Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: projektor til xbox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bamse82
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej Eksperter

Jeg har fået fri tøjler til at gøre hvad jeg vil i vores ene værelser (det kostede blod sved og tårer at få lov), og derfor overvejer jeg at lave et spillerum til drengene!

Derfor vil jeg installere en projektor og et lærred, således at drengene kan spille xbox360 og ser film derinde. Dermed kommer mit spørgsmål så:

Hvilke projektor skal man så købe? Den skal være loftmonteret og side max. 5 meter fra lærredet. Den skulle gerne være af en sådan kvalitet at billedet bliver super ved xbox360 spil og film i HD-kval, men samtidig så billig som mulig (eller indrager hun sgu nok tilladelsen!)

Hvad skal jeg vælge?

På forhånd tak!

Til top Vis Bamse82's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bamse82

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Du kunne godt give et bud på et budget..!

Men et umiddelbart bud kunne være en Panasonic AX200 (720p LCD projektor) som kan fåes omkring 8.500 kr. Hertil selvfølgelig et lærred, men der må du selv kigge lidt omkring for der kan du få alt fra noget billigt noget fra Harald Nyborg til under en tusse til noget der er så dyrt at det er vanvittigt. Regn nok med i al fald 2-3000 kr til lærred hvis du er oppe omkring 100" og du ikke vil lave det selv.

sazka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

vis jeg skulle anbefalde noget så ville jeg sige at du skulle købe en infocus 78, som pt koster 8000 i hifiklubben, og som gør jobbet fantastisk godt. og som lille note vis den er monteret på 4,5 meters afstand giver den et billed på 2,4x1,6 ca.

vad angår lærred vis du syntes at 2000-3000 for et lærred er lige i overkanten så kan du starte med at købe en voksdyg i jysk, det er det jeg har gjord indtil vidre da mit budget lige pludselig forsvant.

Til top Vis sazka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sazka

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Jeg vil så anbefale dig en Sanyo z5, når nu du har et dedikeret rum til det, kan man jo let lave en løsning hvor man mørkelægger vinduerne.

Det er en fed projektor til prisen, den er skarp, rimlig støjsvag og meget flexible mht. placering, men bedst i et rum hvor man har mulighed for at mørkelægge.

Man kan da godt se forskel på en 720p og 1080p, men det er minimalt så længe lærred er under 100" Mange af de nye billige 1080p projektorer er også fyldt med fejl og mangler, så de,m skal man nok passe på med at købe.

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes