdt stik. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian B skrev:
JRGW skrev:
|
Har godt set at D501 Hybrid ver. ikke har fået en så god omtale herinde.
|
|
|
Internt i en forforstærker ville jeg foretrække, at bruge Van den Hul SCS-18 fremfor D501. Skal det absolut være VdH D-501, skal du efter min opfattelse satse på den gamle D-501, det Hybrid-skidt dur bare ikke. |
|
|
Jeg har faktisk et xlr kabel lavet af vdh d501 silver hybrid,entlig er jeg enig med at hybrid versionerne ikke er så gode, der er dog en undtagelse, i modsætning til alle de andre hybrid kabler så har d-501 silver ikke det der kul skrammel omkring ender lederne, der er kun et lag ude ved skærmen. personlig syntes jeg det er et ok kabel til prisen, om det så er vel ejnet til dit formål vil jeg ikke blande mig i. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Nu har jeg fået min første erfaring med dette kabel, jeg har dog ikke brugt det internt.Ulempen ved det er at det ikke kan loddes på det.
Kablet bruger jeg mellem pre og monoblokkene, min subjektive mening er at der er en god opløsning og dynamik i kablet, så mit håb holdt stik. |
|
|
Har du prøvet at skruge temperaturen op på 450 grader, men pas på, isoleringen på lederne vil kravle baglæns. jeg kan godt huske at det var noget bøvl at få lodet på xlr stikkene. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja isoleringen smelter let har jeg erfaret.
Det med 450 grader, vel min loddestation er max anbefalet temp 350 grader.Har dog en 75W loddekolbe som er over 400 grader, men det er noget skidt også iforhold til det low melting loddetin jeg bruger det forkuller nærmest ved den temp.
Dog har jeg loddet lidt på crimpningen da jeg ikke har den helt rigtige crimpetang til formålet og det hat da kostet et par stik.
Kunne godt forstille mig at lave et par kabler mere til CD - Forforstærker forbindelsen, her kører jeg med den gamle D501. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Kablet bruger jeg mellem pre og monoblokkene, min subjektive mening er at der er en god opløsning og dynamik i kablet, så mit håb holdt stik. |
|
|
Hej JRGW, Ville bare høre hvor du havde fundet de crimpbare stik? Jeg har nemlig selv kigget efter sådan nogle, både XLR, Banan, spade, RCA osv. da jeg gerne vil lege med lidt kabel DIY... Mange hilsener Simon __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
De stik som jeg har købt hedder Neutrik: NC3FXX-HA-Bag og NC3MXX-HA-Bag de er i sort, fåes også i sølvfarvet ver.
De kan bestilles hos www.musikkeller.de og koster 6,90Eur stykket. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
De stik som jeg har købt hedder Neutrik: NC3FXX-HA-Bag og NC3MXX-HA-Bag de er i sort, fåes også i sølvfarvet ver.
De kan bestilles hos www.musikkeller.de og koster 6,90Eur stykket. |
|
|
Super, Mange tak...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |