| Forfatter |
|
TG80 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2008 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Er der nogen der kender til denne surround receiver?
Jeg er lidt af en newbie, men det jeg har læst om den lyder okay.
Det eneste er at den efter sigende ikke skulle understøtte audio via hdmi.. Jeg har bare lidt svært ved at overskue hvor stort et problem det er.
Mvh TG80
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvis den ikke har audio over hdmi, kan du f.ex. ikke benytte en ps3 og få surround(via hdmi) og hd-lyd. Du kan stadig få alm. dts over optisk.
mvh. per
|
| Til top |
|
| |
Inuuteq Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er ikke nogen problemer, du får kun det almindelige lyd via hdmi dd, dts, kan ikke bare understøtte nutidens lyd f.eks dd true hd, dd plus, dts hd, dts hd master audio. Har en Pioneer VSA-AX4.
mvh. Inuuteq
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste nogle tyske anmeldelser, hvor den får dårlige karakterer og ender sidst i gruppetests. Men jeg læste også en engelsk anmeldelse, hvor den vandt testen, MEN de andre receivere i testen var ikke noget særligt - low-end modeller.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvis den ikke understøtter lyd via hdmi, så får man da heller ikke dd el. dts. Så er det jo kun en videoswitch via hdmi, rigth?
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Inuuteq Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Man kan godt få lyd almindelige dd dts via hdmi, ved ikk´ om Playstation 3, har en Sony BDP-S300 og er tilfreds med den maskin, lyden og billeden er bedre end Pioneer DV-868av, men savner sgu den for den er til reparation.
mvh
Inuuteq
|
| Til top |
|
| |
TG80 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Okay, det lyder lidt som om at den måske ikke er super anbefalingsværdig..?
Grunden til at jeg faldt over den var dels at det er en Pioneer, eftersom jeg i forvejen har en Pioneer 50" PDP-506XDE og en Pioneer DVR 540HX Harddisk optager - uden HDMI :-(
Derudover var jeg glad for at den er Ipod ready.
Kan nogen anbefale et bedre alternativ i samme prisklasse? Det skal måske nævnes at den skal bruges sammen med ovennævnte produkter, samt PS3, og gamle sat-bokse "fra" viasat og canal digital.
Mvh TG80
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har kun læst gode ting om pio lx modellerne, bortset fra et par små issues. De kan findes rimeligt billigt i uk for tiden
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
TG80 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes umiddelbart at Pio LX modellerne virker lidt for dyre til mit budget. Jeg har heller ikke fundet nogen forhandler i UK som ser ud til at shippe til DK.
Nu har jeg til gengæld læst om Pioneers nye VSX-1018TXH-K AV Receiver, som skulle udkomme hen over sommeren. Den skulle tilsyneladende have audi via hdmi ( http://hometheater.about.com/od/avreceiversreviews/p/Piovsx1 018pr.htm)
Jeg har også kigget på Onkyos 606'er, som også ser meget imponerende ud på papiret. Jeg har bare set at mange kommenterer at den mangler kræfter og i virkeligheden kun yder 7x30W?
/TG80
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
TG80 skrev:
|
Jeg synes umiddelbart at Pio LX modellerne virker lidt for dyre til mit budget. Jeg har heller ikke fundet nogen forhandler i UK som ser ud til at shippe til DK.
Nu har jeg til gengæld læst om Pioneers nye VSX-1018TXH-K AV Receiver, som skulle udkomme hen over sommeren. Den skulle tilsyneladende have audi via hdmi ( http://hometheater.about.com/od/avreceiversreviews/p/Piovsx1 018pr.htm)
Jeg har også kigget på Onkyos 606'er, som også ser meget imponerende ud på papiret. Jeg har bare set at mange kommenterer at den mangler kræfter og i virkeligheden kun yder 7x30W?
/TG80
|
|
|
Ja Onkyo 606 er der ikke meget kraft i. Den har de nyeste lydformater men ellers er Pioneeren bedre på de fleste andre punkter. Hvis det skal være en Onkyo skal du have nogle større modeller. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |