Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Bedste reciever i 5-10k klassen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige pt en H/K AVR 4500 som jeg gerne vil skifte ud da jeg ikke syntes den er kraftig nok og den mangler HDMI, men jeg er meget i tvivl om hvad man skal kigge efter.

PS: Efter reciever regner jeg med at kigge på nye højtalere
PPS: Købet vil nok ske indenfor 1-2 mdr, har ikke kontanter lige pt.

Mit nuværende setup er: LINK (har ikke fået opdateret min tråd her på siden endnu)

Men mine krav er:

3 HDMI 1.3a indgange, 2 kan måske gøre det hvis recieveren er virkelig god
Effectstærk i stereo (Har nogengange mit anlæg til fester hvor det spiller alle typer musik)
Må gerne have DAB radio hvis muligt, men er ikke et krav

Jeg har fundet disse 3 som jeg syntes virker rimlig fornuftige:

HARMAN/KARDON AVR 347 (Personligt ikke vild med den pga 2 hdmi indgange og min egen H/K virker ikke særlig effectstærk iforhold til en gamle og meget  billigere yamaha reciever jeg havde før)

Yamaha RX-V1800 (Syntes den har rigtig fine specs)

Marantz SR7002

Onkyo TX-SR 606

Men i må meget gerne forslå andre også

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

jeg ville tage yamaha'en

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også gå efter Yamaha. TC har den også. Til 8.988 vist.

Jeg har ikke hørt lige den yamaha,menhar hørt mange af yahama´s andre og tidligere modeller og jeg syntes man får meget for pengene. De er også ret fornuftige i stereo.

Der er også DENON AVR-2808. Til 8.999.- Den har dog kun 2 HDMI indgange vist.

Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Tror det bliver en Yamaha så  så det bare og tjene lidt skillinger så bliver min hjemmebio lidt bedre 

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Mech0z skrev:
Jeg har lige pt en H/K AVR 4500 som jeg gerne vil skifte ud da jeg ikke syntes den er kraftig nok og den mangler HDMI, men jeg er meget i tvivl om hvad man skal kigge efter.

Du skal starte med at definere dit behov, for du virker som om du famler i blinde med de forskellige A/V receivere, som du har oplistet . Hvis du vil give 10k for en A/V receiver får du unægteligt en bedre A/V receiver end hvis du giver 5k. Så hvis en til 5k kan dække dit behov, behøver du ikke købe en til 10k.

Mech0z skrev:

HARMAN/KARDON AVR 347

Hvorfor har du kig på AVR 347 når nu H/K har lanceret AVR 355?

Mech0z skrev:

Onkyo TX-SR 606

Hvorfor kigge på SR 606 når SR 805 også er inden for rækkevidde i den prisramme, som du har opstillet?

Mech0z skrev:

Men mine krav er:

Har du brug for 2 eller 3 HDMI indgange og hvorfor skal de understøtte 1.3a?

Har du brug for billedebehandling i A/V receiveren eller vil du blot bruge A/V receiveren som HDMI switch?

Hvordan definerer du i øvrigt "virkelig god"?

Hvis lyd betyder mere for dig end features kan du overveje Arcam AVR 280 og 350 som med den seneste prisreduktion er kommet ned i det prisniveau, hvor du befinde dig.

Manson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

tag et kik på det her link

http://www.hifinesse.com/heimkino/av-receiver/onkyo-tx-sr875 -silber.html

det er en fed forstærker og de er ikke vild dyre i tyskland har sel en 875 og den sparker røv

ADVANCED FEATURES
• THX Ultra2 Certified (with THX Processing)
• DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus Decoding
• VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry) for All Channels
• HQV Reon-VX Video Processing
HDMI (v. 1.3a) Audio and Video Processing (4 Inputs and 1 Output)
• HDTV-Capable HDMI Switching
• HDTV-Capable (100 MHz) Component Video Switching (3 Inputs and 1 Output)
• HDMI Upscaling and Upconversion
• Component Video Upconversion
• Burr-Brown 192 kHz/24-Bit Audio DACs (PCM1796) for All Channels
• Three TI AureusTM 32-Bit DSP Chips for Advanced Processing
• Bi-Amping and BTL (Bridged Transless) Capability for Music and Movie Sound Effects
• Audyssey MultEQ XT to Correct Room Acoustic Problems and to Calibrate Speakers
• Powered Zone 2 (Audio and Video); Zone 2 and Zone 3 Pre Outs; Independent Control for Volume, Balance (Zone 2 and Zone 3) and Bass/Treble (Zone 2 Only)
• Neural-THX® Surround Technology for Gaming, Movies and Broadcasting
• Onkyo RIHD (Remote Interactive Over HDMI) for System Control (Works with Certain Key Functions of Panasonic's VIERA Link)
• Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for the iPod

AUDIO FEATURES
• 200 W/Ch Minimum into 6Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven)
• DTS®-ESTM Discrete/Matrix, DTS® Neo:6, DTS® 96/24, Dolby® Digital EXTM, Dolby® Pro Logic IIx
• H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massive High Power Transformer
• WRAT (Wide Range Amplifier Technology)
• 6 Digital Inputs (3 Optical/3 Coaxial) and 1 Optical Output
• A-Form Listening Mode Memory
• Linear Optimum Gain Volume Circuitry
• Non-Scaling Configuration
• Tone Control (Bass/Treble) for All Channels
• Color-Coded 7.1-Multichannel Inputs and Pre Outs
• Independent Crossover Adjustment for F/C/S/SB (40/50/60/70/80/90/100/120/150/200 Hz)
• Double Bass Function

VIDEO FEATURES
• 6 S-Video Inputs and 2 Outputs
• 6 Composite Video Inputs and 2 Outputs
• Front Panel Auxiliary Input (for Camcorders, Game
Consoles, etc.)

OTHER FEATURES
• Color-Coded Dual Banana Plug-Compatible Speaker Posts
• Pure Audio Mode
• A/V Synchronization Function (Up to 250 ms in 5 ms Steps)
• 40 FM/AM Radio Presets
• RDS (PS/RT/PTY/TP)
• Onscreen Display
• RS232 Port
• IR Input and Output
• 12 V Trigger
• 6 A/V Inputs and 1 Output
• 2 Audio Inputs and 1 Output
• Phono Input
• Direct Mode
• IntelliVolume
• Late Night Mode (High/Low/Off)
• Headphone Jack
• Aluminum Front Panel
• Preprogrammed RI (Remote Interactive) Learning Remote Control with Macros and Mode-Key LEDs

i DK koster den 11-13 k

i tyskland 8200

Til top Vis Manson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Manson

Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Mech0z skrev:

Du skal starte med at definere dit behov, for du virker som om du famler i blinde med de forskellige A/V receivere, som du har oplistet . Hvis du vil give 10k for en A/V receiver får du unægteligt en bedre A/V receiver end hvis du giver 5k. Så hvis en til 5k kan dække dit behov, behøver du ikke købe en til 10k.

Mech0z skrev:

HARMAN/KARDON AVR 347

Hvorfor har du kig på AVR 347 når nu H/K har lanceret AVR 355?

Mech0z skrev:

Onkyo TX-SR 606

Hvorfor kigge på SR 606 når SR 805 også er inden for rækkevidde i den prisramme, som du har opstillet?

Mech0z skrev:

Men mine krav er:

Har du brug for 2 eller 3 HDMI indgange og hvorfor skal de understøtte 1.3a?

Har du brug for billedebehandling i A/V receiveren eller vil du blot bruge A/V receiveren som HDMI switch?

Hvordan definerer du i øvrigt "virkelig god"?

Hvis lyd betyder mere for dig end features kan du overveje Arcam AVR 280 og 350 som med den seneste prisreduktion er kommet ned i det prisniveau, hvor du befinde dig.

Ja jeg famler lidt i blinde, min tekniske viden omkring HIFI er ikke særlig stor og det samme med min erfaring. Jeg er ikke en person der overvejer at købe en rørforstærker og sætte mig til at lytte til detaljer i et klassisk nummer, jeg høre nærmere dance eller ser en actionfilm. Derfor vil jeg gerne have en lydstærk reciever som jeg ikke syntes den her H/K har været.

Samtidig ville det være rart hvis den reciever jeg vælger har alle de nuværende HD standarder som HDMI 1.3a bla. understøtter, så jeg hvis jeg køber mig en bluray afspiller eller PS3 så er det ikke min reciever der halter efter.

Mht til billedbehandling så aner jeg det faktisk ikke, jeg har lige erhvervet mig en Sony HX650 hdd recorder, men hvis opskaleringen i recieveren er bedre så vil jeg selvfølgelig bruge den, men jeg har allerede en opscaler så det er ikke en nødvendighed, det er mere HDMI switchen jeg syntes der vil være lækkert.

Prisen var bare en grænse jeg satte op, men hvis mine krav kan opfyldes til mindre ville det selvfølgelig være dejligt, selvfølgelig vil deres effektstyrke stige med prisen, men går ud fra de forskellige brands ikke spiller nødagtigt lige højt.

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

- og et tillægs-spørgsmål..:  Hvorfor sammenligne en AVR347 der bliver solgt omrking 5500 i DK med de andre omkring 9k ??? - der findes jo osse AVR445 og 645 ( og 745 )

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2008 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

NillerViborg: Pas,
Men tror jeg har set mig varm på Onkyo TX-SR805 til 6000 i tyskland. Det ligner ikke man får noget nævneværdigt ved at vælge 875 og 6000 er ikke særlig meget. Så kan jeg begynde at kigge efter nye højtalere snart 

http://www.hifinesse.com/heimkino/av-receiver/onkyo-tx-sr805 -silber.html

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Mech0z skrev:

PS: Efter reciever regner jeg med at kigge på nye højtalere
PPS: Købet vil nok ske indenfor 1-2 mdr, har ikke kontanter lige pt.

Mit nuværende setup er: LINK (har ikke fået opdateret min tråd her på siden endnu)

Men mine krav er:

Effectstærk i stereo (Har nogengange mit anlæg til fester hvor det spiller alle typer musik)
Må gerne have DAB radio hvis muligt, men er ikke et krav

Jeg har fundet disse 3 som jeg syntes virker rimlig fornuftige:

HARMAN/KARDON AVR 347 (Personligt ikke vild med den pga 2 hdmi indgange og min egen H/K virker ikke særlig effectstærk iforhold til en gamle og meget  billigere yamaha reciever jeg havde før)

Yamaha RX-V1800 (Syntes den har rigtig fine specs)

Marantz SR7002

Onkyo TX-SR 606

Men i må meget gerne forslå andre også

Synes det lyder underligt hvis du synes den H/K du har ikke har effekt og kræfter nok til de Jamo'er du har. Hvis det er tidfældet bør du ihvertfald droppe Onkyo 606'eren og nok også Yamahaen, for de er ihvertfald begge noget mindre effekt fulde end din H/K.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Mech0z skrev:
Men tror jeg har set mig varm på Onkyo TX-SR805 til 6000 i tyskland. Det ligner ikke man får noget nævneværdigt ved at vælge 875 og 6000 er ikke særlig meget. Så kan jeg begynde at kigge efter nye højtalere snart 

Har vist sagt det før. Husk at få en pulverslukker med i prisen til de Onkyo'er for de har jo haft nogle problemer med at de begyndte at brænde. Gad vide om de blev bygget samme sted som de Peugeot og Citoen'er der gik i brand tidligere

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

Mech0z skrev:

Har vist sagt det før. Husk at få en pulverslukker med i prisen til de Onkyo'er for de har jo haft nogle problemer med at de begyndte at brænde. Gad vide om de blev bygget samme sted som de Peugeot og Citoen'er der gik i brand tidligere

Ja, Ve Du Va....!!! - Et held og lykke med det herfra er vist osse det eneste jeg kan komme på... Fatter ikke folk med vilje jager kendte problem-forstærkere i et land man ikke magter sproget fra - men det er nok bar' mig...

Lars / Viborg 

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:
nemligja skrev:

Mech0z skrev:

Ja, Ve Du Va....!!! - Et held og lykke med det herfra er vist osse det eneste jeg kan komme på... Fatter ikke folk med vilje jager kendte problem-forstærkere i et land man ikke magter sproget fra - men det er nok bar' mig...

Lars / Viborg 

jamen så prøv at fat det. du kan eventuelt benytte en lommeregner.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hmmm... Forstærker = 8000 i DK, 6000 I DE
Købt I DE = 2000 sparet
Gået ild i forstærker = 5 måneders piven på knæene for at få dem til at ta' garanti'en - og lykkedes kun fordi man fandt en der ku skrive noed på tysk, så de vågnede.

I min situation, ingen lyd i over en måned = købt en ny i DK = jeg har så sparet -6000,- på den handel - Puuuueha, det er sgudda en god forretning, hva'???

Det kommer jo nok ikke som den store overraskelse, at den forhandler med den laveste pris osse er den mindst service-mindede. Og specifikt tysk parallel-importerede Onkyo 805'ere har man jo hørt om ildspåsættelse med.
 - For 2000,- kroner??? - Nope, ikke her!!!

Til gengæld vil jeg da fortælle jeg lige har bestilt et sæt JBL K2S4800 til 70K i udlandet - koster 125K herhjemme - der kan det betale sig + man opretholder garanti'en i DK på JBL købt i udlandet ( EU )...

Lars / Viborg

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:

Hmmm... Forstærker = 8000 i DK, 6000 I DE
Købt I DE = 2000 sparet
Gået ild i forstærker = 5 måneders piven på knæene for at få dem til at ta' garanti'en - og lykkedes kun fordi man fandt en der ku skrive noed på tysk, så de vågnede.

I min situation, ingen lyd i over en måned = købt en ny i DK = jeg har så sparet -6000,- på den handel - Puuuueha, det er sgudda en god forretning, hva'???

Det kommer jo nok ikke som den store overraskelse, at den forhandler med den laveste pris osse er den mindst service-mindede. Og specifikt tysk parallel-importerede Onkyo 805'ere har man jo hørt om ildspåsættelse med.
 - For 2000,- kroner??? - Nope, ikke her!!!

Til gengæld vil jeg da fortælle jeg lige har bestilt et sæt JBL K2S4800 til 70K i udlandet - koster 125K herhjemme - der kan det betale sig + man opretholder garanti'en i DK på JBL købt i udlandet ( EU )...

Lars / Viborg

jeg er fuldstændigt enig med dig. Besparelsen skal være noget større i kr og øre. Jeg har dog selv købt en onkyo 605 i UK, men det var mest fordi jeg skulle have min denon til rep og lige skulle bruge noget billigt jeg kunne smide ud bagefter (evt skille den ad, man kan vel bruge et par af delene til noget fornuftigt)

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Du kan også købe en Yamaha RX-V 863:

den har 3 HDMI indgange og kan fås til ca. 7k.kr,-

så kan du købe en brugt effektforstærker (f.eks. NAD) og bruge den til front, så får du den bedste lyd, uanset hvad Onkyo sekten måtte sige !

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Men Lars, hvad KOMMER så inden for din dør ?

:-)
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 02:44 | IP-adresse registreret  

for få!
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg ville tage Marantz, men det er mest fordi jeg ved at de lyder fantastisk godt, også til musik, at deres forstærkertrin er kraftige og faktisk yder det som specifikationerne siger (hvor Onkyo f.eks. yder 30W per kanal når de siger 100+).
Til gengæld ved jeg ikke om Marantz'en mangler nogle features som de andre har.

/David
Til top Vis pinkfloydhomer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pinkfloydhomer

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

pinkfloydhomer skrev:
Jeg ville tage Marantz, men det er mest fordi jeg ved at de lyder fantastisk godt, også til musik, at deres forstærkertrin er kraftige og faktisk yder det som specifikationerne siger (hvor Onkyo f.eks. yder 30W per kanal når de siger 100+).
Til gengæld ved jeg ikke om Marantz'en mangler nogle features som de andre har.

/David

Lars / Viborg

Indlæg rettet jf. retningslinier for brug af forum som Branchemedlem.

Administrator

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes