Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Blue tooth hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa jeg har invistereret i en mp3 afspiller til brug i haven og så videre, havde aldrig troet at det skulle ske for mig, men jeg er faktisk rimelig overrasket over lyden, når det nu skal være... De medfølgende plugs lyder, til prisen, efter min mening slet ikke så tosset. MEN jeg er ret træt af alt det lednings halløj og har derfor overvejet at invisterere i et par blue tooth hovedtelefoner i stedet for, så jeg slipper for dette lednings spaghetti når jeg feks slår græs m.v. men hvilke?

Jeg er helt på det rene med at lyden ikke er "fantastisk" eller audiophil, og at prisen måske er for høj i forhold hvad lyden giver tilbage, men det er jeg fuld på højde med og accepterer, hvis jeg kan slippe for at vækle mig selv ind i skidtet med fare for at brække benet *G*

Jeg har et budget som hedder max 1000 kr til sådan et par "bøffer", men hvad er jeres erfarring, ikke bare med blue tooth "bøffer" teknologien, men med de forskellige modeller som sådan?

Er er altså ikke tale om en TRÅDLØS enhed, som man feks kan få i "klubben", men ren blue tooth "lyd".

Rattanhuset

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

xtort
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

du skal vel bare sikre dig, at afspilleren understøtter A2DP...

film
Til top Vis xtort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtort

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

xtort skrev:

du skal vel bare sikre dig, at afspilleren understøtter A2DP...

Hvad mener du....?

Der er tale om samsung T10, hvis det kan hjælpe lidt på dit svar?

xtort
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

såvidt jeg lige kan se på google, så understøtter den A2DP (mulighed for stereo-lyd), så ingen problemer der.

jeg kender kun til et par af nokias modeller, specielt http://www.nokia.no/link?cid=EDITORIAL_344289. som er udmærket, når det 'bare' er til mp3...

\ulrik

film
Til top Vis xtort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtort

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

xtort skrev:

såvidt jeg lige kan se på google, så understøtter den A2DP (mulighed for stereo-lyd), så ingen problemer der.

jeg kender kun til et par af nokias modeller, specielt http://www.nokia.no/link?cid=EDITORIAL_344289. som er udmærket, når det 'bare' er til mp3...

\ulrik

Nåå det var dét som det stod for*S* men ja, den understøtter stereo bt*S*

Mange tak, den model vil jeg prøve at se om jeg kan finde et eller andet sted fysisk og evt høre*S*

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Personligt synes jeg naturligvis du skal købe en Jabra BT620s, men nu er jeg egentlig lidt inhabil på den front. Jabra's favoriserer lidt den populære musik, idet den er lidt bastung. Men, den bliver aldrig øretrættende og det ser jeg som et stort plus.

Jeg mener også at Philips har lavet en som er hæderlig, lad mig lige se om ikke jeg kan huske at afprøve den på arbejdet imorgen.

Motorola S9 (mener jeg den hedder) skulle også være god, men jeg har ikke selv hørt den. Motorola'en har den fordel at den kan modtage en MP3-stream over BlueTooth, sådan at det er headsettet selv som dekoder mp3-filen.

Normalt foregår det sådan at telefonen/afspilleren dekoder mp3-filen for derefter at enkode den igen i SBC som så bliver sendt over A2DP. Det er alt andet lige mere lydforringende end at sende MP3-streamen direkte. SBC er nemlig også en lossy algoritme, a'la MP3.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Personligt synes jeg naturligvis du skal købe en Jabra BT620s, men nu er jeg egentlig lidt inhabil på den front. Jabra's favoriserer lidt den populære musik, idet den er lidt bastung. Men, den bliver aldrig øretrættende og det ser jeg som et stort plus.

Jeg mener også at Philips har lavet en som er hæderlig, lad mig lige se om ikke jeg kan huske at afprøve den på arbejdet imorgen.

Motorola S9 (mener jeg den hedder) skulle også være god, men jeg har ikke selv hørt den. Motorola'en har den fordel at den kan modtage en MP3-stream over BlueTooth, sådan at det er headsettet selv som dekoder mp3-filen.

Normalt foregår det sådan at telefonen/afspilleren dekoder mp3-filen for derefter at enkode den igen i SBC som så bliver sendt over A2DP. Det er alt andet lige mere lydforringende end at sende MP3-streamen direkte. SBC er nemlig også en lossy algoritme, a'la MP3.

Super... det kunne være fedt hvis du kunne undersøge det imorgen, så jeg kan gå på "jagt" ude i byen i første omgang*S*. Jeg har kigget lidt efter forskellige test, men synes ikke at have fundet et endegyldigt svar på mine bønner endnu, så jo flere muligheder jo bedre... *S*

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes