| Forfatter |
|
amnesia Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står overfor at skulle bestille en Sanyo Z4/Z5. Jeg ønsker dog muligvis at erhverve mig denne projektor i Tyskland - for at se om jeg kan spare lidt på den måde.
Jeg har kigget på diverse sider på www.preissuchmaschine.de og lignende sider. Jeg vil så gerne høre om der var nogen herinde der havde haft gode oplevelser med en butik, som eventuelt også førte én af de to Sanyo projektorer og som vil sende til Danmark :-)
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte min Sanyo Z3 i Tyskland for snart små tre år siden. Hurtig og god levering og der har aldrig været problemer. En anden gang vil jeg nok bestille fra Tyskland igen. Købte hos digitalo.de
__________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
BigPic Lukket konto

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
En z5 ligger omkring 900 Euro i Tyskland og med fragt bliver det nok omkring 7000 kr. knap og nap i dansk valuta.
Du kan finde den i flere danske butikker lige omkring 8.000,- , og jeg tror de 1000,- der er i forskel, er godt givet ud hvis du skulle være så uheldig at der sker noget med den. Det kan hurtigt blive dyrt at skulle fragte en projektor til tyskland.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
amnesia Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at have læst, at Sanyo garanti dækker i Danmark - selvom udstyret er købt i Tyskland. Det kan måske godt være mig der er fejlinformeret. Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle det gøre. Det blev jeg fortalt dengang jeg købte min, men hvis prisforskellen kun er 1000kr, så ville jeg klart købe i Danmark. I Tyskland har man vist også kun et års reklamationsret (ret mig hvis jeg tager fejl). Da jeg købte min Z3 kostede den 10k i Tyskland og 15k i Danmark. Det synes jeg var en besparelse der var til at føle på, men 1000kr er det ikke værd for, synes jeg.
__________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
BigPic Lukket konto

|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
amnesia skrev:
Jeg synes at have læst, at Sanyo garanti dækker i Danmark - selvom udstyret er købt i Tyskland. Det kan måske godt være mig der er fejlinformeret. Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?
|
|
|
Prøv evt. at ring eller skriv til http://www.unit.dk/ de er import af bla. Sanyo så de kan nok svare dig på det.
|
| Til top |
|
| |
amnesia Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt at jeg måske kan finde den herhjemme til en rimelig pris, hvis jeg holder lidt øje og kigger lidt forskellige steder. Det vil nok bedst kunne betale sig i sidste ende. Også selvom garantien måske skulle være den samme, om den kommer fra Danmark eller Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
BigPic Lukket konto

|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
amnesia skrev:
| Det er muligt at jeg måske kan finde den herhjemme til en rimelig pris, hvis jeg holder lidt øje og kigger lidt forskellige steder. Det vil nok bedst kunne betale sig i sidste ende. Også selvom garantien måske skulle være den samme, om den kommer fra Danmark eller Tyskland. |
|
|
Ja når det nu ikke drejer sig om "mere" , havde jeg også valgt at købe den i Danmark.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=248924&am p;am p;am p;searchArea=&Soegeord=
Af dem der er med der på EDB-prisers liste, havde jeg nok valgt Cinemagic selvom de er lidt dyre, men jeg har hørt de skulle ha en rigtig god service, også hvis der opstår problemer.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
I Tyskland har man vist også kun et års reklamationsret (ret mig hvis jeg tager fejl).
|
|
|
Jamen det gør jeg så, for du tager fejl.  De 2 års reklamationsret vi har i Danmark stammer fra EU regler, så det er det samme i Tyskland.
I min erfaring, som kun bygger på en enkel sag, så ville de dog ikke reparere min forstærker under reklamationsreten da der var gået 6 måneder. De forlangte at jeg skulle bevise at det var en mangel. Om det er typisk for foretninger i Tyskland skal jeg ikke kunne sige.
|
| Til top |
|
| |
amnesia Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går lidt i tænkeboks, men mon ikke jeg nok bare køber den herhjemme - når der ikke er 'mere' at spare. I skal i hvert fald have tak for jeres indlæg :-)
|
| Til top |
|
| |
HappyDolphin Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg købte min Z4 hos Digitalo.de for 3 år siden uden prob. blev leveret med UPS. (se evt. mine tidligere indlæg).. Det eneste der er lidt ærgeligt er de nyhedsbreve de sendte var på tysk.. de mangler stadig at gøre deres side tilgængelig på engelsk..
Jeg ved ikke om der stadig er de samme besparelser, men man skal naturligvis overveje også som tidligere skrevet, vedr. relamation etc..
|
| Til top |
|
| |