| Forfatter |
|
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 11 Maj 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal bruge en bærbar "walkman" med god kapacitet, så man ikke skal komprimere alt for meget.
Jeg vægter lydkvalitet og kapacitet.
Hvad skal man kigge efter? __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 11 Maj 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Ipod Classic?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 04:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så er det, at du skal fortælle hvorfor lige den og ikke en Sony Walkman eksempelvis
Er der ikke noget med Ipod og Itunes? Noget med, at man er tvunget til at bruge et eller andet bestemt halløj, når man bruger en Ipod? __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allerførst; det hedder iPod - ikke Ipod!
Dernæst; jo, du skal bruge iTunes sammen med iPod - men det virker også 100% genialt sammen, både med iTunes store og synkroniseringen. Det
er her alle Windows folk får et lille indblik i den verden og nemhed Apple formår at lave i forhold til et eller andet elendigt Windows Winamp software
(som jeg VIRKELIG ikke fatter folk bruger.....)
Men hvis du ikke vil gå efter iPod så syntes jeg selv Sony's MP3 afspillere er ret fede. Alternativt deres telefoner (Sony Ericsson).
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Eiberg Branchemedlem

Expert, Fields
Bruger siden: 08 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal ikke bruge iTunes blot fordi man har en iPod. iTunes er det mest irriterende program man kan have på sin PC.
Har droppet det, og bruger nu vores allesammens elskede musikprogram til min i iPod: MediaMonkey =)
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
|
Og så er det, at du skal fortælle hvorfor lige den og ikke en Sony Walkman eksempelvis
Er der ikke noget med Ipod og Itunes? Noget med, at man er tvunget til at bruge et eller andet bestemt halløj, når man bruger en Ipod? |
|
|
Eks. fordi der er meget mere plads på Ipodden end Sonyen, og nej man behøver bestemt ikke bruge Itunes der findes masser af gratis alternativer. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel drop det med at svine winamp til så længe iTunes ikke engang har en enkelt que-funktion...
kom med noget ordentligt kritik i stedet for det flameri... det får vi intet ud af...
jeg vill måske se på en cowon D2.. den skulle vist snart komme i en 16 gb version, med mulighed for udvidelse med SDHC.. har god lydkvalitet og LANG batterilevetid...
|
| Til top |
|
| |
Heinsvik Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Two Chanel
Bruger selv iRiver H320 som afspiller flg formater: ASF, MP3, WMA, Ogg Vorbis, MPEG 1 Audio, MPEG 2 Audio, MPEG 2.5 Audio (ved ikke om det dækker dit behov ?)
20 GB HD, Radio og software kan opgraderes
Fortsat god og solrig pinse !
__________________ mvh
Heinsvik
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
På http://www.anythingbutipod.com/ kan du finde masser af anmeldelser af diverse afspillere, og folkene bag går op i lydkvalitet. Dog mener jeg at det er overkill at bruge et lossless format på en bærbar afspiller, med mindre du er oppe i det helt store udstyrsræs med seperat effektforstærker og hovedtelefoner i mange-tusinder-kroners-klassen. Jeg kan i hvert fald ikke høre forskel på FLAC og MP3 encodet med LAME i VBR160-320 kbit/s på min Cowon 6 med et par Sennheiser HD570. Jeg er selv lidt varm på Cowon 7 16GB som afløser for min Cowon 6. Størrelsen (fysisk) er helt perfekt for mig.
|
| Til top |
|
| |