| Forfatter |
|
Breaker Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter.
I forbindelse med at jeg har købt ny surround receiver, har jeg ønsket om at opgradere mine højtalere, jeg har i øjeblikket et sæt Jamo X870 som skulle være en spil højt højtaler i pæn indpakning, har faktisk være meget tilfreds med disse højtalere men synes de mangler lidt detaljer især ved lav volumen.
Jeg sætter pris på pænt design, og har allerede kigget lidt på højtalerne i emnet.
Lige nu er jeg mest varm på Heco’en da jeg synes den er sindssyg flot, men mangler endnu at lytte til den.
Jeg hører typisk pop musik, men sætter også stor pris på at lytte til f. eks Michael Jackson og lign.
Mine amatører erfaringer.
Dali Ikon: lyttede til denne i HFK, synes den lød utrolig åben og meget detaljeret, men har hørt den godt kan blive for lys at lytte til. Designet synes jeg heller ikke er noget specielt.
B&W DM683: lyttede til denne i forbindelse med mit besøg i HFK, synes den lød lidt kedelig i forhold til Ikon 6 som jeg lyttede til i samme omgang, desuden skulle den være meget effekt sulten. Designet er udmærket.
DLS R66: Lyttede til denne i TC og den lød utrolig godt, men designet synes jeg er direkte grimt.
Monitor Audio RS8: Havde hørt utrolig godt om denne højtaler, men da den blev sammenlignet med DLS’en i sammen lyt, lød den måske en smule kedelig. Flot design.
prisen må max være 12k for et sæt.
Kan i anbefale nogen af dem? eller måske en helt anden.
|
| |
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug lidt tid på at lytte til Heco Celan!!! De spiller lidt henad Dali IKON, bare mere dynamisk og detaljeret.
__________________ Min TV-stue er bestykket med:
- Mitsubishi HC6800, Deluxx 106" lærred, Denon AVR-4306, PS3 med PlayTV, Apple Airport Express Heco Celan 700, Heco Celan Center 3, Dali R1000 x4, Heco Celan Sub30A
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de også ligeså lyse i toppen? __________________
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft Heco Celan 800 og de var ikke lyse i toppen og de havde et godt drive i bassen.
Hele Celan serien har samme diskant.
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe, hvad er dine erfaringer med Heco? __________________
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at høre DLS r55. Altså lillebroren. Men den spiller vildt godt. I mine øjne meget bedre end R66. Den er også pænere  Prisen er vist nede i 8k for et sæt i folie og vist små 10k i finer. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Breaker skrev:
|
Er de også ligeså lyse i toppen?
|
|
|
Har hørt flere der synes de er lyse! Tror dog det skyldes at mange har vænnet sig til lytte til højttalere der lyder som om de står bag et vattæppe! Som fx. de billige serier fra Dali. DLS lyder også som om det er et tæppe foran - dog kun et laqen
Diskanten fra Heco er stor set liniær til 40 kHz og spiller efter min mening meget detaljeret og åbent men aldrig påtrængende. Det afhænger selvfølgelig også af hvilket ydstyr der bliver spændt foran. __________________ Min TV-stue er bestykket med:
- Mitsubishi HC6800, Deluxx 106" lærred, Denon AVR-4306, PS3 med PlayTV, Apple Airport Express Heco Celan 700, Heco Celan Center 3, Dali R1000 x4, Heco Celan Sub30A
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste ved mine Heco er faktisk at de også lyder godt ved lav lydstyrke. Eller sagt på en anden måde: De spiller ens fra lav til meget høj volumen __________________ Min TV-stue er bestykket med:
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hele ser jo meget spændende ud, Men tror i min forstærker vil kunne trække dem? __________________
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA
__________________ Min TV-stue er bestykket med:
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har trukket et sæt Celan 800 med en NAD surround receiver der kan spytte 2 x 70 watt ud i 8 Ohm og det var mere end rigeligt.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville også give dls r55 et lyt.. Har selv haft dem, og de er faktisk stadig i brug, du må også godt komme her og lytte.
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil ikke anbefalde DLSr66 har den desværre selv, og bas mudder lige voldsomt nok efter min mening.
Har hørt ikon og har samme mening om den som du har, har desværre ikke noget at høre ikon 8
Men som andre nævner prøv at give dlsr55 et lydt, har virkelig fortrudt jeg ikke købte den, da jeg var ude og kigge på det samme prislage som du har __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Jeg har fået øjnene op for et helt andet mærke nemlig Vienna Acoustic og modellen Beethoven baby grand, har fundet et rigtig godt tilbud på en næsten ny til 10k.
mit spørgsmål er nu
Er denne højtaler ikke klasser bedre end de andre jeg har nævnt tidligere? __________________
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Breaker skrev:
Hej igen.
Jeg har fået øjnene op for et helt andet mærke nemlig Vienna Acoustic og modellen Beethoven baby grand, har fundet et rigtig godt tilbud på en næsten ny til 10k.
mit spørgsmål er nu
Er denne højtaler ikke klasser bedre end de andre jeg har nævnt tidligere? |
|
|
Det kommer jo an på om du kan lide lyden..
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2008 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vienna højtalerne skulle være meget musikkalske, hvad det så betyder ved jeg ikke..
Men selve enheder og finish må jo være i en helt anden liga ift. de andre højtalere. __________________
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Breaker skrev:
|
Hej igen.
mit spørgsmål er nu
Er denne højtaler ikke klasser bedre end de andre jeg har nævnt tidligere?
|
|
|
Smag og behage, men jeg synes lyden var usammenhængene, men sådan er vi jo så forskellige. Der i mod de andre højtaler fra det mærker er virkelig gode, men også noget dyrer. __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |