| Forfatter |
|
tobiazz Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey er lige blevet færdig med mit lille kit, fulgte instrukserne og den ligner sku den på billedet:D
men når jeg sætter strøm, lyd og højtalere til, men men men, intet? kun lidt støj i højtalere?! arg?
har kigget på alle lodninget, men kan ikke rigtigt se noget der skulle være galt?
er der nogle der kender det her sæt og kan hjælpe mig?
hvis der er kan i bare spørger om billeder.
Vh Tobias
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
billeder mange tak
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
sig hvis der er noget du skal have closeup af..
|
| Til top |
|
| |
hifioldie Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig
Er det en spøg? Hvis ikke vil jeg kraftigt anbefale at du får en person med erfaring i lodning til at hjælpe dig.
De bedste hilsner herfra
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaja, ved godt at mine lodninger er L O R T  , men men, der er ikke noget som rør noget det ikke skal så meget kan jeg da sige, er mere bange for om jeg helt har lodet noget forkert på
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da meget ud som om du slet ikke har loddet udgangs ICen ? foruden en del andre ?
Der er rigtig mange dårlige lodninger - selvom jeg godt nok har erfaret at der ikke behøves særlig god forbindelse for at det virker, så skal der kun EN komponent uden forbindelse til at skabe problemet, og det ser faktisk ud til at du måske har temmelig nogen stykker, især til højre i billedet - faktisk ser det ud til at der er flere komponenter som slet ikke er loddet ?
Jeg er enig i at det hele bør loddes om, helst af en som KAN lodde
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, så må jeg jo nok hellere spørger, efter som jeg ikke selv kan finde ud af det, om der er en i kbh/frederiksberg der er villig til, for hvad der nu skal til,at hjælpe mig med at lode den så det kommer til at virke? ville jeg virkelig sætte pris på. eller kommer der jo nok ikke til at virker
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit råd .. prøv at start forfra ... og lod dem bedre
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også se mange ben som slet ikke er loddet, og IC'er skal man i øvrigt ikke lodde for længe på. De kan ikke tåle for høj varme. En rigtig loddestation med tempindikator og loddekolbe med tyndt loddehoved samt et loddekursus er hvad der skal til. Det er muligt du kan få den til at virke, men jeg tør ikke love hvor lang tid, kun at det nok ikke bliver særligt længe.
Jeg vil nødigt tage modet fra dig, men de lodninger er simpelthen så ringe, at du er bedre tjent med at købe noget færdigt inden du bliver fattig.
|
| Til top |
|
| |
MOUSEL Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tobiazz
Er det første april... hehe, man skulle næsten tro det. 
Det er klart dine lodninger det er galt med, sorry men de er bare ikke ok.
Fik lodde certifikat i 1999, har dog ikke brugt det meget siden.
Mousel
Ps et godt tip når du lodder... rens komponent ben med feks isopropylalkohol, og brug en god loddetin med meget fluss i... Høj varme i kort tid, (ca280-300 gr) så du ikke brænder dine komponenter... Ellers får du koldlodninger som vi kan se på billedet... Altså du må igang med tinsugeren.... __________________ Mvh Mousel
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
giver bare op.. virker ikke som om folk rigtig vil hjælpe, mere håne..
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg boede i nærheden skulle jeg gerne lodde den smule for dig, men det kan jeg jo sagtens sige 
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt forstå du synes de er strenge.  Men du må gøre noget galt, siden du kun får lavet koldlodninger, men du må ikke give op. Prøv at se de videoer jeg linkede til. Jeg viste intet om at lodde. Så så jeg videoerne. Og vupti: Nu kan jeg lodde.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobiazz skrev:
| giver bare op.. virker ikke som om folk rigtig vil hjælpe, mere håne.. |
|
|
Det er muligt vi smider et par "sjove" bemærkninger, men vi giver også gode råd samtidig.
Når du ikke kan lodde, tvivler jeg også lidt på dit elektronikkendskab i det hele taget. Man leger ikke med 240 volt. Her skal der lidt kendskab til. Det er ikke sådan at du skal have det store elektronikkørekort, blot lidt praktisk erfaring inden de større projekter.
At lodde en klasse D forstærker sammen, vil jeg kategorisere under større projekter, og det er ikke her man skal starte, medmindre man har en erfaren gut ved siden af.
Jeg mener bestemt der er private hifi klubber i København så meld dig ind her, og få hjælp af de erfarne folk.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en af de elvarmeplader, til at holde maden varm ved spisebordet, kan du ligge printet på den, så bliver det forvarmet. Du skal også have en loddekolbe på 50 watt.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver også delt dårlige råd ud. Loddetin med meget fluss er ikke godt, men der er nemmere at lodde med. Fluss middel er en igangsætter, men forurener også lodningerne, derfor skal der faktisk være så lidt som muligt. En rigtig prof lodning foretages med loddetin uden fluss middel, og fluss tilsættes manuelt i den rette mængde.
Rensning af kompnentben. Brug noget korn 600-800 smergellærred.
Lodning i tre simple trin:
1: fortin altid komponentben og loddeø med så lidt tin som muligt, men så det dækker.
2: Klip komponentben af så de passer i længden, inden de monteres i printet, eller alternativt inden der loddes. Klip aldrig ben af efter lodning da det stresser lodning og printbaner.
3: Lodning foretages hurtigt men ikke for hurtigt. Opvarm altid på komponenten og påfør loddetin herpå. Lad tinnen glide ned på loddeøen så den laver en jævn indadvendt bue (tænk på en parasol, hvor lærredet hænger lidt), op mod benet. Hvis der er tale om gennempletteret print, skal lodning også kunne ses på bagsiden, og skal ligeledes her være indadvendt.
NB! Man kan ikke lodde på guld og det skal derfor helt væk inden man lodder. Fjern dog kun så meget, at det synlige materiale stadig er forgyldt.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viste billederne af lodningerne til min kæreste, hvortil hun svarede "det kunne selv jeg gøre meget bedre" og hendes eneste erfaring med lodning er fra fysiktimerne i folkeskolen, for 7-8 år siden.
Lodning er ikke så svært igen, de fleste burde kunne lære det i løbet af meget kort tid, et 15 min lyn kursus burde være nok og så lidt øvelse med nogle print+modstande og så er man kørende. Det bliver man ikke ekspert af men man kan i det mindste lave nogle ok lodninger.
Øvelse, øvelse, øvelse er hvad der skal til. 
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey, når nu spiller den faktisk, selv med "skod" lodniger, og som bassøe så skal jeg jo have øvelse, og der for valgte jeg dette kit.
men nu hvor den virker er der stadig et problem: selv under meget lave niveauer så "skratter" den helt vildt? alt ser ellers ud til at fungere, har testet alt hvad man nu kunne i følge instukserne. don undre der mig at der på udgangenes "+" til ground er +6v?
|
| Til top |
|
| |