Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 15:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Et fupfirma mere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jeg sad og gennemlæste nogle "reviews" på siden www.hdtvtest.co.uk (god side iøvrigt) og så en Google-reklame der linkede videre til denne side:

http://www.ecnnow.com/index.php

Det første jeg lige kiggede efter var priserne på tv, de er ikke så ringe enda, priserne er så gode at sætningen "hvis noget er for godt til at være sandt så er det som regel" hurtigt poppede op i mine tanker. Nederst på forsiden er der et billed af VISA og MasterCard logoet, lige ovenover ses en genvej til FAQ (Ofte stillede spørgsmål), så jeg ville lige se hvad betalingsbetingelserne var:

"We accept Bank Transfer, Western Union, MoneyGram, Paypal.

After making your payment, please email us ASAP, including the number of your on-line order with us, the date of payment, and the sum you paid as well as your account name and address.

On receiving your payment notification email, we will trace your order according to the order number you provide. After the confirmation of your payment, we will process your order immediately!"

http://www.ecnnow.com/article.php?id=51

Aha, og hvad med betalingskort? Det er efter min mening et fupfirma. En google søgning på ecnnow.com resulterede i under 10 sider, så det er formentlig lige blevet oprettet. Nederst på forsiden står der også:

"Wanda International Trade"

En søgning på de ord førte til denne side:

http://flourishchina.manufacturer.globalsources.com/si/60088 26091731/Homepage.htm

Det ligner ikke et firma der sælger elektronik via internettet. Jeg håber det fupfirma bliver lukket ned hurtigst muligt.

En fra forumet recordere.dk har vist forsøgt at købe et Pioneer Plasma tv via Ebay, 508LX til under 15000 kr som angiveligt blot manglede en fjernbetjening. Jeg tror at den person er den samme som nu søger hjælp via avforums.com til at få pengene tilbage. Lidt uheldigt at det var et fupfirma han handlede igennem.

Min anbefaling er, at man anvender søgemaskiner (Google f.eks.) til at hente oplysninger om forhandlere og at man altid skal spørge sig selv om det ikke er for godt til at være sandt, derudover skal man helst vide hvad man gør hvis uheldet er ude og det er et fupfirma man har forsøgt at købe noget igennem. Derudover skal man helst undgå bankoverførsel men anvende betalingskort (min mening).

Pas på ude på nettet!

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

med paypal kan du få dine penge igen uden problemer hvis du bliver snydt. 
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

OK. Den person der lige nu forsøger at få sine penge tilbage efter det mislykkede Pioneer køb virker noget usikker og har efterspurgt hjælp via avsforums, så jeg var i tvivl om han var sikkret sine penge selv om han anvendte PayPal. Stadig lidt ærgeligt at der nok går noget tid før han ser sine penge.

Iøvrigt hvem dækker pengene når man anvender PayPal?

Update: Her er linket til debatten angående fupfirmaet der har forsøgt at sælge billige Pioneer tv:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=766751

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Paypal kan så vidt jeg ved selv trække pengene tilbage fra sælgers konto 
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

hm, en onkyo 905 til 4500 dkk? det lyder meget for godt til at være sandt, hvis det ikke er brugt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes