| Forfatter |
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har kigget på en Audio Analouge Bellini og syntes den ser god ud. Jeg kan ser er er to modeller der hedder det samme, de ser ikke helt ens ud. Nummer 1 ser sådan her ud:  Nummer 2 ser sådan her ud:  Er der nogle der kan forklare mig foreskellen, jeg syntes det er mærkeligt at de hedder de samme. Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Hej.
Jeg har kigget på en Audio Analouge Bellini og syntes den ser god ud. Jeg kan ser er er to modeller der hedder det samme, de ser ikke helt ens ud.
Nummer 1 ser sådan her ud:

Nummer 2 ser sådan her ud:
 Er der nogle der kan forklare mig foreskellen, jeg syntes det er mærkeligt at de hedder de samme.
Mvh. Morten.
hej morten.
ja nr 2 er den ældre model...og den første er nu også kommet i sort...jeg har selv nr 1 i sølv.....og den sparker rigtig røv kan jeg sige dig...jeg har også lige købt to primare a32 den skal trække....trækker også crown ks med naka pa 7II samt vincent sp991plus....den går du ikke fejl af....hvor bor du:::::du må gerne lytte her....send evt privat mail
mvh Velkommen
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske man skal jo ikke købe det første og bedste, men bare rolig du er ikke glemt. Ja det var også testen der vagte interessen, men den er for dyr for mig mht. ny pris. Jeg har fundet en brugt som ikke er så dyr men det er formentlig den gamle model så. Er de lige gode eller er det kun den på billed 1 der er væd og samle på? Af effekt ved jeg ikke helt Ec måske men ved ikke helt hvordan de vil spille sammen. jeg har en formodning om at de ikke passer så godt sammen. Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen morten....hvad vil du give....pres din forhandler lidt....jeg fik min langt under vejl pris....
mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
hej igen morten....hvad vil du give....pres din forhandler lidt....jeg fik min langt under vejl pris....
mvh Velkommen |
|
|
Hej. Tak for dit input. Er den gamle model ligeså god som den nye? Jeg har fundet en brugt til 5000kr, men til den pris er det vel den gamle model. Derfor er jeg lidt interesseret i forskellen, og om den gamle model er lige så god som den nye. Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
velkommen skrev:
|
mvh Velkommen
|
|
|
Hej.
Tak for dit input. Er den gamle model ligeså god som den nye? Jeg har fundet en brugt til 5000kr, men til den pris er det vel den gamle model. Derfor er jeg lidt interesseret i forskellen, og om den gamle model er lige så god som den nye.
Mvh. Morten.
|
|
|
de er som nat og dag...mener ikke engang den gamle kører ballanceret....men er ikke 100% sikker...meget lang tid siden jeg har hørt den gamle...den nye gør det 95% af hvad deres reference pre amp gør...den koster immervæk 55kilo....jeg var slet ikke i tvivl om jeg måtte have den....
mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
Morten014 skrev:
velkommen skrev:
|
mvh Velkommen
|
|
|
Hej.
Tak for dit input. Er den gamle model ligeså god som den nye? Jeg har fundet en brugt til 5000kr, men til den pris er det vel den gamle model. Derfor er jeg lidt interesseret i forskellen, og om den gamle model er lige så god som den nye.
Mvh. Morten.
|
|
|
de er som nat og dag...mener ikke engang den gamle kører ballanceret....men er ikke 100% sikker...meget lang tid siden jeg har hørt den gamle...den nye gør det 95% af hvad deres reference pre amp gør...den koster immervæk 55kilo....jeg var slet ikke i tvivl om jeg måtte have den....
mvh Velkommen |
|
|
Ok så den gamle skal man holde sig fra. Jeg prøver lige og sende han en mail og spørge ham hvilken model det er han har. Mht. at komme og lytte kunne det være rart, jeg skal nok sende dig en pm hvis jeg bestemmer mig for den. Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
velkommen skrev:
Morten014 skrev:
velkommen skrev:
|
mvh Velkommen
|
|
|
Hej.
Mvh. Morten.
|
|
|
mvh Velkommen
|
|
|
Ok så den gamle skal man holde sig fra. Jeg prøver lige og sende han en mail og spørge ham hvilken model det er han har. Mht. at komme og lytte kunne det være rart, jeg skal nok sende dig en pm hvis jeg bestemmer mig for den.
Mvh. Morten.
|
|
|
hej morten...jeg har sendt dig PM ang pris......det må være den gamle model han har...den nye er ikke ret længe i salg....kom hvis først for et par mdr siden...og den nye sælger ingen for 5000.....tror jeg ikke...
mvh
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
Morten014 skrev:
velkommen skrev:
Morten014 skrev:
velkommen skrev:
|
mvh Velkommen
|
|
|
Hej.
Mvh. Morten.
|
|
|
mvh Velkommen
|
|
|
Ok så den gamle skal man holde sig fra. Jeg prøver lige og sende han en mail og spørge ham hvilken model det er han har. Mht. at komme og lytte kunne det være rart, jeg skal nok sende dig en pm hvis jeg bestemmer mig for den.
Mvh. Morten.
|
|
|
hej morten...jeg har sendt dig PM ang pris......det må være den gamle model han har...den nye er ikke ret længe i salg....kom hvis først for et par mdr siden...og den nye sælger ingen for 5000.....tror jeg ikke...
mvh |
|
|
Nej det sker nok ikke desvære he he Hvad skal sådan en koste brugt (altså den nye) Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
velkommen skrev:
Morten014 skrev:
velkommen skrev:
Morten014 skrev:
velkommen skrev:
|
mvh Velkommen
|
|
|
Hej.
Mvh. Morten.
|
|
|
mvh Velkommen
|
|
|
Mvh. Morten.
|
|
|
mvh
|
|
|
Nej det sker nok ikke desvære he he Hvad skal sådan en koste brugt (altså den nye)
Mvh. Morten.
|
|
|
tror den er så ny at den ikke har været til salg brugt endnu....så er det svært at sige en pris....mvh
|
| Til top |
|
| |
bech Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Model 2 findes i flere versioner !! Jeg har haft en tidligere version af model 2 uden fjernbetjening som blev introduceret i slut-90'erne og var en OK forforstærker.
Rent teknisk er det nat-og-dag mellem den nye og gamle version - så du kan ikke bruge anmeldelsen fra hifi4all til at vurdere den gamle version. Prismæssigt lå den gamle version i et noget andet prisleje - vistnok i omegnen af 6500.
Hvis du har kig på en af de gamle versioner til 5000 er det alt for meget. Jeg gav 1700 for min (hvilket var et rigtigt godt køb) - havde den i nogle år og solgte den til ca. 2400 (!)
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
bech skrev:
Model 2 findes i flere versioner !! Jeg har haft en tidligere version af model 2 uden fjernbetjening som blev introduceret i slut-90'erne og var en OK forforstærker.
Rent teknisk er det nat-og-dag mellem den nye og gamle version - så du kan ikke bruge anmeldelsen fra hifi4all til at vurdere den gamle version. Prismæssigt lå den gamle version i et noget andet prisleje - vistnok i omegnen af 6500.
Hvis du har kig på en af de gamle versioner til 5000 er det alt for meget. Jeg gav 1700 for min (hvilket var et rigtigt godt køb) - havde den i nogle år og solgte den til ca. 2400 (!) |
|
|
hej bech du skriver der rent teknisk er nat-og-dag mellem den gamle kontra nye bellini. men hvordan med lyden? har du erfaring med dette?
|
| Til top |
|
| |
bech Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
hej bech
du skriver der rent teknisk er nat-og-dag mellem den gamle kontra nye bellini. men hvordan med lyden? har du erfaring med dette? [/QUOTE]
Jeg har ikke hørt den nye Bellini – men prisstigningen bør vel indikere, at der er stor forskel på lyden ift. de gamle versioner (!) Den måde de har opbygget strømforsyningen ser i øvrigt meget interessant ud. Strømforsyningen i den gamle Bellini var dog også lidt anderledes idet der - så vidt jeg husker - var 3 separate, almindelige strømforsyninger.
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den gamle Bellini er testet i High Fidelity årgang '02, nr 4, hvis man skulle have lyst til at læse en test. De to tests (fra henholdsvis Hifi4all og High Fidelity) antyder også klart, at der er tale om en gevaldig forbedring mellem den nye og den gamle model. Og ganske rigtigt - den gamle model kører ikke balanceret.
|
| Til top |
|
| |