Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Undskyld mig............... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kalleklat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

............men, er der ikke en kolossal overvurdering af VINTAGE grej, her på sitet?

Det annonceres til helt absurde priser.

Og, annoncerne gentages og gentages, hvilket er bevis på min påstand.

Se dog lidt realistisk på sagerne, my boyzzzzz.

Fornyligt solgte jeg et sæt JBL L166 Horizon for 1400kr (sættet). Det er realistisk pris, efter min mening. De blev solgt efter 1 dags annoncering.

Get some grounding my boyzzzz!

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

kalleklat skrev:

............men, er der ikke en kolossal overvurdering af VINTAGE grej, her på sitet?

Fornyligt solgte jeg et sæt JBL L166 Horizon for 1400kr (sættet). Det er realistisk pris, efter min mening. De blev solgt efter 1 dags annoncering.

Nogle betaler/forlanger, andre modtager/giver milde gaver. Læg sammen og del med 2, så passer prisen

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

1) Udbud og efterspørgsel bestemmer

2) Hvis prisen er for høj (?!), så bliver det vel ikke solgt  Jeg tror endnu ikke vi har set nogen der bliver tvunget til at købe for dyrt

3) Føler du at du solgte dine JBL'er for billigt

4) Dejligt med al det vintage grej til en god pris, mit bliver også vintage en gang

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Vintage grej har høj status her på forumet. Bare se hvordan Tandberg er blevet populæret pågrund af den store omtale.

Syntes det er latterligt for så godt er det skidt sgu ikke.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Vintage grej har høj status her på forumet. Bare se hvordan Tandberg er blevet populæret pågrund af den store omtale.

Jeg tror personligt det er fordi mange vil have kraftig bas, men ikke vil gå cerwin vega.. Og hvad kan man i virkeligheden få i dag med 12 og 15 tommer basser til rimelig penge?

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

kalleklat skrev:

Det må da være meget sjovere, at sælge efter 2 dage og få 2400 kr.

vake up buddy.

kalleklat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hvad jeg mener er:

Prøv da for pokker at lytte til det vintage grej, og sammenlign med nutidens standard. DET HOLDER IKKE EN METER.

Christian B
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobbeltprofil

Bruger siden: 28 Marts 2008
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

kalleklat skrev:

Hvad jeg mener er:

Prøv da for pokker at lytte til det vintage grej, og sammenlign med nutidens standard. DET HOLDER IKKE EN METER.

Hvad folk foretrækker at købe eller ikke købe, kan det ikke være dig fuldstændigt underordnet ?

Til top Vis Christian B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian B

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Har du nogensinde hørt et komplet Tandberg system?

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

kalleklat skrev:

Hvad jeg mener er:

Hvad er det, der ikke holder?

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

kalleklat skrev:

Hvad jeg mener er:

Ja det er rigtigt det er kun DIN mening der tæller.
Folk der bedre kan lide vintage lyden skal lade være med at købe det, fordi det ifølge DIG ikke holder en meter i sammenligning med nutidens standart.

Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

kalleklat skrev:

Hvad jeg mener er:

Uha jo da.
Der er masser af vintage grej som spiller benene væk under meget nyt og ganske få vintage stumper spiller endda benene væk under alt nyt.

Hvad angår Tandberg så har de lavet en del godt grej og en del grej som på mystisk vis har fået kult status.
Jeg vil gerne se Hi-Sonny-Fi finde en bedre tuner og en bedre kassette maskine end Tandbergs bedste produkter på de respektive områder.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Det er vel forhåbentligt tilladt at have en personlig holdning til hi-fi..... Herunder OGSÅ Vintage...

Jeg har en fornemmelse af at der, her på siden, er nogle som er lige lovligt hurtige på aftrækkeren, såfremt een eller anden udtrykker sig negativt omkring diverse vintage. Med andre ord er der visse personer der har en tendens til at ophøje vintage til noget ypperligt, som det død og pine bare er en dødssynd at forholde sig negativt til.

Nu håber jeg ikke at jeg træder nogen over tæerne

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Det er vel forhåbentligt tilladt at have en personlig holdning til hi-fi..... Herunder OGSÅ Vintage...

Jeg har en fornemmelse af at der, her på siden, er nogle som er lige lovligt hurtige på aftrækkeren, såfremt een eller anden udtrykker sig negativt omkring diverse vintage. Med andre ord er der visse personer der har en tendens til at ophøje vintage til noget ypperligt, som det død og pine bare er en dødssynd at forholde sig negativt til.

Nu håber jeg ikke at jeg træder nogen over tæerne

Well said.

Jeg kunne ikke være mere enig.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

kalleklat skrev:

Det lyder jo godt at du ikke synes om det - så skal vi da ikke slås med dig om at få fat i de gode sager -

Om priserne holder er der allerede sagt gode ord om - markedet bestemmer.

Min mangeårige begejstring for det gode vintagegrej kan ikke anfægtes - heller ikke af dig.

Til alle tider er der lavet noget gevaldigt bras og noget fantastisk grej - og mange af os her på vintageforum har en stor interesse i det gamle grej og debatterer livligt.

Prøv du at henvende dig i et guitarforum eller et Harley Davidson-forum og følg bare lidt med i priniveauerne dér - så vil du nok få en fornemmelse af, at vintage-hifi er noget mere modereret.

http://cgi.ebay.com/1957-Fender-Stratocaster-Not-Reissue-NO- RESERVE_W0QQitemZ270236743643QQihZ017QQcategoryZ118985QQssPa geNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Om priserne er overvurderede? - ja - det bestemmer køberskaren. Nogle ting bliver ikke solgt og andre er væk med det samme. Der er jo nok en grund til, at dine L-166 var solgt dagen efter??

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke at der var nogen her der var hurtige på aftrækkeren - trådstarteren tog de største mudrede gummistøvler på og vadede lige ind på de bonede vintage gulve - det var ikke pænt gjort

Jeg tror muligvis at trådstarteren forveksler gammel konsum-grej med vintage

Derud over har Tandberg sin egen tråd hos Tante Berg som har en slags positiv særstatus - jeg vil ikke kalde det kult - men et meget fint eksempel på hvordan et positivt budskab kan sprede glæde og ikke mindst venskaber helt på tværs af faglige og geografiske baggrunde - og som Dolph siger - Tandberg har lavet nogle virkelig gode produkter.

Jeg har hørt meget nyt - meget dyrt nyt - men kun lidt af det har jeg brudt mig om - om det er ikke fordi jeg har set mig lalleglad blind på vintage - men jeg holder af lyden og jeg holder af at få min musik formidlet som min Garrard 301, med sme 3012 og denon 103 eller SPU gold nu gør det - ligesom jeg holder af den måde mit revox grej optager både spole og kasette bånd på.

Der er ikke - læs ikke - sket særligt meget  de sidste 40 år - så har du fat i godt vintage grej som er bygget godt , konstrueret korrekt af gode komponenter og tilmed også vedligeholdt så har du fat i noget godt.

doxa300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Vintage grej er historie, og meget af det der holder den dag i dag er udviklet af mere eller mindre skøre personer, er ofte var drevet af passion og ikke af forretningstalent. den slags smitter af, ja måske er jeg et nostalgisk fjols, men den slags laves bare ikke i dag, i hvertfald er det så ubetaleligt . F.eks. QUAD, som i øvrigt efter min mening sælges til rimelige priser brugt, kvaliteten taget i brtragning. "

Der er noget ægte over det oprindelige, der findes sikkert mange gode og og sikkert bedre "kopier" af alle disse legender. Det er lidt lige som inden for andre verdener, biler f.eks. Land rover er og bliver den firhjulstrækker alle tænker på (og alle små drenge vender sig om og kigger efter), også selv om den ikke er særlig god at køre i på vejen, men udfor er den svær at slå, hvorfor? fordi det er det den er laver til. Og hvad med ure? mange fortrækker et mekanisk ur, i stedet for et nyere med batteri, selv om det nye er mere præcist.

En lang smøre som forhåbelig giver lidt mening, hvis der da er nogen mening og fornuft inden for HIFI. Og mht. prissætning, ja så er det nok et udtryk for at dem der køber og sælger vintage er kommet lidt op i årene, mig selv inklusiv (undskyld hvis jeg træder på nogen her), og har de økonomiske midler til at købe det de ikke havde råd til da de/jeg var unge. Og som vintage køber er det også vigtigt at apparatet er serviserbart, altså ikke for mange "sorte IC lakridser", så kan man få det til at virke for evigt ved lidt teknisk snilde. Den går ikke med det nyere som er mere eller mindre "black Box" og special fremstillede komponenter.

Til top Vis doxa300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doxa300

Analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

kalleklat skrev:

Hvad jeg mener er:

Det har du ret i. Det nutidige udstyr har slet ikke det rigtige vintage udstyrs charme og lækre lyd. F.eks. holder det ikke en meter at sammenligne et sæt originale QUAD elektrostater med moderne udstyr. For den både varme, sprøde og præcise mellemtone er stadig ikke gjort efter.

Men det var ikke det du mente? I så tilfælde skulle du måske tage at finde et helt andet forum at jokke i spinaten i?

Til top Vis Analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analog

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt forstå KalleKlat og jeg kan skam også forstå jer andre.

Der er mange gode begrundelser herinde, men til syvende og sidst vil jeg da mene, at køber og sælger bliver enige om en pris som begge kan leve med. Det er jo ikke det store problem at drømme eller for den sags skyld at sige nej hvis prisen virkelig er for høj.

Personligt mener jeg, at en sælger der sælger varen til nærmest nypris, vurderet på en andmeldelse fra 1972 er langt ude, men igen, så findes der folk der køber efter navn og ikke lyd herinde, ligeledes findes der folk der køber GULD for smør priser.

Alt i alt er det vel bare at indgå i en dialog og så tage den derfra

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

vintage er gynger og karuseller

ex.1. Garrard 301 med SME 3012 = 1.500 kr
ex. 2 Revox B710 mk II = 2.200 + hoved rep 4.000 kr.

Og som en ganske rigtig skriver udstyr vi ikke havde råd til den gang det var nyt men som den gang stod som det absolut uopnåelige super grej er i dag til at betale - måske til overpris - men drømmen bliver opfyldt og meget af det er ligeså godt som vi husker det, måske bedre, medens andet skuffer fælt.

Af skuffelser jeg har haft kan jeg nævne Rega, B&W, NAD, Ortofon (ikke SPU), noget Luxman, noget Sansui (selvom jeg virkelig gerne ville blev kærligheden mellem mig og 999 aldrig det samme efter vi mødtes uden for cyberspace) Meridian, Ortofon rørforstærker (som ser så godt ud)

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes