Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 08:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Første gang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har fået konen overtalt til at købe en projektor og hvad dertil skal bruges, men da det er første gang jeg skal have mig sådan noget sjov, er jeg totalt på bar bund, jeg aner ikke hvad jeg skal købe...

1: Projektor: Havde regnet med at købe mig en Panasonic PTAE-500E, den er i et fornuftigt prisleje, og så vidt jeg har forstået så skulle kvaliteten være temlig god

2: Lærrede: Ja her har jeg ingen anelse om hvad jeg skal købe og hvor stort det skal være, dog vil jeg mene at 92" er mere end rigeligt, og at det skal være 16:9

3: Kabel: Igen her er jeg på bar bund, ved ikke hvad det skal være for at få en god billede kvalitet???

Af DVD har jeg en Harman/Kardon DVD25, den kan en masse ting, dog ved jeg ikke om den kan bruges til en projektor??

Som i kan se ved jeg ikke meget om emnet, men efter en kanon oplevelse i den lokale hifiklub, er jeg og konen blevet overbevist om at det må vi have, så jeg ville meget gerne have en masse hjælp...

Budegette ligger omkring de 17kilo..

På forhånd tak

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

1. Fornuftigt valg. Husk at kigge dig omkring for bedste priser.

2. Hvis ikke budgettet er til at købe et lærred (enten ramme eller rulle) vil jeg selvfølgelig opfordre dig til at lave et gør-det-selv. (Specielt hvis du skal overbevise konen om dine gør det det selv evner).

3. Da du har HK25 skal du købe et component kabel. Et fornuftigt prisleje er omkring 500 kroner for 10 meter. På længere sigt synes jeg at du sigte mod at benytte projektorens DVI-indgang, enten ved en DVD-afspiller med DVI out eller HTPC.

HK25 er fin til projektor, da den har progressive scan.

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Thue K skrev:

1. Fornuftigt valg. Husk at kigge dig omkring for bedste priser.

2. Hvis ikke budgettet er til at købe et lærred (enten ramme eller rulle) vil jeg selvfølgelig opfordre dig til at lave et gør-det-selv. (Specielt hvis du skal overbevise konen om dine gør det det selv evner).

3. Da du har HK25 skal du købe et component kabel. Et fornuftigt prisleje er omkring 500 kroner for 10 meter. På længere sigt synes jeg at du sigte mod at benytte projektorens DVI-indgang, enten ved en DVD-afspiller med DVI out eller HTPC.

HK25 er fin til projektor, da den har progressive scan.

Tak, det var dejligt med lidt hjælp, med henyn til lærrede og gør det selv modellen, er konen hvis nok rimlig overbevist om at jeg ikke er en ørn  nuvel jeg har kigget lidt på de standart lærreder der kan købes hos http://www.hifiworld.dk/group.asp?group=185

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes