Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali vs. Dynaudio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et sæt dynaudio Audience 42 forrige lørdag, men overvejer lidt af bytte dem og købe et sæt Dali concept 2, som jo netop er kommet på markedet! Dali'erne koster trods alt det halve, så det frister mig lidt! Men hvad med lyden?? Er der nogen som har hørt concept 2? Og er der nogen som har en ide om hvordan den gør sig overfor Dynaudio audience 42

På forhånd tak

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt DALI-højtaleren, men kender en del af Dynaudios... bl.a. Audience 42 Og det er en meget fin højtaler til prisen.

Du får en diskant i verdensklasse, D260 ESOTEC. Denne enhed er tidligere benyttet af bl.a. Sonus Faber i Deres dyre modeller, men de er gået over til ScanSpeak, da D260 var for dyr.

Samtidig får du en fremragende 6¨basenhed med en 75 mm svingspole. Det er mere en mange 15¨basser kører med, og sikrer en meget præcis og dynamisk gengivelse. Og at du kan give den så mange tæsk du overhovedet gider i timevis.

Man kommer altså ikke uden om det faktum, at Dynaudio laver nogle af verdens bedste enheder. Og så kan man jo fryde sig over, at de putter dem i Deres egne billig-modeller. Skulle man købe en af disse Dynaudioenheder i løs vægt, ville de nok koste 3 gange så meget, som samtlige stumer til DALI højtaleren!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Hmm tag et lyt. Dynaudio bruger olie kølede diskanter Dali en anden type uden olie. Dali har Samme HUG i bassen på alt og bruger aldrig plastik basmembraner og Dynaudio har samme stramme bas på alt og bruger plast membraner. Det med plast membraner er det meget religion i men en ting er sikkert plastik lyder forskælligt fra pap som dali bruger. De to mærker lyder altså meget forskellige i mine øre og det er som at vælge mellem pest eller kolora men jeg hælder nok mest til Dali fordi de er lidt næmmere at få til at svinge hvis man kan leve med det enslydende HUG i bassen på alle pladerne.
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Hurtig eller for hurtig

Sonus Faber har brugt Esotar T330D i topmodellerne i gamle dage (f.eks. Extrema).

Esotar er både dyrere og klart bedre end Esotec diskanten - ihvertfald i min bog!

SATMIT 

Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt begge højttalere, og selvom jeg synes Dali Concept 2 spiller ret godt, må jeg erkende at jeg mere er til Dynaudio i denne sammenligning.. Synes bare den spiller bedre 

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes