| Forfatter |
|
kaan Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg støvet rundt på nettet og fundet mange godbidder om Duelunds D'apollito konstruktion. Men, jeg kan ikke finde nogen informationer om udgaven der bruger XT25 diskanten. Hvis der er nogen der ligger inde med disse informationer, vil de blive modtaget med kyshånd  På forhånd tak kaan
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaan skrev:
Nu har jeg støvet rundt på nettet og fundet mange godbidder om Duelunds D'apollito konstruktion. Men, jeg kan ikke finde nogen informationer om udgaven der bruger XT25 diskanten. Hvis der er nogen der ligger inde med disse informationer, vil de blive modtaget med kyshånd 
På forhånd tak kaan
|
|
|
Jeg har guiden til og modificere diskanten til formålet, jeg kan sende den til dig hvis du gir mig din mail på pb, filtret har jeg nok osse et sted hvis jeg kigger efter, men nu er det ikke li den diskant jeg har i mine. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bemærk at artiklen omhandler den oprindelige konsturtion med en D29/9300 diskant
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaan skrev:
Nu har jeg støvet rundt på nettet og fundet mange godbidder om Duelunds D'apollito konstruktion. Men, jeg kan ikke finde nogen informationer om udgaven der bruger XT25 diskanten. Hvis der er nogen der ligger inde med disse informationer, vil de blive modtaget med kyshånd 
På forhånd tak kaan
|
|
|
Hvorfor ikke holde dig til originalen, opskriften er serveret på et sølvfad og så er den så langt at foretrække
|
| Til top |
|
| |
kaan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
|
Hvorfor ikke holde dig til originalen, opskriften er serveret på et sølvfad og så er den så langt at foretrække |
|
|
Jeg ejer i forvejen et par XT25 og kan rigtigt godt li dem
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaan skrev:
bjørn skrev:
|
Hvorfor ikke holde dig til originalen, opskriften er serveret på et sølvfad og så er den så langt at foretrække
|
|
|
Jeg ejer i forvejen et par XT25 og kan rigtigt godt li dem 
|
|
|
Det er muligt, men for det første har du ikke opskriften med ringradiatoren og for det andet er den oprindelige udgave den bedste og mest homogene.
Noget andet er at de køkkenhøjttalere med ringradiator Steen nåede at lave var med de tidlige udgaver som tillige blev udsat for flere ikke ubetydelige modifikationer.
|
| Til top |
|
| |
kaan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Det er muligt, men for det første har du ikke opskriften med ringradiatoren og for det andet er den oprindelige udgave den bedste og mest homogene.
Noget andet er at de køkkenhøjttalere med ringradiator Steen nåede at lave var med de tidlige udgaver som tillige blev udsat for flere ikke ubetydelige modifikationer. |
|
|
Hej Bjørn Det er vigtige overvejelser du bringer på banen. 1) Det er jo netop derfor jeg lavede denne tråd, og det ser da ud til at planerne findes. Om den ene eller den anden er bedst er vel en smagssag. Steen selv var vidst rigtigt godt tilfreds med XT25 da han først havde knækket nøden. 2) Nu er det sjovt nok også XT25TG-30 jeg har så det passer vel meget godt sammen. Modifikationernes omfang skræmmer mig ikke :) Min motivation for at lave dette projekt er at stifte bekendtskab med det Duelundske univers. Hvis jeg kan lide resultatet, så vil jeg overveje at bygge et sæt af hans hifi4all højtalere. Så vidt jeg husker bruger de også XT25, så jeg kan lige så godt øve mig på dem med det samme :) -kaan
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaan skrev:
bjørn skrev:
|
Noget andet er at de køkkenhøjttalere med ringradiator Steen nåede at lave var med de tidlige udgaver som tillige blev udsat for flere ikke ubetydelige modifikationer.
|
|
|
Hej Bjørn Det er vigtige overvejelser du bringer på banen.
1) Det er jo netop derfor jeg lavede denne tråd, og det ser da ud til at planerne findes. Om den ene eller den anden er bedst er vel en smagssag. Steen selv var vidst rigtigt godt tilfreds med XT25 da han først havde knækket nøden.
2) Nu er det sjovt nok også XT25TG-30 jeg har så det passer vel meget godt sammen. Modifikationernes omfang skræmmer mig ikke :)
Min motivation for at lave dette projekt er at stifte bekendtskab med det Duelundske univers. Hvis jeg kan lide resultatet, så vil jeg overveje at bygge et sæt af hans hifi4all højtalere. Så vidt jeg husker bruger de også XT25, så jeg kan lige så godt øve mig på dem med det samme :)
-kaan
|
|
|
Du fremfører det man må kalde en sandhed med modifikationer, men der var flere særdeles fornuftige årsager til at Steen ikke ændrede konstruktionsartiklen til Køkkenhøjttaleren.
|
| Til top |
|
| |
kaan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
bj�rn skrev:
|
Du fremf�rer det man m� kalde en sandhed med modifikationer, men der var flere s�rdeles fornuftige �rsager til at Steen ikke �ndrede konstruktionsartiklen til K�kkenh�jttaleren.
|
|
|
Jeg fremfører kun hvad jeg har læst mig til her og andre steder. Det lyder spændende at der var flere årsager til at Steen ikke tilføjede mere til artiklen. Kender du nogen af dem?
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaan skrev:
bj�rn skrev:
|
Du fremf�rer det man m� kalde en sandhed med modifikationer, men der var flere s�rdeles fornuftige �rsager til at Steen ikke �ndrede konstruktionsartiklen til K�kkenh�jttaleren.
|
|
|
Jeg fremfører kun hvad jeg har læst mig til her og andre steder. Det lyder spændende at der var flere årsager til at Steen ikke tilføjede mere til artiklen. Kender du nogen af dem?
|
|
|
Ja, jeg var med til at bygge det første sæt - og flere af de efterfølgende, i praksis var der en hel del personer der "hjalp til" under processen.
Den oprindelige (med D29/9300) er bedre, både lytte- og målemæssigt, og så er den nemmere at få et godt resultat ud af, det sidste var særdels vigtigt for Steen når han som her "slap kontrollen" noget han absolut ikke havde det godt med.
|
| Til top |
|
| |
kaan Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Ja, jeg var med til at bygge det første sæt - og flere af de efterfølgende, i praksis var der en hel del personer der "hjalp til" under processen.
Den oprindelige (med D29/9300) er bedre, både lytte- og målemæssigt, og så er den nemmere at få et godt resultat ud af, det sidste var særdels vigtigt for Steen når han som her "slap kontrollen" noget han absolut ikke havde det godt med. |
|
|
Det var da tungtvejende argumenter. Tak for hjælpen, nu vil jeg overveje hvad jeg gør :)
|
| Til top |
|
| |