| Forfatter |
|
Wazkyr Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg hørt det meste af min musik over højtalere i lang tid, men efter jeg er flyttet og begyndt at spille endnu højere vil jeg gerne have et par gode hørebøffer til at af belaste overboen  . Jeg har kigget på Sennheiser HD 650 og synes de virker rigtig fine, skal dog siges jeg ikke ved det store om Head-Fi og mit andet headset er et Sennheiser til 300kr med mic. Det skal hovedsageligt bruges til musik (heavy, metal og lidt country), se film i min hjemmebio og så et lille spil computer engang imellem. Det hele skal køre igennem et Creative Soundblaster, muligvis også ude gennem min Z5500 Digital en gang imellem, hvis jeg ikke gider at sætte headsættet til bag på comp. Ville bare høre om i vil anbefale at jeg købte en Head Amp til det headset/lydkort eller om det er overflødigt.. Og hvis ja, hvilken kunne i så anbefale (under 1000kr...) Mange tak på forhånd, Timo
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige til at starte med. Er der nogen speciel grund til at du har kigget på hd650? Der jo meget andet derude
men et hurtigt svar på dit spørgsmål, til under 1000kr er det svært at finde noget godt til hd650. Men med din kilde vil det nok også være en bedre ide at opgradere den. Du kunne med fordel kigge på et nyt lydkort, som har en bedre og stærkere udgang. Det ville også betyde en bedre mulighed for senerehen at opgradere. Du kunne kigge på et ESI Juli@ eller et Audiotrak Prodigy.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have Sennheiser bør du vælge HD600 i stedet for. HD650 er noget mørk i lyden, så det tror jeg du bliver træt af. HD600 er mere "lineær" lydmæssigt. Som techtrino ganske rigtigt skriver, er det nok svært at finde en forstærker til 1000 kroner. Du kunne måske lede efter en brugt ?
Som alternativ var det måske en idé med et sæt hovedtelefoner som ikke kræver forstærker ? Der er mange muligheder, men jeg er ikke helt inde i disse modellerne, men det ved jeg at mange andre er på dette forum.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, hvad kan du godt lide af lyd karakteristik? Fordi der er et stort spring fra metal til country, og jeg tror det er svært at finde noget som kan det hele. Men jeg vil tro du skal have noget bastungt, så equation audio eq10... eller hvad de nu hedder. Det ved Claus
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
de hedder rp20, men jeg har kun læst om dem, så det er ren andenhåndsviden, de har også en model der hedder rp22 som har endnu mere bas....
Jeg prøvede på et tidspunkt at se om jeg kunne opdrive et par, men det var dælme ikke muligt, måske har tingene ændret sig til det bedre, ellers kan de jo købes direkte i USA....
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forhold til smag kan i godt stryge country, 90% af min musik samling er god gammel heavy metal/metal og lign så� jeg hø�rer stort set ikke andet. Og jov bas er man vel altid glad for :P Grunden til at jeg næ�vner HD 650 er at jeg har hø�rt meget godt om det fra folk/venner, og selv pr�øvet dem kort, har aldrig pr�øvet HD 600. Så� jeg holder mig nok bare til det jeg kender, da min viden på� områ�det er så� lille, så� andre bud skal v�ære velkomne :) Det kunne selvfø�lgelig også� væ�re en mulighed at k�øbe et headset der ikke skal bruge AMP, eller opgradere lydkort (selvom mit kun knap et par måneder gammelt..) I skal selvfø�lgelig væ�re velkomne til at anbefale andre headset, og helst også� en amp dertil hvis n�ødvendigt :P, jeg er stadig på� lidt bar bund om hvad jeg skal sigte efter. Jeg vil nok også� bruge headsettet til musik fra min mobil (N95 8GB) i ny og næ�, dog er jeg enlig p�ænt ligeglad med om de larmer udadtil  Men jeg takker for de gode svar og vil lø�be ud i den dejlig sol inden det er forsent :P Edit: S� nu er "rock" slettet
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se nu skriver du også rock
Kunne være du skulle lytte til noget Grado, du kan få et par sr-80 til omkring 1000kr eller måske finde et brugt par sr225 til omkring 1000kr også. Den kan du bla høre i avconnection der ligger i århus.
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Hvis du vil have Sennheiser bør du vælge HD600 i stedet for. HD650 er noget mørk i lyden, så det tror jeg du bliver træt af. HD600 er mere "lineær" lydmæssigt. Som techtrino ganske rigtigt skriver, er det nok svært at finde en forstærker til 1000 kroner. Du kunne måske lede efter en brugt ?
Som alternativ var det måske en idé med et sæt hovedtelefoner som ikke kræver forstærker ? Der er mange muligheder, men jeg er ikke helt inde i disse modellerne, men det ved jeg at mange andre er på dette forum.
|
|
|
Undskyld hvis det er lidt off topic Men jeg mener at have læst et eller andet sted på headfi at de nyeste HD650 skulle være lidt lysere og en anelse mere detaljerede i bunden. Er der nogen der evt. kan be- eller afkræfte det rygte?
Det kunne være ret fedt med en Grado-tweaket HD650!
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu i alle siger jeg ikke ville kunne få en amp til ca de 1000, hvad skal man så op i for at gøre sit HD 650 ret? :)
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Xcan V8 er bestemt heller ikke ringe, men den koster 3400... Ellers er en zero amp/dac måske en ide, den ligger lige omkring en tusse... begge de modeller er med digitalt ind så du slipper for at opgradere dit lydkort..
Jeg har så ikke HD650, da jeg ikke bryder mig synderligt meget om senn, men det er nok mere overtro end egentlig viden der gør det....
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for hintet... Den havde jeg ikke set
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Jeg takker for hintet... Den havde jeg ikke set  |
|
|
Ja så har du chancen, hvis du har lyst Rudistoren som du har kigget på, har ikke rør i udgangen, sååååååå måske den var noget for dig
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil som kalle_dk anbefale HD 600 som dine kommende hovedtelefoner.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg vil gerne svare på det sidste du spurte om, ja en xcan en heed er super til sennheiser, og de koster ca 3000.
Men du kunne også overveje eks et par grado, som du også kan komme ned og høre i århus og de kræver ik så meget af en amp som sennheiser
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor ikke en zero dac/amp... den koster en tusse ca, OG har dac.. dvs han kommer udenom lydkortet... samt et par bøffer.. ved ikke om jeg vil anbefale HD600.. men de er nu faktisk meget gode til mange ting.. min anke var at de er lidt "kedelige" til min smag.. og meget laid back eller hvad man skal sige...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ved ik om det kan betale sig med en DAC, for mener faktisk at når han kører ud af det creative kort så følger dårligdommene med
Så hellere et nyt lydkort, eks. en USB emu 0404 det koster ca 1400kr i england også er der jo garanti osv
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xcan V( bruger USB og går helt uden om lydkortet, om lydkortet har nogen indflydelse når man bruger digitalt ud ved jeg faktisk ikke, men tror ikke det har ret meget at sige...
Men så vidt jeg har kunne læse mig til er det svage led i et lydkort DAC/forstærkerdelen, at læse et nul eller et et tal er jo ikke den mest komplicerede proces i verden, så de dårligdomme fra et lydkort som bare er en "aflæser" må være minimale....
|
| Til top |
|
| |