Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Playstation 3 information ønskes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Hej i forumet,

Er der ikke et par venlige sjæle som lige har et par minutter til at svare på følgende:

Kan en PS3 nu afspille alle lyd formater? også DTS HD MA via HDMI i PCM? på lige fod som en Pana BD50 når den kommer i næste måned. DVS.
intern dekodning uden tab her tænker jeg på at jeg ikke er interesseret i en nedkonvertering til 1.5mb DTS lyd.

Evt. nogle ting jeg skal være opmærksom på?

Jeg har 7.1 PCM ind via HDMI.

Hilsner

OleH
Til top Vis OleH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleH

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Kort sagt: JA .

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

PS3 kan kun lave DTS HD MA om til PCM over HDMI, det ville sige at det er PS3 der står for HD lyd decodning.

Men BD50 kan også sende HD-bitstream over HDMI, som så bliver decodet i selv forstærker der kan tage de ny HD lyd formate.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Ja, som tidligere nævnt, så er det nye, at den nu dekoder hele DTS-HD MA sporet, og ikke bare 'core' sporet. Den kan derfor netop præcis ligeså meget som f.eks. BD50, blot med meget hurtigere opstartstid og væsentligt bedre fjernbetjening 
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Jeg takker mange gange for svarende.

Interen dekodning af alle de nye formater til PCM 7.1 over HDMI det er lige hvad jeg skal bruge.

Men der ikke noget om at PS3 ikke kan dekode DTS ES? men det bruges måske heller ikke mere?

Så bliver det en PS3 jeg skal have, spillemaskine til sønnnen og Blu-Ray til far. Med mindre at billedet og lyd er bedre på en BD50 eller en anden maskine i 5-8.000,- klassen, her tænker jeg mest på blu ray delen, men selvfølgelig også opskaleringen på DVD siden.

Jeg var faktisk forbi en Sony Center forleden, for at købe/prøve en PS3, men sådan fandtes ikke på lager, sælger siger at der er en ny model på vej med et nyt design????? Nogen her der ved noget om dette?

Hilsner

OLeH

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Der kommer en "ps3.5" til julehandlen engang. (Se fx. T3-bladet sidste nr.)
Det bliver ligesom PS2 der skrumpede, samt blev håndholdt til sidst med PSP.
Dog bliver den jo så igen dyr - pt. koster en 40 GB PS3 omkring 3000 - den nye lille koster nok 5000 igen.

Jeg har set film med DTS-ES via min PS3 - så det kan den godt. Dog kun via HDMI- den kan ikke dekode og sende via Optisk som "afkodet" 7.1. Den kan godt sende det til ekstern dekoder i fx. din receiver - som bitstream. Her sender den jo også fx. DTS-HD 7.1 via HDMI.
En overgang kunne den også sende SACD via optisk - men så fjernede de funktionen igen.. øv.

Har selv opgraderet til receiver med HDMI - kan nu få fine resultater .. dog ikke de helt nye HD-lydformater -men det kommer nok næste gang jeg bytter ud.

PS3 vinder klart over ALLE maskiner under pt. 13.000 da den har alle features, samt meget hurtig menu og opstart. Og til prisen er den alene som BluRay afspiller fantastisk.. og så er der jo netop den lille bonus med spilene.. Har den selv. Hurrah...
Herudover er der firmware-updates løbende så den f.eks. pr understøtter flere funktioner fra BluRay (Ver. 1.2 eller noget versus ver. 1.1)Det er netop fordelen ved en ordentlig talknuser bag motorhjelmen - er der hardware-overskud kan næsten alt laves i software - f.eks. det tidligere trick med SACD via optisk - emuleret til DTS.. men alligevel - det er sku da imponerende hvad der kan trylles ud af talknuseren PS3.

Mvh. Offcourse

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Ja, som tidligere nævnt, så er det nye, at den nu dekoder hele DTS-HD MA sporet, og ikke bare 'core' sporet. Den kan derfor netop præcis ligeså meget som f.eks. BD50, blot med meget hurtigere opstartstid og væsentligt bedre fjernbetjening 

En sandhed med modifikationer - det kræver at man har en reciever med HDMI ind som kan modtage PCM over HDMI.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

OleH skrev:

Med mindre at billedet og lyd er bedre på en BD50 eller en anden maskine i 5-8.000,- klassen, her tænker jeg mest på blu ray delen, men selvfølgelig også opskaleringen på DVD siden.

PS3'en har korrekt 1080p-output, så der er ikke mere at komme efter med en dyrere Blu-ray afspiller. På dvd-siden kan de fleste Blu-ray afspillere slet ikke følge med, da de har billige skalerings-/de-interlacing-chips som ikke engang kan de-interlace PAL dvd-film korrekt. Dét kan PS3'en.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:

En sandhed med modifikationer - det kræver at man har en reciever med HDMI ind som kan modtage PCM over HDMI.

Ja ja, hvis du vil diskutere med den på, så kan du da godt kalde det en sandhed med modifikationer Har man HDMI i receiveren kan PS3'en præcis ligeså som BD50; og så er den vist ikke meget længere HDMI ér jo også at foretrække, da det jo på ingen måde er sikkert, at der sidder tilstrækkeligt god D/A-konvertering i en relativt billig Blu-ray afspiller. Med den dyre Denon ville jeg være noget mindre bekymret, men selvfølgelig stadig foretrække HDMI.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Der kommer en "ps3.5" til julehandlen engang. (Se fx. T3-bladet sidste nr.)
Det bliver ligesom PS2 der skrumpede, samt blev håndholdt til sidst med PSP.
Dog bliver den jo så igen dyr - pt. koster en 40 GB PS3 omkring 3000 - den nye lille koster nok 5000 igen.

Hvor har du disse oplysninger fra? Jeg har aldrig hørt om det før. (Jeg tror ikke på et blad som T3 når det slet ikke har været skrevet andre steder) Og det var heller ikke PS2'en der blev håndholdt og så kom til at hedde PSP; PSP'en er en helt ny maskine. Og når maskinen bliver mindre ryger prisen selvfølgelig ikke lige op med 2k; det har vi set før med både PSOne og PSTwo.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Mht. kilder til PS3.5 skal det retfærdigvis siges, at de mock-ups der er lavet pt. er lig dem bilblade selv fremstiller - altså "hvad-tror-vi"-billeder.

Der er heller ikke garantier eller udmeldinger der er bare tæt på officielle. Dog er der flere ting der taler for at en PS3.5  er en mulighed.

Både BluRay drevet, Cell-processoren og grafik-chippen RSX samt kølepladerne er allerede re-designede og lavet på ny mindre / mere modulær platform.
Hvis de så også skifter til de nyeste 160 GB 1.8" harddiske - så er der ikke meget til hindre for at den næste version af PS3 med 160 GB Hdd meget vel kan krympe i formfaktoren også.

Den "nye" 40GB version er allerede en PS3.1 - den er bygget anderledes op end den første 60GB; bl.a. udelades den besværlige PS2-emulerings-del - hvilket forsimpler opbygningen en del.
Alt i alt er der lavet et skifte hvor PS3 snart kan sælges "barebone" uden tanker for bagudkompatibilitet = større mulighed for "single-chip" designs der muliggør mindre form-faktor.

Diverse links til de skrumpede køleplader, chips, harddiske og BluRay lasere herunder:
Køleplader:
http://ps3.qj.net/PlayStation-3-Smaller-lighter-heat-sinks-a nnounced-by-Furukawa-Electric/pg/49/aid/118905
Chips:
http://www.engadget.com/2008/04/21/ps3-to-get-smaller-cell-a nd-or-rsx-chips-in-august/
Harddiske:
http://www.toshibastorage.com/techdocs/PR2007-09-18-inch160G B_US.pdf
BluRay laser:
http://kotaku.com/348968/sony-shrinks-blu+ray-laser-sharks-t o-follow

At der stadig ikke er - eller vil komme officielle udmeldinger ligger vist i Sonys og resten af branchens strategi om at komme først på markedet med nyheder. Det skal stadig være en nyhed når produktet releases.

Her er 2 forsøg på at visualisere en evt. ny PSThree:

Men.. nu skal vi jo ikke overtage tråden helt med denne snak.

Mvh. Offcourse

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
kvestergaard skrev:

Ja ja, hvis du vil diskutere med den på, så kan du da godt kalde det en sandhed med modifikationer Har man HDMI i receiveren kan PS3'en præcis ligeså som BD50; og så er den vist ikke meget længere HDMI ér jo også at foretrække, da det jo på ingen måde er sikkert, at der sidder tilstrækkeligt god D/A-konvertering i en relativt billig Blu-ray afspiller. Med den dyre Denon ville jeg være noget mindre bekymret, men selvfølgelig stadig foretrække HDMI.

Jojo, men det er da langt fra alle der har en reciever med HDMI ind, så jeg synes det er lidt forkert at sige at de kan præcis det samme, når alle dem der ikke har reciever med HDMI vil gå glip af TrueHD og DTS HD MA.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:

At der stadig ikke er - eller vil komme officielle udmeldinger ligger vist i Sonys og resten af branchens strategi om at komme først på markedet med nyheder. Det skal stadig være en nyhed når produktet releases.

Du fremlagde det jo oprindeligt klart som om det var fakta. Det eneste du kommer med her er spekulationer. Det er ikke gået manges næser forbi, at vi allerede har at gøre med en lettere revideret PS3, men at der skulle være en decideret 'PSThree' på vej er der absolut INTET der tyder på, så pas lige på med hvordan du melder ud en anden gang.

OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Efter flere timers læsning på flere forums, specielt US sites. Så blev det til en PS3 i dag til 2995,- hos Nyborg inkl. et spil. Er disney freak og
havde for noget tid siden købt PIXER SHORT FILMS collection på Blu-Ray, så den blev af prøvet efter PS3 opdateringen til ver. 2.35. Desværre er
filmen kun DB 5.1 og PCM 5.1, billede er 1080P men der står intet om 24P på coveret og Pio skriver kun 1080P på skærmen, men godt ser det ud.
Men lyden, hold da helt op, sikken en forskel i dynamiken og kanal seperationen.

Gik entlig længe og overvejret og skifte min amp ud pga. den ikke havde muliged for at dekode de audio formater, fw opdateringen på denne tror
jeg ikke har ændret noget, selv om der godt nok blev skiftede HDMI board ud med nyere chipssæt da man ikke kunne software opdatere det
gamle. Men 7.1 LPCM over HDMI ser ud til at virke, alle højtalere ikoner tænder og når jeg sætter Pixer filmen i, slukker de 2 af ikonerne som de
skal. Ved godt der ikke kommer til at stå DTS HD MA på min amp, kan jeg adligevel ikke bruge til noget, men der kom en fornuftig og økonomisk
løsning ud af det, skal selvfølgelig lige prøve en film med 5.1/ 7.1 DTS HD MA og 1080/24P Nogen i kan anbefale???

PS: Ampen skulle opdaters da jeg havde læst på flere forums, at netop den forstærker med LPCM multi channel over HDMI havde problemer med
SUB-signalet, det var ganske enkel 10db for lavt, jeg sendte den ind og det endte med et nyt board etc.

Takker mange gange for jeres hjælp

Hilsner

OleH

Så jeg kan få 5.1/ 7.1 DTS HD MA ud via LPCM over HDMI.

denbert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2005
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej med jer,

Jeg har en DENON AVR-4306 og jeg ønsker at lytte til mine SACD'ere som jeg har liggende. Min Yamaha DVD-1500 er holdt op med at dekode dem som SACD - og det er p***e irriterende.

Har læst denne tråd da jeg har overvejet at købe en afspiller der kan læse SACD men også gerne Blu-Ray da det jo nok bliver fremtiden.

Her kommer nu spørgsmålet:

Vil jeg kunne få en PS3 til at spille mine SADC'ere hvis jeg tilslutter til forstærker med HDMI?

Mvh

Dennis Johansen
Til top Vis denbert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denbert

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ja - den sender SACD VIA hdmi.

I en kort periode kune man også sende det via optisk digital kabel - men så dekodede den, downsamplede til Dts, og sendte det som surround lyd - dog uden den helt høje opløsning der kendetegner SACD lydsporet.

Men som sagt - den kan afspille SACD via HDMI.

Jeg kan så ikke præcis huske, om der er sket noget da de gik over til den "PS2-løse" PS3 - dvs 40 GB versionen der ike kan emulere PS2.
Men hvis du køber en PS3, og der er SACD logoet på den - så kan den via HDMI.

Mvh Offcourse

denbert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2005
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Ja - den sender SACD VIA hdmi.

Men hvis du køber en PS3, og der er SACD logoet på den - så kan den via HDMI.

Mvh Offcourse

Ok, mange tak  - jeg ryger ud og kigger efter en i morgen. Deres website er helt umuligt at få relevant information ud af, så det bliver vel noget med at kigge efter logo'et...

/ Denbert

Til top Vis denbert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denbert

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Det vil være fedt hvis den såkaldte PS3.5 kommer til at ligne et almindeligt hifi komponent, som den specielle PS2, der blev lavet til det japanske marked. Jeg mener den hed noget så underligt som psx - ikke at forveksle med den første Playstation.
Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes