Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: TV på en Onkyo TX-SR875 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NEA123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Ny på dette forum - men har efterhånden et lille surround setup bestående af en Onkyo TX-SR875'er, en Sanyo 2000 (1080i/p) projektor (på HDMI out),  Xbox med HDMI tilsluttet en af HDMI in portene, PC med MedieCentre og S-connection til AV'en. Derudover en stak højttalere i en 7.1 THX setup. (indtil videre - bygger lidt mere på når pengene ikke går til andre hobbies).

Jeg har et par spørgsmål som jeg har lidt svært ved at søge svar på, på nettet.

A) 875'eren kan tage TV (PCM signal - tror jeg vidst det hedder) direkte - men mit drop-kabel (har IHC net i hele hytten med bredbånd og TV i alle rum) men IHC drop kablet ender i alm. antenne stik, som ikke kan sidde på nogle af indgangene på 875'eren. Findes der en converter?? - og er der nogen der har erfaring med TV signal igennem en 875'er (eller andre Onkyo AV-recievere).

B) Vi spiller film via Xbox - og inden nogen river hovedet af mig - så er næste "elektronik dims" på ønskeseddlen, en DVD/B-R afspiller - men over til spørgsmålet - Xbox'en får den al lyd med over i "True HD" - da den kan konfigureres til 1080 (kan ikke huske om det er i eller p) ?? virker det lige som en "alm DVD afspiller" - så jeg er dækket ind med begge formater hvis jeg køber en B-R DVD.

C) Derudover vil jeg gerne have nogle dipole surround højttalere - hvilke erfaringer har I med sådanne - og kan man få nogle der "sparker r..". Tror ikke det er her der er størst brug for en 200watt'er (RMS) - men alligevel. Har 200w front, 140w center, 200w sub, 150w bag, og nogle alm 100w surround. Det er dem jeg gerne vil skifte ud - så lyden er knap så skarp der hvor stolene er sat op i hjemme bio'en. Tror jeg kan få en "blødere" - hedder det det? - lyd ved dipole højttalere. et bedre helhedsindtryk.

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt med ovenstående.

//NEA123 
Til top Vis NEA123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEA123

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Hvis du har en boks, som f.ex. Selector, kan du køre billede fra den til din receiver. Hvis ikke, er det svært at finde en konverter.

Du kan ikke afspille Blu-ray via Xbox, kun HD-DVD. Og nej, den kan ikke behandle TrueHD, kun de "gamle" lydformater.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

NEA123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2008 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Tak for svar Da_Saint,

Vidste godt at Xbox ikke ville håndtere Blue Ray - men vidste ikke at HD , eller eksempelvis Dolby Digital EX, THX Ultra eller andet ikke kom med over. Det forklarer måske at jeg føler der mangler lidt lyd i surround og bag højttalere.  Burde Xbox versionen m. HDMI ikke overføre 5.1 lyd - og så vil 875'eren opskalere til 7.1?

Kabel TV må jeg så bare køre igennem PC'en indtil videre - det virker fint men har lige en opstart af Windows, mediecenter - download af programguide engang imelllem etc. Så ialt lidt mere besværligt - hvor det ville være fedt at kunne springe den del over.

Hvad med di-pole højttaler-spørgsmålet - er det til at løse?

PFT,

//NEA123

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Maj 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Dipole HT'ere er temmelig gode hvad angår spredning af lyd. Tænker selv på at anskaffe mig et par. Men du havde problemer med for spids/hård lyd. Det ved jeg ikke om dipoler vil løse. Er bedre spredning lig med blødere lyd for dig?

THX Ultra overføres ikke via hverken HDMI eller optisk. Det er ikke et lydspor som Dolby, DTS, osv. Det er derimod en standard, som produkter skal leve op til for at få THX mærket. På den anden side er THX heller ikke et kvalitetsstempel.

Du burde kunne få DD EX fra Xbox'en. Men der er ikke mange filmspor, som har det. Din Onkyo skal nemlig "opskalere" 5.1 lyd til 7.1. Men jeg tror at du skal fortælle det til receiveren. Xbox'en er generelt halv-dårlig som film/medieafspiller, idet den larmer, og hverken har software eller chips til at understøtte andet end 5.1 lyd, desværre. Har den selv, og kender godt til dens begrænsninger. Men som spillemaskine er den fremragende!

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Indtil jeg hoppede på YouSee's Samsung boks brugte jeg en gammel JVC video som analog tuner.... som min 875 så fik lov til at skalere..

Vil dog straks tilføje at billed kvaliteten er gået kraftigt op da jeg gik digitalt.

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger også en Selector, hvis signal så bliver behandlet i receiveren. Men trådstarter har en anden antenne-løsning, som vist ikke har de samme muligheder for en ekstern boks.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD

NEA123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Tak for feed-back. Prøver et par Jamo E8SUR - da de passer med lidt af det øvrige Jamo HT grej jeg har (D4SUB, Classic 8, Classic 6) men ellers kan jeg godt se skriften på væggen mht. TV signal over 875'eren - det må nok gå over en YouSee-boks  ... !

Tak skal I have, og indtil videre så tror jeg at næste investering bliver i en Blu-Ray DVD - da jeg har læst de er bagud-kompatible. Man hvad skal man købe? og hvor er de billigst?

Jeg vil gerne have kunne understøtte mit fokus på True HD og HDMI 1.3, osv. Kan man udnytte det - her tænker jeg på lyden - og fra svar tidligere i denne tråd - så skal min Xbox aflastes for film-fremvisningen hurtigst muligt. Det var ligesom min konklussion.

//NEA123 

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have det billigst muligt, kan du få en Toshiba HD DVD afspiller, som også er fremragende til at opskalere alm. dvd'er til 1080p, til ca. 1000 kr. Og det er nyprisen. Modellen hedder vist HD-EP30. I øvrigt er HD DVD film rigtig billige nu. Fås ned til 20 kr. pr.stk. Der får du også HD-lyd med, via HDMI.

Hvad angår pris på Blu-ray afspillere, kan du selv finde det vha. Google. Men den bedste afspiller til prisen er en PS3, hvor du så får en masse ekstra muligheder med.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes