Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
Dette indlæg er affødt af indlægget "Højttalerere til 5000 kr."
Efter jeg havde kaldt NAD's udstyr for discount udstyr modtog jeg følgende PB fra HIFIFyren
Citat start: Hejsa Grunden til JBL og NAD (efter din mening) ikke kører godt sammen er at, hvis man køber en NAD forstærker, skal man også købe en kvalitetshøjtaler. Al respekt for JBL, men deres højtalere er ikke toppen af pyramiden. Det er NAD's forstærkere derimod! En NAD-forstærker vil ikke have problemer med at klare en JBL-højtaler. Det er tværtimod omvendt! Jeg synes ikke det er fair at rakke ned på NAD!
Bare lidt stof til eftertanke . No hard feelings. Citat slut
Jeg skrev så til ham at han måtte have misforstået noget da jeg mente at NAD ikke var godt nok til ti3000 og ikke omvendt som han tror. Dernæst skrev jeg lidt om at JBL havde produkter der lå i et noget højere prisleje end nogen af NAD's produkter og at det derfor nok ikke var helt fornuftigt at disse JBL's produkter generelt i forhold til NAD's. Så skrev jeg lidt om hvor vrøvlet det er at skrive at "en NAD forstærker sagtens kan klare en JBL højttaler" uden at nævne modeller eller lignende.
Så modtog jeg dette brev: Citat start: For det første kan du ikke sammenligne højttaler-priser og forstærker-priser, og mht. NAD's priser...........tja så synes jeg lige du skal tjekke det her link http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|26|26|1920|pdetail. Og dette er kun begyndelsen. Du skal nemlig have en seriøs effektforstærker til at sætte sammen med denne forforstærker, og så snakker vi sammenlagt helt andre priser! Jeg sagde heller ikke at NAD er toppen af pyramiden, men de en producent man absolut skal tage seriøst. Man kan selvfølgelig få bedre, men der skal også være økonomien til det .
Som sagt var det ikke fjendtligt ment. Citat slut:
Som i kan se så roder han lidt i det, selvmodsiger sig selv osv. Hans link virker heller ikke. Jeg skrev til ham at han skulle lade være med at lyde som om han arbejder i UFO-Klubben. Og at UFO-Klubben er en butik der er til for at tjene penge og det de skriver i deres "blade" faktisk er reklamer og ikke fakta. Jeg skrev også lidt om hvor smart det er af Klubben at have ene forhandling på NAD så de rigtigt kan score kassen på de bumsede pubertets drenge der sluger alt hvad de skriver råt.
Så fik jeg dette brev
Citat start: Jeg arbejder i Hi-Fi Klubben. Jeg kan ikke sige andet end at folk som dig bliver klogere.
Peace out . Citat slut:
Kan i se det??? Det er fandme langt ude... Men det viser jo bare man ikke skal lytte til hvem som helst herinde...
Jeg svarede forresten på hans sidste brev at "hvis det han prædiker er klogskab, så håber jeg at jeg forbliver dum"
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
Det er sådan set ikke det er er pointen med mit indlæg. Jeg er bare små sur over at der sidder en undercover idiot fra hifi-klubben og råder alle til at købe NAD.
JBL K2 er sgu' da også fede! Hvad med Synthesis home cinema, det er fandme også i orden...
En skam JBL er så undervurderet af så mange "hifi-nørder"...
Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
Øhh. Såvidt jeg ved har han da ikke sagt til nogen at de skulle købe NAD.
Hvad er det lige du vil opnå med dette indlæg? Der var nok en grund til at han skrev en PB til dig, i stedet for at poste et indlæg. Jeg syntes det er lidt latterligt hvad du har gang i. Hvorfor kommer du ikke med nogle gode grunde og argumenter for, hvorfor NAD skulle være så dårligt? Du har jo ikke engang ejet noget selv.
Jeg siger ikke det er OK at gå undercover og anbefale hvad der har interesse for en selv, men jeg kan ærligt talt ikke se fornuften i det indlæg overhovedet! Hvorfor har du egentlig lavet det?
Jeg har desværre aldrig selv hart en JBL højtaler fra deres hifi-serie, så det skal jeg ike kunne sige noget om hvordan det er på NAD.
MVH. Rune Nielsen - der er meget glad for hans NAD S500 og NAD S300
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
Det er da perfekt du er glad for dit NAD. Jeg mener bare ikke man kan bruge folk som HifiFyren til en skid. Det er jo meget nemt at rakke ned på andre butikkers grej.
Og hvis du læser tråden "Højttaler til 5000 kr." så rakker jeg faktisk ikke ned på NAD. Det eneste jeg skrev var at NAD var discount udstyr sammenlignet med JBL ti3000 og det mener jeg stadig!
Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
Jeg mener så sagtens at min NAD S300 vil være et ikke mindre end rigtig god makker til en JBL ti3000 men nok om det, for det er ikke interessant så længe du ikke vil argumentere for dine holdninger.
Jeg kan ærligt talt heller ikke se hvad jeg skal bruge dit indlæg til. Det du gør er jo også at rakke ned på andet end det grej du har. Enda noget grej du ike engang har hørt rigtigt. Det kan jeg heller ikke se hvad man kan bruge det til.
Nå. Det må være nok for i aften. Jeg skal til at varme op til Super Bowl
Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
Hej Dr.Jeep.
Det er vel meget naturligt at anbefale det grej man enten selv har, eller som man beskæftiger sig med i det daglige. Når man beder om et råd, må man også regne med, at der er lige så mange forskellige meninger som der er indlæg. Derefter er det op til dig selv, at vælge og vrage i de meninger folk har tilkendegivet. Og Selvfølgelig læser branchefolkene med, det er da klart. Som Jeg ser det er det da dig der rakker ned, og ikke hififyren.Så hvis du vil brige kritik på banen så kom med noget konstruktivt. Desuden kan jeg ikke forestille mig at NAD og JBL ikke skulle kunne "køre" sammen. Det er vel de individuelles ører der bestemmer det. Medmindre der er en facitliste et sted??? Så må i da gerne sige til
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
Selvfølgelig kan NAD og JBL kører sammen... Og jeg synes også det er helt fint at branche folk skriver og læser med så længe de tilkendegiver hvem de er, så os andre kan se de ikke er uvildige!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
dr. jeep skrev:
Selvfølgelig kan NAD og JBL kører sammen... Og jeg synes også det er helt fint at branche folk skriver og læser med så længe de tilkendegiver hvem de er, så os andre kan se de ikke er uvildige!
bare fordi man arbejder i en eller anden butik, kan man godt have sine egne meninger og holdninger, og tilfældeligvis også synes at NAD er guds gave til hififolket.
skulle jeg så også være 'Branchemedlem' fordi jeg har fritidsarbejde i Harald Nyborg, vi sælger også musikanlæg og højttalerkabler.
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
Jeg synes at denne tråd er rimelig latterlig. Der er ingen grund til at starte en tråd for at svine folk til, heller ikke hvis de arbejder i hifiklubben
Desuden synes jeg det er helt ok at folk fra branchen deltager herinde, også selvom de ikke oplyser deres job. Det er jo et frit anonymt forum, hvor folk kan spørge hinanden til råds og debatere. Og som i alle andre fora kan man forvente at få svar og meninger af forskellige karaktere. Ikke nødvendigvis sandheden. Sådan er det nu engang.
Frederik Carøe Branchemedlem DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
Anders_K skrev:
Jeg synes at denne tråd er rimelig latterlig. Der er ingen grund til at starte en tråd for at svine folk til, heller ikke hvis de arbejder i hifiklubben
Desuden synes jeg det er helt ok at folk fra branchen deltager herinde, også selvom de ikke oplyser deres job. Det er jo et frit anonymt forum, hvor folk kan spørge hinanden til råds og debatere. Og som i alle andre fora kan man forvente at få svar og meninger af forskellige karaktere. Ikke nødvendigvis sandheden. Sådan er det nu engang.
Jeg mener nu, at folk tilknyttet til branchen bør angive dette, for at den der ønsker vejledning kan vurdere validiteten af de enkelte råd.
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
Det eneste jeg kan sige er - slet de privat-beskeder, og lad som om du aldrig har hørt fra ham. Jeg har selv fået sådanne med tiden, men arkiverer dem lodret. Jeg arbejder bedst når jeg ikke bliver forsøgt hjernevasket af brand victims!
Under alle omstændigheder er det ikke en der snakker for klubben på nogen som helst måde. Det er udelukkende en der er meget glad for at han arbejder derinde og selv har NAD på hylden hjemme i stuen - men det burde ikke være genstand for større diskution eftersom der er for og imod alle mærker!
Rådet må være - acceptér andres holdninger og drag videre til næste tråd, hvis ikke man har noget positivt eller seriøst at tilføje! Det er ikke et krav at man skal være enige!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
dr. jeep skrev:
Det er da perfekt du er glad for dit NAD. Jeg mener bare ikke man kan bruge folk som HifiFyren til en skid. Det er jo meget nemt at rakke ned på andre butikkers grej.
Og hvis du læser tråden "Højttaler til 5000 kr." så rakker jeg faktisk ikke ned på NAD. Det eneste jeg skrev var at NAD var discount udstyr sammenlignet med JBL ti3000 og det mener jeg stadig!
Det er jo fuldstændig korrekt, jeg har selv haft en Ti 3000 og den KRÆVER en forstærker af mindst samme kvalitet og vi taler altså om et højtalersæt der har kostet lige knapt 20.000 kroner, så her skal forstærkeren absoludt være af high-end karat , alt andet ville være synd for højtaleren.
Jeg har sku da heller aldrig set at klubben har koblet et sæt B&W nautilus på noget NAD endnu.. Det kan selfølgelig være at jeg har det til gode.
__________________ Ikke Slipsefyr Hifi for musikkens skyld
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
Du er efter min på dybt vand dr. Jeep. Jeg kan ikke se noget underlødigt i hiffyrens private besked til dig. Der er ikke nogen salgstale, han tilkendegiver blot, at han ikker er enig med dig når du siger NAD er et discount produkt. Han burde dog med det samme have bekendtgjort at han var fra hifi klubben.
Jeg er også langt fra enig med dig, NAD bevæger sig aldrig på samme lave niveau med eksempelvis Sony kan gøre det. Den billigste NAD cd-afspiller koster 2000 kr.
NAD's silverline serie er iøvrigt et ganske fint (dog ikke perfekt) match til Nautilus.
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
Det er efter min mening uheldigt at folk med kommercielle interesser sidder og promoverer deres egne produkter i det skjulte.
Det er bestemt ok at kunne li NAD, også selvom man arbejder i Hif-klubben, men så skriv dog hvor du arbejder. Det er måske nok lige lidt ovedrevet at hævde at NAD hører til bare i nærheden af toppen - men mindre kan da også gøre det. De koster jo heller ikke 1/10 af toppen!
Hvad angår nævnte JBL K2-9800 så er jeg absolut ikke imponeret af lyden fra dem. De spiller højt - men efter min bedste overbevisning - så er der for meget horn-trut, og ringe perspektiv, når man tager prisen i betragtning. Ud over dette så går de faktisk ikke ret langt ned - hvilket faktisk gør at de bør kombineres med en sub-woofer.
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
Kjeldsen skrev:
Du er efter min på dybt vand dr. Jeep. Jeg kan ikke se noget underlødigt i hiffyrens private besked til dig. Der er ikke nogen salgstale, han tilkendegiver blot, at han ikker er enig med dig når du siger NAD er et discount produkt. Han burde dog med det samme have bekendtgjort at han var fra hifi klubben.
Jeg er også langt fra enig med dig, NAD bevæger sig aldrig på samme lave niveau med eksempelvis Sony kan gøre det. Den billigste NAD cd-afspiller koster 2000 kr.
NAD's silverline serie er iøvrigt et ganske fint (dog ikke perfekt) match til Nautilus.
Hilsen
eks. hifiklubben ansat.
Du mener da vel ikke seriøst at du ville spænde NAD på Nautilus højttaler og andet high-end udstyr??
__________________ Ikke Slipsefyr Hifi for musikkens skyld
Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
Ja, JBL TI-3000 er en ganske god højtaler, hvis ikke det var fordi diskanten skar sådan i ørerne. Men ellers kan man vel godt sige at den er nogenlunde.
Bare en skam, at man kan købe et sæt højtalere til lant under halv pris, der er meget bedre.
Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
dr. jeep skrev:
Det er sådan set ikke det er er pointen med mit indlæg. Jeg er bare små sur over at der sidder en undercover idiot fra hifi-klubben og råder alle til at købe NAD.
Jeg kan ikke se problemet her. Mon ikke han anbefaler NAD fordi han syntes det er fedt??? Han tjener jo ikke noget på at Hifi-klubben i Nørre Åby sælger noget NAD hvis han selv arbejder i Kbh (bare et eksempel). Jeg synes ikke det virker som om der her er tale om skjult reklame.
At i så tilsyneladende er gået lidt skævt af hinanden i de private beskeder må i selv ligge og rode med.
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
OBI
Det er sku da useriøst ...
Jensen er hård ... men ikke nødvendigvis uretfærdig! NAD er og bliver aldrig High-end - og efter min bedste overbevisning så bliver JBL det heller aldrig. Ihverfald ikke hvis man skal dømme udfra lyden fra deres K2 som vel skulle være toppen af poppen!
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum