| Forfatter |
|
musikkman Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ
Jeg har lige investeret i en Qnap TS-109 nas server som jeg vil have installeret Squeeze center på! -JEg har en Squeezebox duet.
Men jeg kan bare ikke finde ud af at installere softwaren på Nas'en... har læst i utallige forums her på nettet... men gang på gang er det det rene volapyk for mig.... (har dog fundet ud af at det er noget med ssods)
Er der nogle som har en vejledning i denne installation... som selvfølgelig er enkel og let.. (er ikke den store linux kender osv...)
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke selv Linux-mand, men det er lykkedes mig at få Squeezecenter installeret på min NAS Synology DS207+.
Jeg læste grundigt på dette site hvor du finder SSODS, som (jeg tror) er en nødvendig applikation for at få Squeezecenter til at køre på en NAS. http://oinkzwurgl.org/ssods
Først skal man installere SSODS via NAS'ens web-interface og derefter kan man lægge SC ind.
Der er en fin trin for trin-vejledning under "screenshots" http://oinkzwurgl.org/ssods_screenshots
Men læs først både advarsler, installtionsvejledningen og de øvrige faner ...
En ting, der er værd at bemærke er at du nok er nødt til at bruge f.eks. Mozilla Firefox for at downloade den rigtige version af Squeezecenter, da Windows Explorer har det med at pakke filen ud undervejs, og så kan den ikke bruges til det vi skal. Firefox er gratis og fylder ikke ret meget.
|
| Til top |
|
| |
musikkman Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super mange tak... :)

Men hold da op det er da ikke helt let... det har drillet mig næsten hele weekenden... '
Jeg har nu fået installeret SC på min qnap nas server.
Nu er der bare en ting som driller meget! -På min fjernbetjening har jeg pludselig mistet den mappe som hedder "musik mappe" inde i musikbibliotek (den bruger jeg altid, da jeg syntes det er besværligt at gennemse min musik via kunstner, album og titel... osv.)
Er det mon en indstilling eller hvad (har ellers været alle indstillinger igennem i squeezecenter
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er weekenden jo ung endnu, så der er tid til mange flere problemer. Jeg har for eksempel jamret over at forbindelsen gik i tide og utide, men det fik jeg hjælp med i en anden tråd, så nu kører det igen.
Jeg tror nok at du må leve med at Squeezebox har sin egen måde at organisere musikken på, for jeg mener at have læst om andre der har savnet den mulighed du nævner. Jeg ville for eksempel gerne kunne søge på de enkelte sangtitler, men den mulighed er der vist heller ikke.
|
| Til top |
|
| |
musikkman Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen jeg havde denne mulighed da jeg kørte SC fra min computer...? og hvis jeg går ind på SC på nas'en er muligheden der også... det er kun på fjernbetjeningen biblioteket er blevet væk.
|
| Til top |
|
| |
musikkman Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fandt jeg ud af problemet..
Man skal bare sørge for at fortælle SC7 ligenøjagtig hvor musik samlingen befinder sig.. (og så lige huske at køre en ny scan... så virker det.... :)
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo godt. Betyder det så at du kan se din "musikmappe" i controlleren nu? Jeg vil lige se om jeg også har sådan en.
|
| Til top |
|
| |
R.Holm Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan installere man Squeeze center på en synology ds207+???????
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se mit første indlæg i denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
R.Holm Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
har gjort, men kan man ikke installere det uden at skulle bruge ssods??
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg ikke. Ellers må du installere SC på en PC, så du kan køre programmet direkte.
|
| Til top |
|
| |