Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 15:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Densen ft. Focal Chorus 826 v (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig taget lidt billeder af mit Densen setup. Lidt info:

Forstærker: Densen B110

Cd/Dvd-afspiller: Panasonic DVD-S53

Højttaler: Focal Chorus 826 v

Kabler:

BSK Cressida Supreme 8 (højttaler)

TMC White Label (signalkabel)

- I løbet af efteråret, står bl.a. TMC kablet for udskiftning, samt skulle jeg gerne få økonomi til Densen cd-afspiller.

Jeg har forsøgt at holde det så enkelt og stilrent som muligt. BKS kablerne mgl. lige sort netstrømpe.

Billeder:

- Uden front

- Med front

- Bagside af højt.

- Bagside af B110

Det var det.. Ris og ros er velkommen!

Til top Vis RVGiUIe8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RVGiUIe8

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Det ser flot ud  Jeg har selv modellen mindre, 816.

Mvh Mathias

Speednut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Ser fedt ud

Jeg har selv planer om, at købe de samme Focal højtalere engang næste måned. Havde du sammenlignet dem med 816 og 836, inden du købte?

Kunne godt tænke mig at høre lidt om dine valg, sinden jeg stadig ikke helt har besluttet hvilken gulvmodel, jeg selv skal have.
Til top Vis Speednut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Speednut

mortenkbh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et sæt Chorus 826 stående - nu venter jeg bare til mandag/tirsdag hvor jeg modtager min Densen B-130 samt B-410. nam nam

Til top Vis mortenkbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkbh

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej RVGiUIe8!

Det ser super stilet ud, men er den "lille" B-110'er kraftig nok til dine velvoksne Focals?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup.
Hvad kabler skal du have og er du utilfreds med TMC?
har selv TMC og kan ikke lige se hvad jeg skulle udskifte med. Lyden er meget "hul igennem" og det er svært at finde andre steder i prisklassen...synes jeg.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Lækkert setup.
har selv TMC og kan ikke lige se hvad jeg skulle udskifte med. Lyden er meget "hul igennem" og det er svært at finde andre steder i prisklassen...synes jeg.

Har du A/B testet mod VdH?

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hej RVGiUIe8

lækkert setup  . men jeg tror måske du mangler effekt. Prøv at låne en strømstærk forstærker, og jeg er sikker på du falder bagover.

vh. T

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Chorus 800 serien er faktisk utrolig let-drevet.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Ser rigtig godt ud...
Hvordan gik med valg af kabler? Er du glad for dit valg?

Ellers ser det rigtig spændende ud, og det må lyde fantastisk med Densen og Focal. Men jeg syntes også den Densen ser noget "spinkel" ud ift. de store Focal - men det spiller måske meget godt?

Mange hilsener

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Raskolnikov skrev:
Lækkert setup.

Nej. Men har med bla. Chord. Og der kunne jeg stadig bedste lide TMC. Der manglede lidt "hul igennem".
Måske man skulle se på det. Jeg har VDH på min dac til digitalkabel. Jeg ved ikke hvor meget man kan vudere her, men det er meget neutralt. Det kan faktisk godt være TMC lige smider lidt mere fylde på. Jeg har haft VDH CW og det blev lidt træt i længden. Lidt for neutralt og så kunne det godt have lidt tendens til skarphed eller fnidder i diskanten.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
floe skrev:
Raskolnikov skrev:
Lækkert setup.

Nej. Men har med bla. Chord. Og der kunne jeg stadig bedste lide TMC. Der manglede lidt "hul igennem".
Måske man skulle se på det. Jeg har VDH på min dac til digitalkabel. Jeg ved ikke hvor meget man kan vudere her, men det er meget neutralt. Det kan faktisk godt være TMC lige smider lidt mere fylde på. Jeg har haft VDH CW og det blev lidt træt i længden. Lidt for neutralt og så kunne det godt have lidt tendens til skarphed eller fnidder i diskanten.

Ja puuuha det er en jungle... Det er sgu svært at finde de rette kabler til ens smag...

Det er min erfaring at de enkelte kabler fra forskellige producenter afviger utroligt meget i lydfilosofi... Så det er nærmest umuligt at sammenligne forskellige mærker...

F.eks. har jeg aldrig hørt et signalkabel med så meget styr på bassen som VdH Second... Men til gengæld er diskanten lidt dæmpet og "uskarp"... Lækkert at spille højt med, men der mangler detaljer i diskanten... Jeg vil vurdere det som et excelent kabel til f.eks. techno, men ikke så godt til jazz... De lidt dyrere kabler fra VdH har klart en bedre diskant, men jeg synes ikke de er så faste i bassen, som det billigere Second...

Desuden har jeg haft positive erfaringer med Cardas, Synergistic Research og Nordost...

Men som sagt er det en jungle at finde de rette kabler... Det kommer jo også an på musiksmag, anlægget det skal sidde på, hvilket lydniveau man spiller med og mange andre faktorer...

Men det er min erfaring at prisen på et godt signalkabel starter omkring et par tusind kr. Men igen findes der også knap så gode kabler til 2000 kr... Havde et lilla Clearaudio som fik lammetæv af VdH Second i såvel bas, mellemtone, dynamik, stereoperspektiv og "ro"... Kun i diskanten synes jeg Clearaudioen var bedre... Begge ligger i prisklassen omkring 2000 kr...

Smag er jo forskellig... Og nogle vil sikkert mene at jeg er forkert på den... Men jeg ville lige give mit besyv med hér på tråden...

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Mener din amp er stor nok til dem, de er jo relativt letdrevne. Tarup13 hører jo ikke så godt mere, så det er nok mere derfor han mener der skal mere strøm til .

Mht VDH er der et par som er bedre end The Secnd og det er The Orchid (2200,- )og sølvversionen af D102 til lige omkring det samme. Hifikludden har dem muligvis på lager så du kan høre begge. Prøv også The Integration til kun 1300,- den ka noget af det The Second kan.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Mener din amp er stor nok til dem, de er jo letdrevne og B110 yder jo faktisk omkring 2 x 120 i 4 ohm. Det er rigeligt til at blive uvenner med naboerne med. Tarup13 hører jo ikke så godt, så det er nok mere derfor han mener der skal mere strøm til .

Mht VDH er der et par som er bedre end The Secnd og det er The Orchid (2200,- )og sølvversionen af D102 til lige omkring det samme. Hifikludden har dem muligvis på lager så du kan høre begge. Prøv også The Integration til kun 1300,- den ka noget af det The Second kan.

Pas nu på, du ikke får en advarsel mere

Jeg kender godt den amp, og der er ikke meget sjov i gaden. Så det med at gøre naboerne sure, må da kun komme på tale, hvis man bor i en gammel lejlighed.

PS. For 25 år siden lærte jeg at det ikke kun er watt, det kommer an på.

vh. T

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

hifihuset.dk skrev:
Mener din amp er stor nok til dem, de er jo letdrevne og B110 yder jo faktisk omkring 2 x 120 i 4 ohm. Det er rigeligt til at blive uvenner med naboerne med. Tarup13 hører jo ikke så godt, så det er nok mere derfor han mener der skal mere strøm til .

Pas nu på, du ikke får en advarsel mere

Jeg kender godt den amp, og der er ikke meget sjov i gaden. Så det med at gøre naboerne sure, må da kun komme på tale, hvis man bor i en gammel lejlighed.

PS. For 25 år siden lærte jeg at det ikke kun er watt, det kommer an på.

vh. T

Jeg har nu den stik modsatte opfattelse. Der er ret så mange muskler i B-110 størrelsen taget i betragtning!

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jeg har nu den stik modsatte opfattelse. Der er ret så mange muskler i B-110 størrelsen taget i betragtning!
[/QUOTE]

Det er godt, vi kan skrive om vores erfaringer. Det betyder selvfølgelig noget, hvad højttalere man har, og størrelsen på lytterummet, samt hvilke krav der stilles.

vh. T

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Speednut skrev:
Ser fedt ud

Jeg har selv planer om, at købe de samme Focal højtalere engang næste måned. Havde du sammenlignet dem med 816 og 836, inden du købte?

Kunne godt tænke mig at høre lidt om dine valg, sinden jeg stadig ikke helt har besluttet hvilken gulvmodel, jeg selv skal have.

Jeg havde dem oppe imod 816, men ikke 836, så jeg kan ikke udtale mig om 836 desværre. Grunden til mit valg frem for 816, var udelukkende pga det ekstra den lige gav på bas-området, nu var de vist ikke spillet til hverken 816 eller 826 (du må ret mig Michael Guldager, hvis det er forkert), men jeg kunne høre, at jeg ville komme til at savne det lavere område, som 826 gav mig.

Så jeg synes det kommer an på hvad du går efter, og har været vant til, men ellers skriv da til dem, og tag over og hør dem!

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Hej RVGiUIe8!

Det ser super stilet ud, men er den "lille" B-110'er kraftig nok til dine velvoksne Focals?

Det var også også min bekymring inden jeg købte, men jeg synes den klarer det uden problemer. Nu har jeg ikke hørt 826 på B-150, så jeg kan ikke udtale mig om noget "tab". Jeg ville også helst have haft B-!50'eren, men det var min økonomi simpelthen ikke til!

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Lækkert setup.

Nu har jeg ikke spillet mit TMC kabel til endnu, og cd-afspilleren er heller ikke optimal jo, men jeg synes sammen med mit BKS kabel, at TMC kablet er for rund på toppen og mgl. nogle detaljer både dér og på mellemområdet, men det kan selvfølgelig være jeg skifter mening, jo mere jeg hører på dem!

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Ser rigtig godt ud...
Hvordan gik med valg af kabler? Er du glad for dit valg?

Ellers ser det rigtig spændende ud, og det må lyde fantastisk med Densen og Focal. Men jeg syntes også den Densen ser noget "spinkel" ud ift. de store Focal - men det spiller måske meget godt?

Mange hilsener

Jo, det er jeg som sådan. Jeg jeg kunne tydeligt høre forskel, da jeg skiftede fra mine Supra til BKS kablet, især på bas-området, jeg synes dog bare jeg havde flere detaljer på toppen ved de noget billigere supra, men lyden er måske også nok lidt varmere ved BKS kablerne, og det er måske bare det jeg skal vænne mig til?

Jeg synes bestemt det spiller godt, men mgl. selvfølgelig en ordenlig cd-afspiller der fuldender. Kan godt høre der er flere der kommenterer mht. mangel på kraft, men jeg synes det er svært, når jeg ikke har hørt 826 på noget større, men det er bestemt noget jeg vil overveje når tiden er til det!!

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes