Forfatter |
|
lehmann Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej .
Er der nogle der har erfaringer med Aurum Cantus V6F-V7F-eller V8F?, jeg går og overvejer, om jeg skulle prøve sådan nogle.
Lehmann.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv M-103 med G3i bånddiskant, og den spiller som en drøm. Den diskant kan noget som en dome ikke kan - det er helt sikkert. Jeg har lyttet til en del højttalere efterhånden, og er altid endt med at gå tilbage til M-103. Det er en god all-rounder. Desuden er prisen latterlig lav i forhold til ydelsen og byggekvaliteten.
Jeg har ikke hørt V-serien, men da det er en større model end M-103 kan det næsten ikke gå galt. V8F har i øvrigt en endnu bedre diskant, nemlig G1, som også er monteret i deres Volla (stander ht), som rundt omkring betegnes som en af de bedste stander-ht uanset pris. Jeg vil helt klart give dem en chance. Lad dig ikke narre af den lave pris.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Og Tak til dig AM-E, for dit svar ,jeg har i forvejen dali helicon 400, som er en rigtig god ht, men jeg vil gerne prøve noget nyt, og tænkte på Aurum cantus V7F eller V8F, da de er med bånd diskant ,som dali, og har fået fine ord med på vejen ,men ord er ord, og jeg har som sagt ikke hørt dem endnu, er der nogle her der har hørt, så er jeg meget intereseret i at høre jeres mening,er det et dårligt valg , at skille mig af med en Helicon 400, frem for en Aurum cantus,V8F.
mvh Allan.lehmann.
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er der ikke andre end AM-E,som har hørt de nye/store gulv gt,er, fra Aurum Cantus?,ex,V6F -V7F -og ikke mindst V8F,som skulle have en af de bedste bånddiskanter i verden.Har lige hørt at der kommer en V10F,men har ikke set den endnu,uuha,spændende.jeg har pt dali helicon 400, men vil gerne prøve noget nyt, sådan er det vel med os hifi t**ser, eller hvad.det ville være fedt hvis i som har hørt dem, ville give en lille beskrivelse af dem.
mvh Allan Lehmann.
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fordi Aurum Cantus er produceret i Kina (men er udviklet i Italien)...Vi har jo en tendens til at være snobber - det gælder også i Hifi regi. Kina-grej duer ikke - det er generelt holdningen herinde.
Jeg kan huske en nordmand, som aldrig nogensinde havde tænkt sig at skille sig af med sine Resolution 3 (til den dobbelte pris) - lige indtil han hørte et sæt Volla!
Du må tage et smut forbi til Ardency Audio og høre på noget Aurum Cantus.
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kom aurum cantus med sin V10F til 50.000 kr på tilbud hehe hvis nogle lige står med et over skud på et eller andet så skulle min volla værer min baghøjtaler hehe det ville værer overkill
men sikke en fætter 75 kg V10F har vel noget at byde på 
osse en ny center kommer en V5C tro den hedder .
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej .
Ja jeg har også set de nye V10F, uha gid jeg kunne få et lyt til dem,men jeg regner med det bliver en af de "mindre modeller" V7F eller V8F. skal snart til jylland ,og så må jeg op og lytte lidt. er der ikke nogle der har lidt erfaringer med de lidt større modeller ? og evt gad øse lidt af deres erfaringer, det ville være fedt, der er ikke mange der skriver om de ht,er, og nu kan man jo købe dem til en rigtig god pris.
Lehmann.
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej .
Hvis der er nogle her inde der ligger inde med viden om Aurum Cantus, så er jeg meget intereseret i , at høre. jeg syntes at de få forhandlere der er i Dk, det er meget lidt info der kommer og det er åbentbart også meget begrenset hvilke modeller de har til rådighed.
Jeg er intereseret i V7F og V8F. men det er ikke meget man kan få af vide om de modeller, og man kan åbenbart ikke lytte til dem i DK, så er det jo lidt svært at sælge , hvis man ikke kan lytte først, ik. .men er der virkelig ikke andre mulighedder ?, så må jeg jo drage til Sverige.
mvh. Lehmann.
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
lehmann skrev:
Hej .
Hvis der er nogle her inde der ligger inde med viden om Aurum Cantus, så er jeg meget intereseret i , at høre. jeg syntes at de få forhandlere der er i Dk, det er meget lidt info der kommer og det er åbentbart også meget begrenset hvilke modeller de har til rådighed.
Jeg er intereseret i V7F og V8F. men det er ikke meget man kan få af vide om de modeller, og man kan åbenbart ikke lytte til dem i DK, så er det jo lidt svært at sælge , hvis man ikke kan lytte først, ik. .men er der virkelig ikke andre mulighedder ?, så må jeg jo drage til Sverige.
mvh. Lehmann.
|
|
|
jeg tro ikke nogle har hørt de nye modeller og hører dem ja ...... 
men Volla kender jeg da rigtig godt kan kun sige godt ting om dem
selv ville jeg hører V8f hvad den kan ........... 
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. (Power Watt)
Det er godt nok et fedt anlæg du har ,og det ser også vildt imponerende ud, mon ikke det også lydder godt . jeg kan se at din lokalitet er Sverige,så må du vide hvor i sverige den nærmeste forhandler ,ligger hvor jeg kan lytte til V7F og V8F ?. jeg bor i kbh, så det er nemmere for mig at tage til sverige end til jylland.
mvh. Lehmann.
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Golden Age Music er forhandler af Aurum Cantus i Sverige. De har de fleste modeller hjemme.
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Golden Age Music er forhandler af Aurum Cantus i Sverige. De har de fleste modeller hjemme. |
|
|
ja det ligger forbi Goteborg ca 200 km fra malmø så det er lidt langt
|
Til top |
|
|
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen i Aurum-klubben !
Jeg har selv M-103 og går i opgraderingstanker. Derfor vil jeg da gerne vide om det er lykkedes dig eller andre at høre nogle af de større modeller? Jeg tror ikke er er mange i Danmark der har de store V modeller. Volla er det vist nemmere at støde på og den er jo ganske berømt for diskantbåndet.
Nogen der har et link til et Svensk hifi-forum? Der er det nok mere sansynligt at finde erfaringer og måske brugte V modeller! __________________ Gert Friis
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er jeg virkelig den eneste , der er en lille smule ærgelig over at det tilsyneladende kun er Jyderne og Svenskerne der har muligheden ,for at lytte til de større /store modeller af Aurum Cantus ?,og det er ikke forde jeg har noget imod jyder, tvært imod,men jeg vil komme med en opfordring til nogle af dem som importerer Kinagrej iforvejen , til evt at tage nogle Aurum Cantus ht,er hjem, (V6F V7F V8F, så vi her på sjælland / København kunne få en mulighed for ,at lytte til de fantastiske ht,er (efter sigende) de har jo fået super flotte tests, jeg ville da gerne have muligheden for at lytte , inden jeg køber et sæt, som jeg regner med snart at gøre.
mvh Allan.
|
Til top |
|
|
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
Sendt: 25 August 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det, at jyderne kan høre disse dejlige højttalere?
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2008 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lehmann
Du skriver at V6-V7-V8 har fået nogle superflotte test. Det tror jeg gerne! Men hvor er de testet?? Jeg kan ihvertfald ikke finde nogle links til test af dem. Derimod er M-103 og Volla blevet testet med gode resultater. På Aurum Cantus' hjemmeside findes der links til testene...men ikke at de omtalte V-modeller. Jeg vil ikke købe højttalere til 25.000kr uden at høre dem først. Måske vi må "nøjes" med Volla og suplere med subwofere. Jeg får snart et lytterum på 50m2 og tænker at det er i overkanten for Volla alene. Men forelsket i bånddiskanter er jeg ihvertald blevet efter at have levet med mine M-103 en lykkelig tid . Overvejer at kaste mig over den store BKS som alternativ til Aurum Cantus. Der får man jo bånd for allepengene! __________________ Gert Friis
|
Til top |
|
|
HugoB Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Friisand og Lehman!
Det er sjovt at når man først har fået sine øjne på noget - er det svært at få dem rettet andre steder hen.
Jeg har det sådan med System Audios stander "SA2K master". I manges øjne en kultstander pga den særlige højtalerkonstruktion. Den spiller som en drøm både på min Primare I30 og jeg har hos en god ven haft lejlighed til at prøve dem på Musical Fidelty a5 serien.
De er lette luftige i toppen - og har et utroligt - næsten ubegribeligt greb om bassen - og i vores private test med bla Trentemøller omdøbtes den en subwoofer-erstatning - i bar begejstring over dens egenskaber
Den kan man altså få lov til at høre forskellige steder i landet - tag et lyt - se evt anmeldelsen her på sitet.
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2008 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har dem i stuen til 50 kvm kan let spille min stue op ja det er ikke top høj lyd men
det vel ikke det vi vel opnå ???? og 25000 det koster de ikke sat ned til 16000 med fod og de
er håndlavet hele vejen osse foden top kval men i må jo vælge selv jeg beholder mine i
langt tid i nu
|
Til top |
|
|
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
Sendt: 20 September 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man overvejer Aurum Cantus ... så er det vel nu ....
Sætpriser på 16000 kr. for både : Volla /incl stands og Aurum Cantus V6F
Lyder som rigtige gode tilbud !
V6F benytter vist også bånddiskanten G1.

Mvh.
__________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
Til top |
|
|