| Forfatter |
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 31 Maj 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad tænker de dog på hos Logitech? Efter at jeg hentede den seneste udgave af Squeezecenter og firmware, forsvandt muligheden for at tilgå sin musik fra controlleren via musikmappen. Da Squeezecenter samtidig ikke kan finde cirka af en trediedel af de CD'er jeg har rippet, hverken via kunster, album, genre eller søg, så betyder det at jeg er nødt til at finde min musik fra min PC. Dermed bliver controlleren egentlig bare til en fjernbetjent volumenkontrol.
Jeg har ledt i alle faneblade under Indstillinger i Squeezecenter og i controlleren, men jeg kan ikke finde nogen steder hvor man kan vælge hvad der skal vises af indgange til musik-samlingen.
Er der nogen der ved hvordan man ruller opdateringen tilbage, så man igen kan få den soft/firmware der viser musikmappen på controlleren?
Med frustreret hilsen
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 31 Maj 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan downloade alle versioner af Squeezecenter fra Slimdevices hjemmeside
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved nærmere eftertanke: Mon ikke det er i firmwaren i controlleren at problemet ligger? Dvs. ikke i Squeezecenter-softwaren. Kan man gå tilbage til en tidligere version af firmware i controlleren?
j.
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 31 Maj 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke bare fordi du lige skal have SqueezeCenter til at scanne din PC. Gøres under indstillinger / Genindlæs musik biblioteket og så vælge Ryd musik bibliotek og indlæs igen? Så bør det være i orden?
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er sket adskillige gange, netop med "Ryd alt og genindlæs". Det pudsige er desuden at der dukker flere albums op i Squeezecenter på PC'en end der vises på controlleren. Så på en eller anden måde får controlleren ikke al den information som Squeezecenter ligger inde med ...
Men er jeg virkelig den eneste der er irriteret over at Logitech har fjernet muligheden for at tilgå sin musik via musikmappen?
j.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPDATE. Musikmappen er nu tilbage som indgang i Controlleren. Ved ikke hvad der er foregået ...
j.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm, det lyder til at der er flere ting som driller ved din installation. Men for nu at starte med det med ikke viste albums. Har du forsøgt at aktivere de tre lognings valg (under avancerede instillinger) og kontrollere om du får nogen fejl i server.log og scanner.log
OPDATERING. Hvilke version(er) bruger du? SC7.1 giver mulighed for at tilføje/fjerne menuelementer. Måske kan det forklare den forsvundene Musikmappe menu?
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg følger lige med her.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
| Hm, det lyder til at der er flere ting som driller ved din installation. Men for nu at starte med det med ikke viste albums. Har du forsøgt at aktivere de tre lognings valg (under avancerede instillinger) og kontrollere om du får nogen fejl i server.log og scanner.log
|
|
|
Den mulighed var jeg ikke opmærksom på. Jeg får en del oplysninger, men jeg kan ikke rigtig gennemskue om nogle af dem er relevante for mit problem. Som sagt - det mystiske er at der dukker flere albums op i SC (på PC'en) end der gør i controlleren.
bhaagensen skrev:
OPDATERING. Hvilke version(er) bruger du? SC7.1 giver mulighed for at tilføje/fjerne menuelementer. Måske kan det forklare den forsvundene Musikmappe menu?
|
|
|
Jeg bruger 7.01. I den har jeg ikke kunnet finde nogle steder med mulighed for at tilføje/fjerne menuelementer. Men som sagt, mappemenuen er også kommet tilbage igen, så på måde er problemet jo løst, selvom det havde været rarere at vide hvad der var galt ...
j.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jastrup skrev:
Den mulighed var jeg ikke opmærksom på. Jeg får en del oplysninger, men jeg kan ikke rigtig gennemskue om nogle af dem er relevante for mit problem. Som sagt - det mystiske er at der dukker flere albums op i SC (på PC'en) end der gør i controlleren. |
|
|
Det lyder godt nok mystisk. Du har sikkert tjekket, men er du sikker på at de ikke kan have "gemt" sig et sted hvor du ikke forventer. Med gemme mener jeg -De står et andet sted end du forventer. Fx ikke på den forventete alfabetiske plads. -De står under Diverse kunstnere/Various artists Har du evt. forsøgt at søge på Controlleren efter nogle af de ting som kun kan ses i SC og ikke på Controlleren?
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Det lyder godt nok mystisk. Du har sikkert tjekket, men er du sikker på at de ikke kan have "gemt" sig et sted hvor du ikke forventer. Med gemme mener jeg
-De står et andet sted end du forventer. Fx ikke på den forventete alfabetiske plads. -De står under Diverse kunstnere/Various artists
|
|
|
Ja, det mener jeg at jeg har. Men jeg kan selvfølgelig ikke garantere at jeg ikke har overset noget ...
bhaagensen skrev:
Har du evt. forsøgt at søge på Controlleren efter nogle af de ting som kun kan ses i SC og ikke på Controlleren?
|
|
|
Ja, og søgefunktionen finder dem heller ikke. Men de kan altså godt afspilles gennem musikmappe-indgangen.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ jastrup:
Det lyder som om du måske har et problem med dine ID3 tags på filerne. Hvis der ikke står de rigtige oplysninger i disse, kunne symptomerne være dem du beskriver.
__________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
beeingmyself Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haj
SoundMan skrev:
@ jastrup:
Det lyder som om du måske har et problem med dine ID3 tags på filerne. Hvis der ikke står de rigtige oplysninger i disse, kunne symptomerne være dem du beskriver.
|
|
|
Nu har jeg meget musik fra flere kundstnere og grupper, som jeg bare omdøber så jeg kan finde dem under de bands jeg husker har lavet dem. Hvordan ændres de tags? *BM*
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
beeingmyself skrev:
Haj
SoundMan skrev:
@ jastrup:
|
|
|
Nu har jeg meget musik fra flere kundstnere og grupper, som jeg bare omdøber så jeg kan finde dem under de bands jeg husker har lavet dem.
Hvordan ændres de tags?
*BM*
|
|
|
MP3TAG
Genialt program! 
/erla
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er sikkert tagningen at der er noget galt. Derfor er det nu stadig mærkeligt at der er forskel på SC og controller - det er jo den samme database de to interfaces trækker på...
Jeg bør nok eksperimentere lidt med MP3TAG, men jeg tror næppe at jeg nogensinde får tålmodighed til at om-tagge hele FLAC-samlingen ...
j.
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jastrup skrev:
|
Ja, det er sikkert tagningen at der er noget galt. Derfor er det nu stadig mærkeligt at der er forskel på SC og controller - det er jo den samme database de to interfaces trækker på...
Jeg bør nok eksperimentere lidt med MP3TAG, men jeg tror næppe at jeg nogensinde får tålmodighed til at om-tagge hele FLAC-samlingen ...
j.
|
|
|
Sådan havde jeg det også da jeg gik igang - men du kan "re-tagge" hele albums ved at vælge alle sange og angive det tag du vil ændre, så når man først kommer igang - og lærer programmet at kende - er det ikke så slemt...
/erla
|
| Til top |
|
| |
beeingmyself Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haj
erla skrev:
beeingmyself skrev:
Haj
SoundMan skrev:
@ jastrup:
|
|
|
Nu har jeg meget musik fra flere kundstnere og grupper, som jeg bare omdøber så jeg kan finde dem under de bands jeg husker har lavet dem.
Hvordan ændres de tags?
*BM*
|
|
|
MP3TAG
Genialt program! 
/erla |
|
|
Takker kigger lige på det i weekenden... :gogo: *BM*
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde også problemer med at få al musikken scannet, men det hjalp at få rettet ID3 tags til.
Det store problem er nu at få Klemmekassen til at fange og fastholde forbindelsen til netværket. Det kørte fint de første par dage, men siden har det været sådan at jeg skal gendanne fabriksindstillinger i Controlleren for at få den til at finde Receiveren, som det meste af tiden bare står med blåt lys på. Når det så er lykkedes og musikken spiller, er det ofte kun et spørgsmål om kort tid inden det stopper igen og lyset i Receiveren skifter fra hvid til blå igen.
Der skulle bestemt være signalstyrke nok, for Receiveren står i rummet ved siden af den trådløse router, og der er ingen problemer med signal til den bærbare noget sted i huset - eller haven for den sags skyld.
Jeg har tæsket Slimservers forum igennem for at få svar, men finder ikke noget der lige kan hjælpe mig. Til gengæld ser jeg, at der er mange andre brugere der har lignende problemer. Jeg vil gerne have det bragt i orden, for ellers er den jo nærmest ubrugelig.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Jeg havde også problemer med at få al musikken scannet, men det hjalp at få rettet ID3 tags til.
Det store problem er nu at få Klemmekassen til at fange og fastholde forbindelsen til netværket. Det kørte fint de første par dage, men siden har det været sådan at jeg skal gendanne fabriksindstillinger i Controlleren for at få den til at finde Receiveren, som det meste af tiden bare står med blåt lys på. Når det så er lykkedes og musikken spiller, er det ofte kun et spørgsmål om kort tid inden det stopper igen og lyset i Receiveren skifter fra hvid til blå igen.
Der skulle bestemt være signalstyrke nok, for Receiveren står i rummet ved siden af den trådløse router, og der er ingen problemer med signal til den bærbare noget sted i huset - eller haven for den sags skyld.
Jeg har tæsket Slimservers forum igennem for at få svar, men finder ikke noget der lige kan hjælpe mig. Til gengæld ser jeg, at der er mange andre brugere der har lignende problemer. Jeg vil gerne have det bragt i orden, for ellers er den jo nærmest ubrugelig. |
|
|
Hej Boye Lad os lige få lidt flere oplysninger omkring dit setup: router mærke/type har du nyeste firmware i din router forbinder du op kablet el. trådløst forbinder du både til Squeezenetwork og egen musikserver kører din musikserver altid el. slukker du den version af Squeezecenter firmware i receiver og controller Det var en del spørgsmål, men prøv at se om du kan svare på nogle af dem, så kan vi måske pejle os ind på en løsning. Blåt lys i receiveren betyder faktisk at du har forbindelse til dit netværk, men ingen musikkilde (Squeezecenter el. Squeezenetwork) Svag hvid betyder at der er en musikkilde, men at den ikke spiller. Kraftig hvid betyder at receiveren spiller. __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
SoundMan skrev:
|
Lad os lige få lidt flere oplysninger omkring dit setup:
router mærke/type Linksys WRT54GL. har du nyeste firmware i din router Det ved jeg ikke med sikkerhed - den siger: v4.30.7, Jun. 20, 2006 forbinder du op kablet el. trådløst Trådløst. forbinder du både til Squeezenetwork og egen musikserver Ja, som regel - af og til lykke det at komme på Squeezenetwork direkte. kører din musikserver altid el. slukker du den Jeg slukker den som regel efter brug (Synology DS207+) version af Squeezecenter Jeg mener det er den nyeste (7.0.1) firmware i receiver og controller Nyeste tror jeg - den siger ihvertfald at den ikke vil opdatere. Hvordan ser jeg receiverens FW-version? |
|
|
Tak for at du vil se på det. Faktisk kørte det næsten hele dagen i går efter at jeg havde lukket alting ned og genstartet det. Noget tyder på at den helst vi forbinde, når netværksserveren kører med Sqeezecenter tændt - også selv om jeg kun vil på Squeezenetwork.
|
| Til top |
|
| |