Forfatter |
|
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
POST SLETTET
Pga. Links til billederne er forsvundet.
|
Til top |
|
|
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fint ud  . et lille tip... Lekridskablerne skal væk!  Men det ser ud til at du godt ved det
__________________ Dan R. Hansen
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taget til efterretning!  Problemet er bare at hvis kablerne ikke kan ligge der, kommer de til at ligge på gulvet - møblet skjuler ikke kablerne så godt. hehe men må så om de kan gemmes ad vejen bag radiatoren
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dennis! Tillykke med dit anlæg... Rart at se, at der sidder rimelige kabler på CD og HT... Det er der mange der "glemmer" på deres første anlæg
Måske kunne du med fordel rykke HTerne mere ud fra væggen... Det vil give en bedre bas!
Og hvis du ikke har betongulv, så vil jeg anbefale dig nogle aflastningsfødder til HTerne...
og afkoblingsfødder under både forstærker, CD & DVD.
__________________ Ordentligt HiFi skal ikke måles i Watt - Det skal måles på Richterskalaen!!!
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dennis, det er et flot anlæg, højtalerne er flotte. Nu er jeg jo en af dem der ikke kan lide det blå lyst i dit H/K Men flot anlæg, og klart en god indgang til h-fi verdenen, hvor du aldrig bliver færdig med at opgradere
Nu er jeg også en af dem der altid køber brugt, for der er masser af penge at spare, så kan man pludselig få hifi til 20000 kr for 5000 kr... Men det er jo ikke alle der kan lide at købe brugt, men overvej det når du skal opgradere.
Super flot og tillykke __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser superfedt og hyggeligt ud. Du kunne evt. lege lidt med at prøve at flytte eletronikken over på den lange væg. Det ville gi' mulighed for at få din højre højttaler flyttet lidt væk fra hjørnet. Jeg er overbevist om at du vil kunne høre en forbedring af lyden.
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til, og tillykke med dit første HIFI, det synes jeg sgu godt man kan kalde det  Super lækkert forstærker/cd/dvd sæt, har selv haft HK/HD970 og der er sgu bang for the bucks i det setup, så dem skal du være glade for  Har ikke hørt højtalerne, men de ser ret lækre ud må man sige, så hvis de spiller lige så godt som de ser ud, så har du da gjort et godt køb.. Velkommen til sygdommen kaldet HIFI....
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen og tillykke med anlægget, det ser jo super nice ud, synes ikke det er under noget af det andet man ser herinde. Det ser sq godt ud  Du har fået meget for pengene
__________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
Til top |
|
|
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen.
Flot anlæg - måske du skulle kigge på nogle bedre kabler. Hvordan er lyden på H/K (lys/mørk) ?
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen Og sikke et flot setup
har selv haft AE AELITE 3 super ht. Bliver din intg.forstærker ikke varm efter som din cd og dvd står oven på den eller hvad
Mvh. T.D
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Hej Dennis, det er et flot anlæg, højtalerne er flotte. Nu er jeg jo en af dem der ikke kan lide det blå lyst i dit H/K Men flot anlæg, og klart en god indgang til h-fi verdenen, hvor du aldrig bliver færdig med at opgradere
Nu er jeg også en af dem der altid køber brugt, for der er masser af penge at spare, så kan man pludselig få hifi til 20000 kr for 5000 kr... Men det er jo ikke alle der kan lide at købe brugt, men overvej det når du skal opgradere.
Super flot og tillykke |
|
|
Hej LouBP, jeg er også en af de mange som har fulgt din tråd og man må nok sige at man kan få meget for rigtig få penge når man køber brugt, men da jeg er nybegynder har jeg holdt mig til det sikre og købt nyt (og en udstillingsmodel) - i fremtiden kunne jeg sagtens finde på at købe brugt - evt. en LP-afspiller. Dog synes jeg selv at jeg har fået forholdsvis meget for pengene, da det inde i butikken har stået til ca. 20000 hvis det hele var nyt - så har skam fået lidt rabat
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
2ben.dk skrev:
Velkommen.
Flot anlæg - måske du skulle kigge på nogle bedre kabler. Hvordan er lyden på H/K (lys/mørk) ?
|
|
|
Det er jo en svær ting at beskrive lyd, men vil sige at H/K-lyden er meget "amerikansk", altså mørk, med meget bas. Men da AE Neo3'erne har en diskant som (efter specifikationerne) kan spille op til 40khz, synes jeg at det udligner det ret godt og alt i alt syntes jeg at sammensætningen mellem forstærker og højttaler er rigtig harmonisk. Til Tommy Dali vil jeg lige sige at jeg også lyttede til Aelite 3, og hold kæft hvor spillede de bare lækkert med super mange detaljer i lydbilledet - desværre er de lige en tand for dyre til mit SU-budget og desuden er de lidt for store til min smag, og så må man jo gå lidt på kompromis med lyden.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtigt at HK'et spiller lidt varmt og amerikansk, den har også en del muskler størrelsen taget i betragtning, men synes det er en super forstærker, til en "billig" penge.. Du sku også prøve at køre din DVD25 digitalt ind i din HD970 og så bruge den som DAC, den har jo en excellent 384 bits DAC, som man kan bruge med en ekstern digital kilde..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Ja det er rigtigt at HK'et spiller lidt varmt og amerikansk, den har også en del muskler størrelsen taget i betragtning, men synes det er en super forstærker, til en "billig" penge.. Du sku også prøve at køre din DVD25 digitalt ind i din HD970 og så bruge den som DAC, den har jo en excellent 384 bits DAC, som man kan bruge med en ekstern digital kilde..
|
|
|
Det har jeg også tænk på - dog vil jeg ikke bruge penge på kabler hvis jeg snart skal have nyt tv og dermed bruge HDMI. dog synes jeg også at min dvd-afspiller som er en dvd47 har rigtig god lyd med sin egen DAC. men tak for forslaget!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennisk skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
|
Det har jeg også tænk på - dog vil jeg ikke bruge penge på kabler hvis jeg snart skal have nyt tv og dermed bruge HDMI. dog synes jeg også at min dvd-afspiller som er en dvd47 har rigtig god lyd med sin egen DAC.
men tak for forslaget!
|
|
|
Sorry, havde ikke lige set det var en 47'er, synes nu stadig godt du kan sætte den til HD970'eren, selvom du kommer til at bruge HDMI, du skal vel stadig køre lyden til forstærkeren(som jo ikke har HDMI indgang) så hvis du kører lyden DVD47 -> HD970 -> HK970, vil du jo både få super lyd nu, men også når du får HDMI.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
du har helt ret!
Så bliver det hdmi fra dvd til tv, og coaxial fra dvd-->cd-->forstærker!
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dit setup, ser ud til at være en rigtig fin start. HK'et spiller jo rigtigt fornuftigt, især taget prisen i betragtning. Højttalerne kender jeg ikke, men de ser cool ud. Og velkommen til.
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Dennisk skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
|
Det har jeg også tænk på - dog vil jeg ikke bruge penge på kabler hvis jeg snart skal have nyt tv og dermed bruge HDMI. dog synes jeg også at min dvd-afspiller som er en dvd47 har rigtig god lyd med sin egen DAC.
men tak for forslaget!
|
|
|
Sorry, havde ikke lige set det var en 47'er, synes nu stadig godt du kan sætte den til HD970'eren, selvom du kommer til at bruge HDMI, du skal vel stadig køre lyden til forstærkeren(som jo ikke har HDMI indgang) så hvis du kører lyden DVD47 -> HD970 -> HK970, vil du jo både få super lyd nu, men også når du får HDMI..
|
|
|
Hvis jeg skal have lyden gennem HD970'eren via coaxial, er der så nogle bestemte mærker jeg skal gå efter? er ikke så meget inde i det med kabler. - ved heller ikke om mine nuværende kabler er det svageste led i mit setup - er der nogle som kender noget til In Akustik kabler?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennisk skrev:
Rune|WildChild skrev:
Dennisk skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
|
men tak for forslaget!
|
|
|
Sorry, havde ikke lige set det var en 47'er, synes nu stadig godt du kan sætte den til HD970'eren, selvom du kommer til at bruge HDMI, du skal vel stadig køre lyden til forstærkeren(som jo ikke har HDMI indgang) så hvis du kører lyden DVD47 -> HD970 -> HK970, vil du jo både få super lyd nu, men også når du får HDMI..
|
|
|
Hvis jeg skal have lyden gennem HD970'eren via coaxial, er der så nogle bestemte mærker jeg skal gå efter? er ikke så meget inde i det med kabler. - ved heller ikke om mine nuværende kabler er det svageste led i mit setup - er der nogle som kender noget til In Akustik kabler?
|
|
|
Hvis du ofrer 300-400 kr på et coaxial mellem de to, så er det alt rigeligt efter min mening har selv gode erfaringer med QED(HFK), VDH(HFK) og Black Rhodium(TP).. Kan godt være sidstnævnte er for dyre, det kan jeg ikke lige huske.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennisk skrev:
LouBP skrev:
Super flot og tillykke
|
|
|
Hej LouBP, jeg er også en af de mange som har fulgt din tråd og man må nok sige at man kan få meget for rigtig få penge når man køber brugt, men da jeg er nybegynder har jeg holdt mig til det sikre og købt nyt (og en udstillingsmodel) - i fremtiden kunne jeg sagtens finde på at købe brugt - evt. en LP-afspiller. Dog synes jeg selv at jeg har fået forholdsvis meget for pengene, da det inde i butikken har stået til ca. 20000 hvis det hele var nyt - så har skam fået lidt rabat 
|
|
|
Hyggeligt du følger min tråd.. Men ja det er altid godt at starte med noget man ved virker, det er ikke rart at skulle købe brugt og ikke vide hvad man skal kigge efter af diverse defekter der jo kan være. Men det finder man jo hurtigt ud af. Jeg tror bestemt ikke en lille Pladespiller ville skade dit set, og dit værelse for den sags skyld, men det H/K har vel ikke indbygget Riaa/Phono indgang? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|