Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Baghøjtalere til Infinity Renaissance 90 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shades
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu i ca. 11 år haft et sæt Infinity Renaissance 90 højtalere som jeg har trukket med en gammel Sony TA-N80ES effektblok. De kunne helt sikkert godt have brugt lidt ekstra power, specielt i bunden, men det har nu virket rimeligt fornuftigt.

Jeg har nu udskiftet mit gamle CRT-tv med en projektor, og jeg skal derfor have anskaffet mig noget der kan opskalere og switche hdmi-signaler, hvilket er en naturlig anledning til at gå over til et surround setup. Jeg har i den forbindelse et godt øje til det nye Marantz pre-pro/amp sæt der kommer til sommer (Hvor jeg regner med at køre bi-amping på fronthøjtalerne).

Jeg skal derfor enten have fundet mig nogle baghøjtalere der lydmæssigt passer til mine Renaissance 90, eller også skal jeg ligefrem til at have nye højtalere hele vejen rundt. Hvis fronterne skal være ikke-ringere end Renaissance 90 bliver det det nok små-pepret vil jeg tro.

Mit første gæt var at bruge Dali Ikon baghøjtalerne da jeg synes den serie har nogenlunde samme lydstil som mine Renaissance 90.

Rummet er på ca. 20m2 med 3 meter til loftet, og der er åbent til et tilstødende rum af samme størrelse bag fronthøjtalerne.

Men der er naturligvis masser af baghøjtalere jeg ikke har hørt, så jeg modtager gerne gode forslag.

Til top Vis shades's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shades

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes