| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ville hører om nogen af jer ved om der fås en blueray afspiller med indbygget dekoder af TRUE og HD DTS ?? en afspiller uden en masse skavanker!
Grunden til at den ska være med indbygget dekoder er fordi at jeg har analogt surround og det kan ikk dekode de nye lydformater..
Kan se den nye panasonic den der hedder bmp 50 har indbygget dekoder men den kommer først om nogle måneder!?
Kom gerne med nogle gode forslag.
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hedder Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio (eller bare DTS HD MA).  Den eneste afspiller på markedet i dag som kan dekode de to formater og som har analog ud, er så vidt jeg ved, Denon BD-3800 (som dog ikke er på markedet i EU/DK endnu). Både Sony (BDP-S550), Panasonic (DMP-BD50) og Pioneer (US modelbetegnelser: BDP-51FD og BDP-05FD) er på vej med afspillere her til sommer/efterår som har indbyggede dekodere til begge de to lossless formater. Sony og Panasonics modeller vil være BD-Live (profile 2.0), hvorimod Pioneers vil være BonusView (profile 1.1). Pioneers kommende afspillere skulle til gengæld blive blandt de hurtigste afspillere på markedet, eftersom Pioneer angiveligt har haft billedkvalitet og betjeningshastighed som de to fokusområder ifm. udviklingen.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvestergaard skrev:
Det hedder Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio (eller bare DTS HD MA). Den eneste afspiller på markedet i dag som kan dekode de to formater og som har analog ud, er så vidt jeg ved, Denon BD-3800 (som dog ikke er på markedet i EU/DK endnu). Både Sony (BDP-S550), Panasonic (DMP-BD50) og Pioneer (US modelbetegnelser: BDP-51FD og BDP-05FD) er på vej med afspillere her til sommer/efterår som har indbyggede dekodere til begge de to lossless formater. Sony og Panasonics modeller vil være BD-Live (profile 2.0), hvorimod Pioneers vil være BonusView (profile 1.1). Pioneers kommende afspillere skulle til gengæld blive blandt de hurtigste afspillere på markedet, eftersom Pioneer angiveligt har haft billedkvalitet og betjeningshastighed som de to fokusområder ifm. udviklingen.
|
|
|
Ok.. det var god information:-)
Så blev jeg så klog..
ved i hvor der er bedst på blueray dolby eller det der hedder uncompressed?? uncompressed ikk?? og er det bedre end DTS HD??
Hvordan er true Dolby i forhold til DTS HD?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved om der har været mange problemer med Philips bdp1700 eller panasonic 30??
nogen der kan forklare mig om source direct er en meget vigtigt funktion?? og nøjagtigt hva gør den??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikk nogen der kan svare mig på ovenstående?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
"source direct" gør at alle digital lyd kresløb bliver slået fra, og ja det kan høres
Hvis man skal havde en Blu-ray afspille, med et rigtig god lyd kresløb, skal man nok op i Pioneer 70A og den komme fra Denon, så længe at Blu-
ray afspille skal stå for HD lyd decodning.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
ved i hvor der er bedst på blueray dolby eller det der hedder uncompressed?? uncompressed ikk?? og er det bedre end DTS HD??
MVH
Don |
|
|
TrueHD og DTS HD Master Audio er lossless, dvs. de er bit for bit identiske med den ukomprimerede (uncompressed) studio master. Dvs. det bliver ikke bedre. Der er i princippet ikke forskel på lydkvaliteten på TrueHD, DTS HD Master Audio og uncompressed PCM - forskellene ligger primært i hvor meget det fylder (og dermed hvilken båndbredde der kræves) samt hvor høj opløsning der kan lagres i. Så længe der blot er et af de tre lydformater på en BD skive kan du være sikker på at forudsætningen for at rigtig godt lydspor er tilstede.
don dario skrev:
| Nogen der ved om der har været mange problemer med Philips bdp1700 eller panasonic 30?? |
|
|
Jeg ved ingenting om den Philips, men Panasonics afspillere er ret populære. Jeg har endnu ikke en afspiller, men mit indtryk er at Panasonics afspillere er blandt de mest stabile og at Panasonic som hovedregel er gode til at få opdateret firmwaren hvis der skulle være et problem.
don dario skrev:
| nogen der kan forklare mig om source direct er en meget vigtigt funktion?? og nøjagtigt hva gør den?? |
|
|
Source direct kan være det som StarTrek skriver. Men i forbindelse med en DVD/BD afspiller kan det også dække over muligheden for at sende det ubehandlede billede fra DVD-skiven ud, således at man hvis man fx har en ekstern scaler/deinterlacer kan få den til at gøre arbejdet, hvilket i mange tilfælde (og for det aktuelle udbud af BD-afspillere stort set altid) vil give et noget bedre resultat ved afspilning af DVD.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvestergaard skrev:
don dario skrev:
MVH
Don |
|
|
TrueHD og DTS HD Master Audio er lossless, dvs. de er bit for bit identiske med den ukomprimerede (uncompressed) studio master. Dvs. det bliver ikke bedre. Der er i princippet ikke forskel på lydkvaliteten på TrueHD, DTS HD Master Audio og uncompressed PCM - forskellene ligger primært i hvor meget det fylder (og dermed hvilken båndbredde der kræves) samt hvor høj opløsning der kan lagres i.Så længe der blot er et af de tre lydformater på en BD skive kan du være sikker på at forudsætningen for at rigtig godt lydspor er tilstede.
don dario skrev:
| Nogen der ved om der har været mange problemer med Philips bdp1700 eller panasonic 30?? |
|
|
Jeg ved ingenting om den Philips, men Panasonics afspillere er ret populære. Jeg har endnu ikke en afspiller, men mit indtryk er at Panasonics afspillere er blandt de mest stabile og at Panasonic som hovedregel er gode til at få opdateret firmwaren hvis der skulle være et problem.
don dario skrev:
| nogen der kan forklare mig om source direct er en meget vigtigt funktion?? og nøjagtigt hva gør den?? |
|
|
Source direct kan være det som StarTrek skriver. Men i forbindelse med en DVD/BD afspiller kan det også dække over muligheden for at sende det ubehandlede billede fra DVD-skiven ud, således at man hvis man fx har en ekstern scaler/deinterlacer kan få den til at gøre arbejdet, hvilket i mange tilfælde (og for det aktuelle udbud af BD-afspillere stort set altid) vil give et noget bedre resultat ved afspilning af DVD. |
|
|
Ok.. det er bare fordi at jeg ikk ved om jeg ska vente med at købe en en blueray afspiller fordi dem der er nu har ikk nogen HD DTS eller TRUE dekoder indbygget.. Ved du om de skiver der typisk har DTS Hd eller TRUE også har pcm multi channel?? for hvis de har det er der igen grund til at vente!? Det er fordi at jeg har lånt en Philips BDP7100 så må sige overgår al forventning.. hader normalt Philips men denn lader til være stabil og bare virke..??
Den Panasonic har jeg læst mig til at sku være stabil osv men have en elendig processer!? de skriver mange på div forums rundt omkring i verden.. men gad vide om den processer philips har er bedre?? nogen der kan hjælpe?
eller ved ikk om jeg ska vente på de nye pioneer 51ér der??
PS: tak for hjælpen
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, der er som regel ikke både et lossless format og ukomprimeret PCM. Ukomprimeret PCM er på retur, eftersom TrueHD/DTS HD MA giver samme lydkvalitet og fylder mindre. Grunden til at der er brugt ukomprimeret PCM formoder jeg hovedsageligt er, at hardwaren (afspillerne) indtil videre har haft begrænsede muligheder for at dekode lossless formaterne, specielt DTS HD MA.
Hvis det var mig ville jeg ikke købe en Philips 7100, eftersom den kun er profile 1.0. Sørg for at købe en afspiller der er minimum profile 1.1 (BonusView). Hvis du vil have det bedste ud af lyden fra Blu-ray og du ikke har en reciever med dekoder til TrueHD og DTS HD MA så er der ikke andet for end at væbne sig med tålmodighed i en måneds tid eller to endnu.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. Panasonic, vil du bruge den til at afspille DVD, så er det måske ikke det bedste valg. Men hvis det er til at afspille Blu-ray så skal du ikke bekymre dig om billedkvaliteten fra den.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvestergaard skrev:
Mht. Panasonic, vil du bruge den til at afspille DVD, så er det måske ikke det bedste valg. Men hvis det er til at afspille Blu-ray så skal du ikke bekymre dig om billedkvaliteten fra den.
|
|
|
Ok.. den ska klart kunne afspille begge dele godt.. da jeg har mange DVD film og Koncerter.. hmm så ska jeg måske kigge efter en sony eller pioneer
Det du snakker om med 1.0 og 1.1 hva er det??
MVH
Andersen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blu-ray profiler... Søgemaskinen er din ven
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen herinde der ved hva er der gør at panasonic 30 spiller alm DVD film elendigt?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis i skule vælge en god maskine til både DVD ogBlueray hvilke af disse er så bedst??
Samsung
(BD-P1)
Sharp
(BD-HP20S)
Panasonic
(DMP-BD30EG-K)
Sony
(BDP-S500)
Philips
(BDP7100)
eller måske en anden???
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dårlig bilder kresløb (scaler), som stor set på alle Blu-ray afspiller giver en ringe afspilling af normale DVD, her gik det meget beder med afspiling
af DVD format på HD-DVD afspiler.
Hvis man har en normal DVD afspiler i pris klassen fra 8.000 til 10.000,- kr. eller mere, er der ingen grund til at skifte den ud, men hvis man har
en billge DVD afspille til omkring 1000 til 2500,- kr. ville man opnå en beder eller lige så god DVD afspiling dages Blu-ray afspiller.
|
| Til top |
|
| |
hunter123 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke købe en playstation 3? Den understøtter alle formater, og den afkoder selv lydformatet, så det bliver sendt som pcm. Desuden kan den altid opdateres, da den er koblet på internettet.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS3 har ikke analoge lydudgange  Ellers ville den selvfølgelig være oplagt, da den er en ørn til Blu-ray og dvd.
|
| Til top |
|
| |
OleH Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt interessant tråd, specielt dem med en PS3 og ældre reciver etc. som ønsker at kunne få gavn af de nye høj kvalitest lyd formater omsat til 5.1/ 7.1 analog lyd.
Sad og surfet lidt rundt, og der er så sanlig også andre der ønsker denne mulighed, men pt. findes der ikke rigtig noget,som er billigt.
Men fandt dette link. http://www.gefen.com/gefentv/gtvproduct.jsp?prod_id=5277#buy
Hilsner
OleH
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
OleH skrev:
Lidt interessant tråd, specielt dem med en PS3 og ældre reciver etc. som ønsker at kunne få gavn af de nye høj kvalitest lyd formater omsat til 5.1/ 7.1 analog lyd.
Sad og surfet lidt rundt, og der er så sanlig også andre der ønsker denne mulighed, men pt. findes der ikke rigtig noget,som er billigt.
Men fandt dette link. http://www.gefen.com/gefentv/gtvproduct.jsp?prod_id=5277#buy
Hilsner
OleH |
|
|
men den gefen kan da ikk tage de nye formater?? True Dolby ogH HD DTS??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Sims-m Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige med på en lytter, da jeg egentlig også gerne vil have mulighed for de nye lydformater på mit anlæg.
Er der nogen af jer der ved om det er muligt at få den fulde 7.1 lyd ud af en af de kommende afspillere med dekoder og over i anlægget når man nu kun har analog indgang til 5.1? Altså er der en digital overførsels mulighed til dette formål? __________________ Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
|
| Til top |
|
| |