Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 11:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dennis’ Første Stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

POST SLETTET

Pga. Links til billederne er forsvundet.
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Ser fint ud.

et lille tip... Lekridskablerne skal væk!
Men det ser ud til at du godt ved det

Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Taget til efterretning!

Problemet er bare at hvis kablerne ikke kan ligge der, kommer de til at ligge på gulvet - møblet skjuler ikke kablerne så godt. hehe men må så om de kan gemmes ad vejen bag radiatoren

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hej Dennis! Tillykke med dit anlæg... Rart at se, at der sidder rimelige kabler på CD og HT... Det er der mange der "glemmer" på deres første anlæg

Måske kunne du med fordel rykke HTerne mere ud fra væggen... Det vil give en bedre bas!

Og hvis du ikke har betongulv, så vil jeg anbefale dig nogle aflastningsfødder til HTerne...

og afkoblingsfødder under både forstærker, CD & DVD.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej Dennis, det er et flot anlæg, højtalerne er flotte. Nu er jeg jo en af dem der ikke kan lide det blå lyst i dit H/K Men flot anlæg, og klart en god indgang til h-fi verdenen, hvor du aldrig bliver færdig med at opgradere

Nu er jeg også en af dem der altid køber brugt, for der er masser af penge at spare, så kan man pludselig få hifi til 20000 kr for 5000 kr... Men det er jo ikke alle der kan lide at købe brugt, men overvej det når du skal opgradere.

Super flot og tillykke

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Det ser superfedt og hyggeligt ud. Du kunne evt. lege lidt med at prøve at flytte eletronikken over på den lange væg. Det ville gi' mulighed for at få din højre højttaler flyttet lidt væk fra hjørnet. Jeg er overbevist om at du vil kunne høre en forbedring af lyden.  
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Velkommen til, og tillykke med dit første HIFI, det synes jeg sgu godt man kan kalde det  Super lækkert forstærker/cd/dvd sæt, har selv haft HK/HD970 og der er sgu bang for the bucks i det setup, så dem skal du være glade for
Har ikke hørt højtalerne, men de ser ret lækre ud må man sige, så hvis de spiller lige så godt som de ser ud, så har du da gjort et godt køb..

Velkommen til sygdommen kaldet HIFI....

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Velkommen og tillykke med anlægget, det ser jo super nice ud, synes ikke det er under noget af det andet man ser herinde. Det ser sq godt ud  Du har fået meget for pengene 

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Velkommen.

Flot anlæg - måske du skulle kigge på nogle bedre kabler. Hvordan er lyden på H/K (lys/mørk) ?

Tommy Dali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Velkommen Og sikke et flot setup

har selv haft AE AELITE 3 super ht. Bliver din intg.forstærker ikke varm efter som din cd og dvd står oven på den eller hvad

Mvh. T.D

Til top Vis Tommy Dali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Dali

Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Hej Dennis, det er et flot anlæg, højtalerne er flotte. Nu er jeg jo en af dem der ikke kan lide det blå lyst i dit H/K Men flot anlæg, og klart en god indgang til h-fi verdenen, hvor du aldrig bliver færdig med at opgradere

Nu er jeg også en af dem der altid køber brugt, for der er masser af penge at spare, så kan man pludselig få hifi til 20000 kr for 5000 kr... Men det er jo ikke alle der kan lide at købe brugt, men overvej det når du skal opgradere.

Super flot og tillykke

Hej LouBP, jeg er også en af de mange som har fulgt din tråd og man må nok sige at man kan få meget for rigtig få penge når man køber brugt, men da jeg er nybegynder har jeg holdt mig til det sikre og købt nyt (og en udstillingsmodel) - i fremtiden kunne jeg sagtens finde på at købe brugt - evt. en LP-afspiller.
Dog synes jeg selv at jeg har fået forholdsvis meget for pengene, da det inde i butikken har stået til ca. 20000 hvis det hele var nyt - så har skam fået lidt rabat

Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

2ben.dk skrev:

Velkommen.

Flot anlæg - måske du skulle kigge på nogle bedre kabler. Hvordan er lyden på H/K (lys/mørk) ?

Det er jo en svær ting at beskrive lyd, men vil sige at H/K-lyden er meget "amerikansk", altså mørk, med meget bas.
Men da AE Neo3'erne har en diskant som (efter specifikationerne) kan spille op til 40khz, synes jeg at det udligner det ret godt og alt i alt syntes jeg at sammensætningen mellem forstærker og højttaler er rigtig harmonisk.

Til Tommy Dali vil jeg lige sige at jeg også lyttede til Aelite 3, og hold kæft hvor spillede de bare lækkert med super mange detaljer i lydbilledet - desværre er de lige en tand for dyre til mit SU-budget og desuden er de lidt for store til min smag, og så må man jo gå lidt på kompromis med lyden.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Ja det er rigtigt at HK'et spiller lidt varmt og amerikansk, den har også en del muskler størrelsen taget i betragtning, men synes det er en super forstærker, til en "billig" penge..
Du sku også prøve at køre din DVD25 digitalt ind i din HD970 og så bruge den som DAC, den har jo en excellent 384 bits DAC, som man kan bruge med en ekstern digital kilde..

Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Ja det er rigtigt at HK'et spiller lidt varmt og amerikansk, den har også en del muskler størrelsen taget i betragtning, men synes det er en super forstærker, til en "billig" penge..
Du sku også prøve at køre din DVD25 digitalt ind i din HD970 og så bruge den som DAC, den har jo en excellent 384 bits DAC, som man kan bruge med en ekstern digital kilde..

Det har jeg også tænk på - dog vil jeg ikke bruge penge på kabler hvis jeg snart skal have nyt tv og dermed bruge HDMI. dog synes jeg også at min dvd-afspiller som er en dvd47 har rigtig god lyd med sin egen DAC.

men tak for forslaget!

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Dennisk skrev:
Rune|WildChild skrev:

Det har jeg også tænk på - dog vil jeg ikke bruge penge på kabler hvis jeg snart skal have nyt tv og dermed bruge HDMI. dog synes jeg også at min dvd-afspiller som er en dvd47 har rigtig god lyd med sin egen DAC.

men tak for forslaget!

Sorry, havde ikke lige set det var en 47'er, synes nu stadig godt du kan sætte den til HD970'eren, selvom du kommer til at bruge HDMI, du skal vel stadig køre lyden til forstærkeren(som jo ikke har HDMI indgang) så hvis du kører lyden DVD47 -> HD970 -> HK970, vil du jo både få super lyd nu, men også når du får HDMI..

Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

du har helt ret!

Så bliver det hdmi fra dvd til tv, og coaxial fra dvd-->cd-->forstærker!

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit setup, ser ud til at være en rigtig fin start.

HK'et spiller jo rigtigt fornuftigt, især taget prisen i betragtning. Højttalerne kender jeg ikke, men de ser cool ud.

Og velkommen til.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Dennisk skrev:
Rune|WildChild skrev:

men tak for forslaget!

Sorry, havde ikke lige set det var en 47'er, synes nu stadig godt du kan sætte den til HD970'eren, selvom du kommer til at bruge HDMI, du skal vel stadig køre lyden til forstærkeren(som jo ikke har HDMI indgang) så hvis du kører lyden DVD47 -> HD970 -> HK970, vil du jo både få super lyd nu, men også når du får HDMI..

Hvis jeg skal have lyden gennem HD970'eren via coaxial, er der så nogle bestemte mærker jeg skal gå efter? er ikke så meget inde i det med kabler.
- ved heller ikke om mine nuværende kabler er det svageste led i mit setup - er der nogle som kender noget til In Akustik kabler?

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Dennisk skrev:
Rune|WildChild skrev:
Dennisk skrev:
Rune|WildChild skrev:

men tak for forslaget!

Hvis jeg skal have lyden gennem HD970'eren via coaxial, er der så nogle bestemte mærker jeg skal gå efter? er ikke så meget inde i det med kabler.
- ved heller ikke om mine nuværende kabler er det svageste led i mit setup - er der nogle som kender noget til In Akustik kabler?

Hvis du ofrer 300-400 kr på et coaxial mellem de to, så er det alt rigeligt efter min mening har selv gode erfaringer med QED(HFK), VDH(HFK) og Black Rhodium(TP).. Kan godt være sidstnævnte er for dyre, det kan jeg ikke lige huske..

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Dennisk skrev:
LouBP skrev:

Super flot og tillykke

Hej LouBP, jeg er også en af de mange som har fulgt din tråd og man må nok sige at man kan få meget for rigtig få penge når man køber brugt, men da jeg er nybegynder har jeg holdt mig til det sikre og købt nyt (og en udstillingsmodel) - i fremtiden kunne jeg sagtens finde på at købe brugt - evt. en LP-afspiller.
Dog synes jeg selv at jeg har fået forholdsvis meget for pengene, da det inde i butikken har stået til ca. 20000 hvis det hele var nyt - så har skam fået lidt rabat

Hyggeligt du følger min tråd.. Men ja det er altid godt at starte med noget man ved virker, det er ikke rart at skulle købe brugt og ikke vide hvad man skal kigge efter af diverse defekter der jo kan være. Men det finder man jo hurtigt ud af. Jeg tror bestemt ikke en lille Pladespiller ville skade dit set, og dit værelse for den sags skyld, men det H/K har vel ikke indbygget Riaa/Phono indgang?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes