| Forfatter |
|
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Mit nuværende anlæg består af B&W 685, B&W ASW608, NAD C352, NAD 525BEE og NAD C445.
Jeg vil gerne skifte min nuværende forstærker ud med en digital/semidigital (primært på grund af varmeudviklingen), og jeg overvejer at købe Lyngdorf SDAI2175. Men vil den være rent overkill i forhold til mine øvrige komponenter? Lyngdorfen har ry for at være meget lidt overbærende i forhold til kildematerialet, og 50% af tiden kører TV'et herhjemme (via fællesantenne)...vil denne mere afslørende forstærker have en direkte negativ virkning på lyden fra TV i forhold til NAD'en?
På forhånd tak for hjælp... __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er blandede meninger om de digitale forstærkere, men har dog kun selv gode erfaringer med SDAI2175 hos flere bekendte, samt selv testet den inden for husets egne fire vægge.
At du omtaler den som "meget lidt overbærende i forhold til kildemateriale" gør vel kun forstærkeren endnu mere ønskværdig, da det jo fortæller at den spytter samme kvalitet ud som den får ind, hvilket vel er det en forstærker skal.
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Der er blandede meninger om de digitale forstærkere, men har dog kun selv gode erfaringer med SDAI2175 hos flere bekendte, samt selv testet den inden for husets egne fire vægge.
At du omtaler den som "meget lidt overbærende i forhold til kildemateriale" gør vel kun forstærkeren endnu mere ønskværdig, da det jo fortæller at den spytter samme kvalitet ud som den får ind, hvilket vel er det en forstærker skal. |
|
|
Hej Hattori Hanzo 
Jeg har også fået et positivt indtryk af SDAI2175 i de anmeldelser jeg har læst.
Min bekymring går blot på, om dens ærlighed vil forringe den i forvejen ikke særlig imponerende lyd fra TV? Altså tydeliggøre signalets svaghed?
Jeg beklager hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg har ikke den store erfaring. __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
|
| Til top |
|
| |
Daloon Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa jeg har en af deres effekt forstærkere, og de lydder helt findt sammen med TV'et. Det er dog rigtigt at man godt kan høre når det er ringe signal kilder, men man nyder den så meget når det ikke er.
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen begge to!
Jeg tror at jeg satser på Lyngdorf'en.
Jeg giver en tilbagemelding om lyden når jeg har hørt den - det bliver nok sidst på ugen. Hvis der i mellemtiden er nogen der har lyst til at kommentere mit oprindelige indlæg, er I hjertelig velkommen.
__________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som lovet vil jeg lige give en tilbagemelding.
Det blev alligevel ikke Lyngdorf SDAI2175 jeg købte, da jeg blev enig med mig selv om, at en forstærker til 12k er lige i overkanten til mit ret beskedne setup.
I stedet købte jeg NAD C355BEE, så jeg kan få min NAD C352 til reparation (balancen er højreorienteret) uden at skulle undvære musik så længe.
Endnu en gang tak til de par stykker som gad hjælpe mig. __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
|
| Til top |
|
| |