Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bedste hjemmebiohøjttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte det kunne være sjovt at få en tråd i gang om, hvilke højttalere I mener er de absolut bedste til hjemmebio-brug.

I må meget gerne komme med begrundelser :)

Jeg synes de absolut bedste jeg har hørt indtil videre er JBL SVA-serien... Selvom de ikke er så dyre og "high-end" er det de højttalere jeg synes giver den bedste klang/dynamik til film. Men har nok også en kærlighed til horn-lyd :)

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Det er jo hornhøjtale man bruge i de rigtig biografer, og mange gange fra JBL, se en af JBL´s stor hornhøjtale skulle kunne gørre det, har dog
ikke hørt JBL hornhøjtaler, men ville skyde på at det er den vej man skal gå for at få den meste rigtig hjemmebiograf lyd.

Eller er der M&K 150THX serie, som jo bliver bruget til at mixe div. film bla. Star Wars.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Glem alt om det M&K skrald , så hellere disse:

Klipsch high-end Palladium P-39F floorstander!

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 10 Maj 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Er du sindssyg en højttaler! Jeg er også rigtig imponeret over KLipschs lyd (Nok igen pga hornene). Men tror altså ovenstående højttalere er meget dyr i forhold til hvad du får for pengene.

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:

Jeg tænkte det kunne være sjovt at få en tråd i gang om, hvilke højttalere I mener er de absolut bedste til hjemmebio-brug.

Lidt kryptisk formuleret måske, men jeg vil påstå at der er forskel på om du vil have "biograf-lyd" eller "film-lyd". Jeg mener ikke at lyden i biografen nødvendigvis er dét der skal efterlignes, i biografen er der indgået nogle kompromisser for at spille rummet op. På samme måde som studie-monitoren og ikke biograf-lærredet er referencen for billedet, så er det filmens indhold der er referencen lydmæssigt, og ikke biografen (efter min mening). Det svarer til at ikke ret mange forsøger at efterligne lyden fra en stadion-koncert i deres stereo-system. Når dét er sagt, så kan det absolut godt være fedt at lave biograf-lyd derhjemme, ligesom det skam også kan være fedt at lave "live-lyd" på sit anlæg. Og er det dén vej man vil gå, skal man nok lige tage et smut forbi HTP's nye demo-rum og lægge øre til noget GKF. Det er nok det jeg har hørt der er nærmest egentlig "biograf-lyd". Et M&K 150-system kan nogle helt andre ting, og går man mere efter "studie-lyd", er de svære at hamle op med til prisen.

Hvis jeg kan sige det uden at komme i karambolage med forum-reglerne, så synes jeg det er lidt "spøjst" at sige "glem det M&K skrald", og så pege på noget Klipsch... Men lad mig være flink og sige at de har ret så forskellige målsætninger, så det er lidt omsonst at tale om at det ene er bedre end det andet.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 10 Maj 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Tro at det er KLipschs nye top serie du linker, den gammle top serie var skam ikke billige, men de spille sku rigtig god (den enste højtale mærker
der er istand til at gengive Blue Man Group, som det skal lyde), og de gulv højtaler er god nok store.

Men der er rigtig mange der bruger KLipsch i deres hjemmebiograf, så helt ringe kan de ikke værre (de stor modeller).

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Glem alt om det M&K skrald , så hellere disse:

Klipsch high-end Palladium P-39F floorstander!

Mmmmmm.....Klipsch Palladium....havde jeg dog bare vundet de 33 mio i Lotto....

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 10 Maj 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hvilken af Klipsch gulv højtaler er beste, uden at man skal vinde i held og lotto ?

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvilken af Klipsch gulv højtaler er beste, uden at man skal vinde i held og lotto ?

RF7 og den nyere RF83 gør det ganske godt til hjemmebio. Har hørt RF83 i et 7.3 setup (2xRF83, 1xRC64, 2xRS62, 2xRS52, 3xRW12D).....har aldrig hørt noget andet hjemmebio til prisen, som bare kom i nærheden af dette setup!

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

kunne da godt leve med b&w nautilus i et 7.1 setup, men så skal man igen nok lige vinde lidt penge i lotto eller være sin egen bankrådgiver

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas

Jeg ville give dig ret. Jbl´s SVA serie kan bare et eller andet som gøre dem fede til film/bio brug

power

second
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:

I må meget gerne komme med begrundelser :)

Jeg synes de absolut bedste jeg har hørt indtil videre er JBL SVA-serien... Selvom de ikke er så dyre og "high-end" er det de højttalere jeg synes giver den bedste klang/dynamik til film. Men har nok også en kærlighed til horn-lyd :)

Helt enig med din mening om SVA serien fra JBL - de giver ret meget for pengene især hvis man kigger efter dem på brugtmarkedet. 

Bruger i øvrigt stadig mine SVA 1500 som rear fra mit gamle JBL setup

Meeen - kunne også godt tænke mig at ligge øre til CT serien fra B&W..... hmmm brutalt!

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.shows.sound stagelive.com/shows/avtour2004/sep12a/bw_center.jpg&imgr efurl=http://www.shows.soundstagelive.com/shows/avtour2004/c ed_dly_sep12_1.shtml&h=210&w=340&sz=26&hl=da &start=49&um=1&tbnid=Zy3IUiRVe93x9M:&tbnh=74 &tbnw=119&prev=/images%3Fq%3Db%2526w%2B%2Bct8%26star t%3D36%26ndsp%3D18%26um%3D1%26hl%3Dda%26lr%3Dlang_da%26sa%3D N

Til top Vis second's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af second

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Har M&K 750 THX - eller er det 550 serien hedder... Anyway, de spiller fantastisk og er endda til at placere i en gennemsnitsstue... og så er de til at komme i nærheden af rent prismæssigt.

Kender ikke Klipsh...

Har før haft mindre Tannoy og JBL sub - det spillede okay til prisen (omkring 10-15K for det hele tror jeg), men forskellen til M&K er som fra en Ghettoblaster til et rigtig godt stereo anlæg...

M&K hænger fantastisk godt sammen, både i hele frekvensspektret fra den dybe sub til den øverste diskant, og fra højtaler til højtaler, så lyden aldrig farves når den panoreres rundt. Og så kan de levere et helt fantastisk lydtryk, når det kræves, samtidigt med at alle detaljer står knivskarpt og veldefineret i lydbilledet.

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Whitediamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2008
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

CosworthDriver skrev:

StarTrek skrev:

RF7 og den nyere RF83 gør det ganske godt til hjemmebio. Har hørt RF83 i et 7.3 setup (2xRF83, 1xRC64, 2xRS62, 2xRS52, 3xRW12D).....har aldrig hørt noget andet hjemmebio til prisen, som bare kom i nærheden af dette setup!

Du skriver du har hørt det, kan du specificere det nærmere i hvilken butik.

Når det er sagt, er klipsch kun godt til bio-lyd, hvad med i stereo mode. Hvad med musik, jeg kan se at der er mange der kender højttaleren. Jeg fik en forsmag på at lytte til RF35, men syntes det var en del dybere lyde en Elac 247'ern, men syntes bedre om Monitor Audio GS 20 til en bio. Nogle der her erfaringer der. En højttaler der spiller all round. 

Til top Vis Whitediamond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Whitediamond

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Hvis jeg kan sige det uden at komme i karambolage med forum-reglerne, så synes jeg det er lidt "spøjst" at sige "glem det M&K skrald", og så pege på noget Klipsch... Men lad mig være flink og sige at de har ret så forskellige målsætninger, så det er lidt omsonst at tale om at det ene er bedre end det andet.

Nu har jeg hørt M&K både privat og i butik: Er ikke særlig imponeret, de spiller godt men IKKE til de penge.

Og hvad er det lige som det første folk siger/skrive af positive ting om M&K: THX godkendt og Lucas har mixet lyden til Star Wars film, på disse højtaler.......... Gaab

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Mr. James
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Noget af det bedste jeg har hørt til dato, er Teufel Theater 8. Det var så godt at det nu står her i hytten

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 12 Maj 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Mr. James, altid rart at have fundet sine drømmehøjttalere :)

Er der nogle som har hørt både Klipsch og Jbl SVA serien? Hvordan vil I sammenlignede lyden på disse to?

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Whitediamond skrev:
CosworthDriver skrev:

StarTrek skrev:

Du skriver du har hørt det, kan du specificere det nærmere i hvilken butik.

Når det er sagt, er klipsch kun godt til bio-lyd, hvad med i stereo mode. Hvad med musik, jeg kan se at der er mange der kender højttaleren. Jeg fik en forsmag på at lytte til RF35, men syntes det var en del dybere lyde en Elac 247'ern, men syntes bedre om Monitor Audio GS 20 til en bio. Nogle der her erfaringer der. En højttaler der spiller all round. 

Jeg hørte det i en hifi/high end butik på øverste etage i Siam Paragon centret i Bangkok tilbage i marts.

Jeg har også kun haft gode oplevelser med Klipsch i stereo. Synes de spiller med en fantastisk live-agtig gengivelse, tilstedeværelse og dynamik.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes