| Forfatter |
|
JensRoland Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hola allesammen! Jeg har fulgt forumet her i et par år, men dette er min første post (så hej til mig). Jeg har et pragtfuldt Samsung LE32S86BD TV stående, som IMO er cremen af 32"-720p-klassen på stort set alle punkter - bortset fra lyden. Den knitrer og skratter og 'læsper' voldsomt hver gang der er en TDC-reklame på skærmen (måske er det bare udtryk for dens smag i teleselskaber  ), så det er på høje tid at jeg får koblet noget 'rigtig' lyd til. Jeg har sat et budget til systemet (ekskl. højttalere) på max. 5000 kroner, og mit vigtigste krav er fremtidssikring. Med andre ord: - Mindst 5.1 surround (7.1 er ikke nødvendigt, men mindre end 5.1 er for lidt)
- DVD-afspiller (helst indbygget, og gerne med understøttelse af MP3/DivX/etc.)
- Skal kunne udnytte HD-audio fra en ekstern Blu-ray afspiller / PS3
- FM-receiver (eller DAB) er et plus
Udfordringen er altså: Foreslå det bedst tænkelige system under 4-5000 kroner, der opfylder det ovenstående. Hvis der er lidt penge til overs til kabler, vil det naturligvis være et plus. De enheder som skal tilsluttes, er: 2 Minipod højttalere (til at begynde med), en laptop (fra minijack til ?), et Samsung LE32S86BD (hvad er den bedste connector at bruge?), samt med tiden en PS3 eller en Blu-ray-afspiller. /Jens
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig! Kort og godt: der findes ingen fremtidssikrede receivere under 5.000 kr. Der findes ingen under 50.000 kr. IMO. Alt elektronik bliver gammelt og overhalet af noget bedre og nok også billigere... Derfor: køb det du bedst synes om lige nu, og bekymr dig ikke om i morgen. Hvad angår det, hvilken receiver er et hit lige nu, kan du kigge i én af de utallige "hvilken receiver er bedst til under XXXX antal kroner"-tråde.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omkring 6000,- kr for en receiver, der kan tage de ny lyd formater, en Onkyo TXSR606 Home Theater Receiver.
Og omkring 3000,- kr. for en Blu-ray afspille, en Panasonic DMP-BD30.
Dette er nok det tætte du komme på dine krav.
|
| Til top |
|
| |
JensRoland Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Hej med dig!
Kort og godt: der findes ingen fremtidssikrede receivere under 5.000 kr. Der findes ingen under 50.000 kr. IMO. Alt elektronik bliver gammelt og overhalet af noget bedre og nok også billigere...
|
|
|
Tak for svaret. Du har selvfølgelig ret i at al elektronik bliver overhalet af noget nyt før eller siden, men så ambitiøst var mit spørgsmål nu heller ikke. Mit spørgsmål handlede om udviklingen i den nærmeste fremtid. Nærmere bestemt: - De nye HD-lydformater
- Tilslutningsmuligheder nok til at klare spillekonsol, HDR, HTPC og Blu-ray
StarTrek skrev:
Omkring 6000,- kr for en receiver, der kan tage de ny lyd formater, en Onkyo TXSR606 Home Theater Receiver.
Og omkring 3000,- kr. for en Blu-ray afspille, en Panasonic DMP-BD30.
|
|
|
Tak for svaret :) Onkyo'en står da til 3.500 i Tyskland ( link), eller er det en anden, du taler om? Egentlig var min eneste tvivl om den, at den ikke har indbygget optisk drev, men det er jo egentlig en fordel -- jeg kan købe en DVD-afspiller ved siden af (jeg venter med Blu-ray'en lidt endnu). Hvis du kender et godt valg i en DVD-afspiller til at supplere Onkyo'en, så sig endelig til? /Jens
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
En up-to-date receiver er nok et bedre ordvalg, end fremtidssikret.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jah, wildstyles formulering er lidt mere passende. 
Du kan nemlig købe den nævnte Onkyo i nabolandet til ca. 3500 kr. Men husk nu på, at der er andre alternativer. Når du nu kigger på priser i Tyskland, skal du kigge på Yamahas RX-V861. Den afkoder ikke de nyeste lydformater, men hvis din BD-afspiller eller PS3 står for afkodningen, er der ingen problemer. Til gengæld får du bedre lyd og mere kræfter med Yamahaen. 
En anden mulighed er Denons AVR-1908, som også modtager HD-signaler hvis din afspiller afkoder dem. Lydmæssigt er den dog Yamaha underlegen. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, jeg staar i lidt samme situation. jeg har en ps3 og et samsung fjernsyn, som jeg gerne vil have ngoet god lyd ud af. jeg har et sted mellem 5000 og 10000 kr. at gQre godt med og der skal bade v@re ht og reciever. jeg skal ikke have dvd-afspiller eller noget andet, da ps3 er fint nok i mit tilf@lde.
snakken har v@ret lidt inde paa Onkyo TXSR606 og evt. kQb i tyskland. kan i anbefale en butik i tyskland eller sender de til danmark?
jeg er ny naar det kommer til lyd, saa derfor at jeg spQrge herinde. jeg har kigget paa nogle f@rdige setups saa som jvc th d7 og samsung ht-txq120, men det lyder ikke som om, at i har meget tilovers for f@rdige systemer i den klasse.
har i nogle foreslag til et setup? altsa ht og reciever, saa ville jeg blive glad
undskyld hvis jeg stj@ler traaden, men den er lidt dQd alligevel :)
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville nok holde mig fra onkyo, selvom de er en smule billigere end konkurrenterne. Kører pt med en 605'er mens min denon er til rep. Hvis ikke det havde været en midlertidig løsning havde jeg været meget skuffet. Der er alt for mange ting man ikke kan med den hvad indstillinger angår
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
SteffenD89 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu synes du nok at jeg er en stor røv, men du kunne have købt et Samsung LE32R86 for 500kr mere :)
anyways, sorry for off topic :)
|
| Til top |
|
| |
JensRoland Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteffenD89 skrev:
Nu synes du nok at jeg er en stor røv, men du kunne have købt et Samsung LE32R86 for 500kr mere :)
anyways, sorry for off topic :) |
|
|
Haha, nej det synes jeg skam ikke, men da jeg købte det (for et lille år siden) var prisforskellen noget større ;) og du mener vel BD-versionen, ikke?
|
| Til top |
|
| |
SteffenD89 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrfog skrev:
hej, jeg staar i lidt samme situation. jeg har en ps3 og et samsung fjernsyn, som jeg gerne vil have ngoet god lyd ud af. jeg har et sted mellem 5000 og 10000 kr. at gQre godt med og der skal bade v@re ht og reciever. jeg skal ikke have dvd-afspiller eller noget andet, da ps3 er fint nok i mit tilf@lde.
snakken har v@ret lidt inde paa Onkyo TXSR606 og evt. kQb i tyskland. kan i anbefale en butik i tyskland eller sender de til danmark?
jeg er ny naar det kommer til lyd, saa derfor at jeg spQrge herinde. jeg har kigget paa nogle f@rdige setups saa som jvc th d7 og samsung ht-txq120, men det lyder ikke som om, at i har meget tilovers for f@rdige systemer i den klasse.
har i nogle foreslag til et setup? altsa ht og reciever, saa ville jeg blive glad
undskyld hvis jeg stj@ler traaden, men den er lidt dQd alligevel :)
|
|
|
Jeg skal selv af tyskland idag, smutter højest sandsynligt lige et smut i furdepark og kigger lidt, skal nemlig selv ha en af de samme receivere, jeg skal nok komme med en lille rapport senere idag, hvis de har dem :)
forresten kig her ellers: (tror de sender) http://www.technikdirekt.de/main/en/audio/hifi/receiver/2438 17/-/Article.html?basket.add.quantity=1&basket.add.artic leid=243817&basket.add.title=Onkyo+TX-SR+606+S+silber&am p;basket.add.brand=ONK&basket.add.sortkey=0606&SESSI ONID=00000&landingCountry=de
|
| Til top |
|
| |
SteffenD89 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
min er vidst bare en dvb-t 
kostede 500kr mere end S modellen for et par måneder siden :)
EDIT: hov, BD står bare for at det er sort ikk? hvis ja, så er det et sort et jeg snakker om :)
|
| Til top |
|
| |
SteffenD89 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
|
Jah, wildstyles formulering er lidt mere passende. 
Du kan nemlig købe den nævnte Onkyo i nabolandet til ca. 3500 kr. Men husk nu på, at der er andre alternativer. Når du nu kigger på priser i Tyskland, skal du kigge på Yamahas RX-V861. Den afkoder ikke de nyeste lydformater, men hvis din BD-afspiller eller PS3 står for afkodningen, er der ingen problemer. Til gengæld får du bedre lyd og mere kræfter med Yamahaen. 
En anden mulighed er Denons AVR-1908, som også modtager HD-signaler hvis din afspiller afkoder dem. Lydmæssigt er den dog Yamaha underlegen.
|
|
|
http://www.technikdirekt.de/main/en/lcd-plasma-tv/home-cinem a/receiver/228508/-/Article.html?&bigimg=1
Yamaha RX-V861 til439 euro = 3292kr
hvad betyder det når den dekoder lyden? er det noget jeg skal holde øje med? og hvordan ved man om den gør det eller ej? jeg har lige pt ingen ps3 eller bluray afspiller, kun en xbox 360:)
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteffenD89 skrev:
Da_Saint skrev:
|
Jah, wildstyles formulering er lidt mere passende. 
Du kan nemlig købe den nævnte Onkyo i nabolandet til ca. 3500 kr. Men husk nu på, at der er andre alternativer. Når du nu kigger på priser i Tyskland, skal du kigge på Yamahas RX-V861. Den afkoder ikke de nyeste lydformater, men hvis din BD-afspiller eller PS3 står for afkodningen, er der ingen problemer. Til gengæld får du bedre lyd og mere kræfter med Yamahaen. 
En anden mulighed er Denons AVR-1908, som også modtager HD-signaler hvis din afspiller afkoder dem. Lydmæssigt er den dog Yamaha underlegen.
|
|
|
http://www.technikdirekt.de/main/en/lcd-plasma-tv/home-cinem a/receiver/228508/-/Article.html?&bigimg=1
Yamaha RX-V861 til439 euro = 3292kr
hvad betyder det når den dekoder lyden? er det noget jeg skal holde øje med? og hvordan ved man om den gør det eller ej? jeg har lige pt ingen ps3 eller bluray afspiller, kun en xbox 360:)
|
|
|
Pointen er at hvis dekodningen kan foregå i afspilleren, så er det ikke så vigtigt om receiveren understøtter alverdens formater (og hvem ved også om der kommer nye "must-have" lydformater om et år..?). Lyden kan så (afhængig af afspillerens tilslutningsmuligheder) overføres enten via analoge 5.1/7.1 kabler (ormegård...) eller noget nemmere via HDMI.
Der er nogen der mener at der er forskel i lyden alt efter om dekodningen sker i afspilleren eller forstærkeren - dette burde rent teoretisk ikke kunne lade sig gøre, så hvis der er forskel må den ligge et andet sted end i dekodningen IMO. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kun to modller på market lige nu der kan decode alle HD lyd formater og sende dem ud som PCM, og det er Sony PS3 og Panasonic DMP-
BD50.
Har dog hørt rygter om at der skulle værre problem i lyd decoder på div. HD afspille, der så laver fejl ved decodnig til PCM, ved ikke om det så har
noget på sig, men det kan så give en forklaring på at nogle syns at decodnig i forærker lyder beste ?
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteffenD89 skrev:
chrfog skrev:
hej, jeg staar i lidt samme situation. jeg har en ps3 og et samsung fjernsyn, som jeg gerne vil have ngoet god lyd ud af. jeg har et sted mellem 5000 og 10000 kr. at gQre godt med og der skal bade v@re ht og reciever. jeg skal ikke have dvd-afspiller eller noget andet, da ps3 er fint nok i mit tilf@lde.
snakken har v@ret lidt inde paa Onkyo TXSR606 og evt. kQb i tyskland. kan i anbefale en butik i tyskland eller sender de til danmark?
jeg er ny naar det kommer til lyd, saa derfor at jeg spQrge herinde. jeg har kigget paa nogle f@rdige setups saa som jvc th d7 og samsung ht-txq120, men det lyder ikke som om, at i har meget tilovers for f@rdige systemer i den klasse.
har i nogle foreslag til et setup? altsa ht og reciever, saa ville jeg blive glad
undskyld hvis jeg stj@ler traaden, men den er lidt dQd alligevel :)
|
|
|
Jeg skal selv af tyskland idag, smutter højest sandsynligt lige et smut i furdepark og kigger lidt, skal nemlig selv ha en af de samme receivere, jeg skal nok komme med en lille rapport senere idag, hvis de har dem :)
forresten kig her ellers: (tror de sender) http://www.technikdirekt.de/main/en/audio/hifi/receiver/2438 17/-/Article.html?basket.add.quantity=1&basket.add.artic leid=243817&basket.add.title=Onkyo+TX-SR+606+S+silber&am p;am p;basket.add.brand=ONK&basket.add.sortkey=0606&SESSI ONID=00000&landingCountry=de |
|
|
har du fundet ud af noget steffen? set en god butik, du vil anbefale, skal til gr@nsen pa onsdag
|
| Til top |
|
| |
SteffenD89 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis nu jeg sender pcm signal fra min ps3 gennem hdmi, kan yamaha RX-V861 saa afspille det?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrfog skrev:
| hvis nu jeg sender pcm signal fra min ps3 gennem hdmi, kan yamaha RX-V861 saa afspille det? |
|
|
ja __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |