Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket CRT 32" (evnt. 36")? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Salkcin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har et 15 år gammelt 28" stående som snart trænger til udskiftning. Jeg er ikke helt med på at give et par tusinde for en fladskærm endnu så jeg har besluttet mig for at købe et gammelt brugt high-end CRT, og det er så her jeg får brug for jeres assistance.

Jeg har kigget i forummet, men de fleste poster ang. 32-36" tv er fra 2005 eller ældre så tænkte om der måske var noget nyt under solen siden da der jo er mange CRT skærme til salg på nettet. Der er en tendens på brugtmarkedet til at prissætte efter størrelse og ikke model/specs og derfor koster alle 32" ~2000kr. Så jeg vil gerne have noget hjælp til at håndplukke en af de gode high-end modeller. Mange af jer herinde har været med i mange år så håber i kan huske hvad der var hot dengang i midten af år 2000 :)

Har selv nogen bud på hvad man skal kigge efter :

32"
- JVC HV-32P37 (Ved intet om det, men har samme teknologier som den roste storebror HV36P38)
- Panasonic TX32-PD30 (svært at finde, men blandt de bedste?)
- Philips PW 9308 (positiv omtale her på Hifi4all, men er der ikke kommet mange nye modeller siden?)
- Philips PW 9509 (en nyere Philips model som er bedre end 9308?)
- Sony FQ70 (En af de gode Sony modeller. Mange af de andre som FX66-68 og 8x har problemmer?)

36" :
- Sony 36" ??
- Thomson Scenium (mange til salg billigt i 36". kvaliteten??)
- Panasonic TX-36PD30 (svært at finde, men blandt de bedste?)
- Panasonic TX-36PL35 (tilgængeligt, men ikke en topmodel?)
- JVC HV-36P38 (folk der har brugt en formue på det sælger vel aldrig?)

Min sunde fornuft siger jeg skal have et 32" på baggrund af pladsen i stuen så det går jeg efter. Men skulle der dukke et lækkert 36" op til den rigtige pris skal der nok blive plads!

1. Er der nogen tv på listen som man bør gå meget mere målrettet efter end andre?
2. Har jeg glemt nogen kandidater på listen?
3. Der er mange Sony 32" til salg.. FX60E, FX66, FX68 osv. Er det noget man skal kigge efter eller er det kun FQ70?
4. Thomson Scenium 36" og Panasonic TX-36PL35 kan fås billigt brugt, men er ikke decideret high-end tror jeg. Er de andre på listen markant bedre?
5. Philips nummering af modeller er svær at gennemskue. Hvad er den nyeste og bedste model? noget PW95-serie? og hvilke numre i 95 serien er high-end og og hvilke er mainstream? Der er mange Philips 32" til salg så ville være rart at kunne gennemskue dette.
6. Sony har også nogen HX, CS og HQ serier. Hvor ligger de? high-end, budget, mainstream?

Til top Vis Salkcin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Salkcin

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

en hurtig kommentar herfra:

Først og fremmest mener jeg at du har glemt Loewe. De var frygteligt dyre i sin tid men er nu klart til at betale, og leverer efter min mening det ubetinget bedste billede!

Af dem du nævner har jeg personlig erfaringer med Sony FQ70, som også er rigtig godt - især med digitalt signal! HQ-serien er ligeledes rigtig fin. Sonys CTR TV blev generelt rated meget højt, dengang de var i vælten.

Jeg vil dog mene, at du får det bedste billede med Panasonic CTR, bortset fra Loewe. Panasonic er dog generelt en smule skarpere i billedet end Sony - kan dog ikke huske de præcise Panasonic-modeller jeg baserer min viden på...

Se i øvrigt denne side: http://www.homecinemachoice.com/reviews/ - hvor rigtig mange CTR-tv er anmeldt.

Det skal slutteligt lige siges, at jeg kun har erfaringer med 32". God jagt

Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes