| Forfatter |
|
Blaze Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 16 Maj 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Jeg er nybegynder inden for hifi , og jeg har besluttet mig for at købe mit første rigtige hifi surroundsystem (lige nu har jeg et Logitech z5500). Men da jeg er hjemmeboende og på SU er det lidt småt med finanser, så derfor tænkte jeg på at købe brugt. Lige nu har jeg mulighed for at købe følgende B&W 5.1 højtalersæt: Front: 2 x B&W B&W DM604S3Center: B&W LCR600 Rear: B&W DM600S3 Pris: 10.000 Fronterne er halvandet år gamle, mens resten ca. er 3 år gamle. Sælger har sendt mig nogle billeder og her var højtalerne i god stand. Jeg synes selv det er et rigtig godt tilbud, men jeg vil gerne høre fra eksperterne om sættet er pengene værd? På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 16 Maj 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blaze skrev:
Hejsa.
Jeg er nybegynder inden for hifi , og jeg har besluttet mig for at købe mit første rigtige hifi surroundsystem (lige nu har jeg et Logitech z5500). Men da jeg er hjemmeboende og på SU er det lidt småt med finanser, så derfor tænkte jeg på at købe brugt.
Lige nu har jeg mulighed for at købe følgende B&W 5.1 højtalersæt:
Front: 2 x B&W B&W DM604S3 Center: B&W LCR600 Rear: B&W DM600S3
Pris: 10.000
Fronterne er halvandet år gamle, mens resten ca. er 3 år gamle. Sælger har sendt mig nogle billeder og her var højtalerne i god stand.
Jeg synes selv det er et rigtig godt tilbud, men jeg vil gerne høre fra eksperterne om sættet er pengene værd?
På forhånd tak
|
|
|
Det er en fin pris, men du kommer ikke udenom at købe en surroundforstærker til i hvert fald samme pris, for at få styr på de fronter. De kræver en del power. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Blaze Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jannick.
Ja, jeg her godt hørt at de kræver en del power. Derfor havde jeg tænkt mig at købe en Onkyo TX-SR 805, men kan den trække fronterne og systemet optimalt? Eller skal jeg op og købe en Onkyo TX-SR 875? Jeg vil helst ikke bruge penge for effekt forstærker osv.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 16 Maj 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med 875 får du ikke mere power, bare en bedre video-processor og nogle ekstra features. 805'eren burde ikke have problemer med at holde styr på dine fronter, overhovedet. Men det bliver svært at finde den brugt...  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 16 Maj 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blaze skrev:
Hej jannick.
Ja, jeg her godt hørt at de kræver en del power. Derfor havde jeg tænkt mig at købe en Onkyo TX-SR 805, men kan den trække fronterne og systemet optimalt? Eller skal jeg op og købe en Onkyo TX-SR 875? Jeg vil helst ikke bruge penge for effekt forstærker osv.
|
|
|
Tror godt en 805 ville kunne styre dem rimelig optimalt.. Men mere effekt gør sjældent setuppet ringere. Men så er vi jo faktisk oppe i 20.000 kr for det hele - vil ikke mene det er småt med pengene.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 16 Maj 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blaze skrev:
Hej jannick.
|
|
|
Til film bliver det nok ikke noget problem, men til musik tror jeg at det kniber. De b&w'er kommer til at lyde forfærdeligt hvis de ikke får effekt nok, men jeg skal love for at de kan blomstrer med den rette forstærker. Desuden har det ikke kun noget at gøre med hvor strømstærk forstærkeren er. Spørgsmålet er også om kombinationen giver den klang netop du vil have.
Jeg vil anbefale dig at gå ud lytte i stedet for. 604S3 er vist ikke udgået endnu hos hifi-klubben. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke 10.000kr en anelse dyrt? Med tanke på at S3 serien er gammel og at tilsvarende setup i fra den nye 600 serien der vistnok er en hel del bedre koster 16.5k er det bestemt ikke billigt som jeg ser det __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Blaze Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for alle jeres svar  Jeg vil nu gå i tænkeboksen og overveje købet. Uanset,
hvilke højtaler jeg ender med at købe, havde jeg forstillet mig at de
skulle spille sammen med en Onkyo TX-SR 805. Mit indtryk er (ud fra det
jeg har læst) at den godt kan trække tunge gulvhøjtalere, men er dette
rigtigt? For oprindeligt havde tænkt at købe den nye B&W DM683 og en subwoofer (bliver nok en fra SVS). Dette
skulle så midlertidigt køre sammen med en gammel B&W CC6
centerhøjtaler (som så udskiftes til en B&W HTM61), samt nogle
gamle Paradigm baghøjtalere (som så udskiftes med B&W DM685). Ville dette være en bedre løsning?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Er ikke 10.000kr en anelse dyrt? Med tanke på at S3 serien er gammel og at tilsvarende setup i fra den nye 600 serien der vistnok er en hel del bedre koster 16.5k er det bestemt ikke billigt som jeg ser det |
|
|
de af højttalerne jeg har hørt er forskellen på den nye og den gamle serie ikke specielt stor. Meen sættet skal nok heller ikke være dyrere.
Onkyo 805 vil få problemer med fronterne, de kan nok godt komme til at lyde en anelse skingre hvis de ikke får power nok og de kræver en del. Til gengæld kan de tage rimeligt mange tæsk når først man sætter tilstrækkelig power på.
Hvis du ikke har brug for alle mulige smarte features, så ville jeg nok finde en brugt receiver til et par tusinde og bruge resten på en effekt. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt de nye, men med tanke på al den opmerksomheden og applausen de får i diverse tests rundt om vil det nok påvirke efterspørgselen efter brugte S3 således at der burde være muligt at hande om prisen.
Personligt ville nok jeg heller ha købt den nye serien, om ikke andet så for at det er det nyeste og for at afprøve den nye centerhøjtaleren der ser interessant ud
Og ja, om man ikke har behov for de nye lydformatene så kan brugte receivere uden nu købes røverbilligt da de fremstår som antikviteter. Spørgsmålet bliver bare, hvor meget vil der koste at købe en effekt der er lige så god effektmessigt som den der sidder i 805 (den måler godt), og bliver den samlede summen mindre nok til at opveje ulempene? Jeg er skeptisk. Det man køber brugt skal også sælges igen en dag, og om et års tid eller to er nok en DD/DTS receiver lige så verdiløs som en Pro Logic only er i dag 
En brugt receiver det måske kan være værdt at se sig omkring efter er den jeg har Pioneer VSX 2014i. Det er den eneste Pioneer jeg nogen gang har set levere en perfekt kube ned til 2 ohm, og da den erstattede en Yamaha RX-V1500 var der også en verden af forskel i hvad den kunne levere af kontrol. Jeg købte så siden en Rotel RB-985 effekt, og den gør absolutt intet bedre end den forstærkeren der sidder i 2014.
Men netop en Rotel kunne være et godt alternativ til en brugt effekt, de koster langt mindre end tilsvarende NAD. 990 og 993 for ca 2000kr er hvad jeg ville se mig om efter.
Skulle jeg i dag ha solgt min vil jeg tro at den skulle koste ca 1500-2000kr
Men jeg tror ikke at der findes en perfekt løsning, det hele bliver nok lidt et spørgsmål om personlige preferencer, om man vil løbe riscicien ved at købe brugt elektronik og hvor meget man vil spare nogle kroner. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |