Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: apple losseless og squeezebox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

hey alle

JEg vil til at benytte apple shop til at købe loseless musik. Men når jeg køber musik fra appe, som er kopisikret, kan min squeezeboks så godt afspille det?

Videre så downloader jeg det nok til min bærbar, men på længere sigt vil jeg smide det over på en nas server. Men er dette overhovedet muligt hvis musikken er kopisikret?

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Kan man købe Lossless i apple shoppen??

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

ja apple har tilsyneladende deres eget losslessformat, som skulle være "nogenlunde" tilsvarende til flac. Har ihvertfald set en del herinde der har nævnt det. Men ved nærmere eftertanke, kan man så kun rippe i lossless og ikk købe det?

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:
ja apple har tilsyneladende deres eget losslessformat, som skulle være "nogenlunde" tilsvarende til flac. Har ihvertfald set en del herinde der har nævnt det. Men ved nærmere eftertanke, kan man så kun rippe i lossless og ikk købe det?

Ja jeg tror det er sådan det hænger sammen desværre. Det ville ellers være super med alt nyt musik tilgængeligt i et lossless format til download.

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

æn.kan du anbefale nogle gode steder hvor der kan købe lossless/flacc eller min 256kbit musik lovligt, hvor det ikke er kopisikret?

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:
æn.kan du anbefale nogle gode steder hvor der kan købe lossless/flacc eller min 256kbit musik lovligt, hvor det ikke er kopisikret?

Der er en del af musikken i apple-shoppen der er tilgængelig i 256 kb, jeg mener de kalder det itunes+, jeg er heller ikke sikker på at det er kopisikret i det format.

Personligt har jeg downloadet noget musik fra Linn records i noget de kalder "original studio master" det kan man downloade i enten wma eller flac. Kvaliteten svarer til sacd og er derudover helt fantastisk optaget. Der er ikke så meget fed musik dog, men jeg kan anbefale en gut der hedder "Ian Shaw" han synger dæl'me godt. Nummeret "a case of you" fra denne her sampler cd er ret godt:

http://www.linnrecords.com/recording-super-audio-surround-co llection-vol-3-sampler.aspx

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:

hey alle

JEg vil til at benytte apple shop til at købe loseless musik. Men når jeg køber musik fra appe, som er kopisikret, kan min squeezeboks så godt afspille det?

Videre så downloader jeg det nok til min bærbar, men på længere sigt vil jeg smide det over på en nas server. Men er dette overhovedet muligt hvis musikken er kopisikret?

Det har ikke noget med Squeezeboxen at gøre. Det kommer an på den maskine Squeezecenter er installeret på.
Hvis du kører med Mac OS er det nok muligt. Kører du med Linux er formodentlig muligt, hvis du er mere end almindeligt kvik på en kommandolinie. Windows tør jeg ikke udtale mig om.

Rent principielt mener jeg at men bør holde sig fra Apple's patentinficerede og dysfunktionelle skrammel

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

taz123456 skrev:

Der er en del af musikken i apple-shoppen der er tilgængelig i 256 kb, jeg mener de kalder det itunes+, jeg er heller ikke sikker på at det er kopisikret i det format.

Personligt har jeg downloadet noget musik fra Linn records i noget de kalder "original studio master" det kan man downloade i enten wma eller flac. Kvaliteten svarer til sacd og er derudover helt fantastisk optaget. Der er ikke så meget fed musik dog, men jeg kan anbefale en gut der hedder "Ian Shaw" han synger dæl'me godt. Nummeret "a case of you" fra denne her sampler cd er ret godt:

http://www.linnrecords.com/recording-super-audio-surround-co llection-vol-3-sampler.aspx

ja a case of you lyder egenetlig meget fed. tror lige jeg vil købe det hele og knappe en Hougarden up og lytte til lidt testmusik fra Linn:-) Jeg vil lige tjecke op på om itunes+ er drm fri. Hvis det er tilfældet, kan jeg godt nøjes med 256. Ellers Må jeg på jagt efter nogle andre sider. Jeg ved at amazon tilbyder 256 drm fri, men du kan kun købe det hvis du bor i USA

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes