Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Supra LoRad (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hej med Jer

Har lige et spørgsmål omkring Supra LoRad stikdåse. Jeg har købt en sådan og der er i denne indbygget et netfilter og sikring for overspænding. Nu er det sådan at jeg oplever en større ro i lydbilledet, men til gengæld syntes jeg også at den napper lidt af luften i toppen. Min top er ikke længre helt så fri og letklingende som før.

Det skal siges at jeg også anvender Supra netkabler til CD og forstærker. Hele fokus omkring natkabler drejer sig jo mest om at få skærmet sine netkabler, så der ikke sker højfrekvent indstråling i disse, da denne indstråling skulle påvirke lyden i negativ retning.

Og nu er det så at mit spørgsmål går lidt på følgende: kan det tænkes at det netfilter som sidder i min Supra strømskinne er den som påvirker mit øvre lydbillede i negativ retning? Og hvis det er, så kunne den måske pilles ud af strømskinnen?

Måske er ovenstående kun indbildning, nogen i forum som har erfaringer med dette?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:

Hej med Jer

Har lige et spørgsmål omkring Supra LoRad stikdåse. Jeg har købt en sådan og der er i denne indbygget et netfilter og sikring for overspænding. Nu er det sådan at jeg oplever en større ro i lydbilledet, men til gengæld syntes jeg også at den napper lidt af luften i toppen. Min top er ikke længre helt så fri og letklingende som før.

Det skal siges at jeg også anvender Supra netkabler til CD og forstærker. Hele fokus omkring natkabler drejer sig jo mest om at få skærmet sine netkabler, så der ikke sker højfrekvent indstråling i disse, da denne indstråling skulle påvirke lyden i negativ retning.

Og nu er det så at mit spørgsmål går lidt på følgende: kan det tænkes at det netfilter som sidder i min Supra strømskinne er den som påvirker mit øvre lydbillede i negativ retning? Og hvis det er, så kunne den måske pilles ud af strømskinnen?

Måske er ovenstående kun indbildning, nogen i forum som har erfaringer med dette?

Prøv evt. at bruge søgefunktioner - der er talrige beskrivelser af folks oplevelser med netop dette netkabel

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have jdg1, det prøver jeg .

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=830&zoneid=3

mr.barcelli har skrevet lidt om supra vs. mictor

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hej Finn

Tak for linket.

Tror jeg skal prøve at rode lidt mere med kablerne, umiddelbart må det så være noget andet som napper lidt af toppen i mit set up.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Det kan være kablerne/dåsen der snyder dig, har du før haft lidt sus/syden i diskanten pga. støj som skyldtes de gamle kabler/dåse, og dette nu er væk så spiller diskanten jo ikke så meget, forstået på den måde at støj/sus kan have understøttet de høje toner.
Hvis bassen er blevet mere fast eller fremhævet, så "overdøver" den også diskanten.
Kort sagt, så kan samspillet mellem enhederne være ændret. 

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

hej

jeg har et spørgsmål! virker netstøjsfilteret i sådan en supra lorad uden jord, eller skal der jord til?
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes