Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hjælp til Roskilde set up. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sc86
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hej.

Da festivals tiden nærmer sig er jeg blevet sat til at undersøge hvad mulighederne er for at sætte en ganske alm. JVC boomblaster til et bilbateri
(Vi kan desvære ikke nå at få bygget noget selv som så mange andre her inden, dam. der er mange fede anlæg)

Derfor ville jeg spøger om følgende:
Findes der en direkte 12V indgang på boomblaster? Hvis ja hvilket stik skal jeg så bruge til at koble det til et bilbateri?
Hvis det ikke findes kan jeg  så via 2 Krokedille næb sætte et 12V bilbateri til hvor baterierne normalt sidder?

På forhånd tak.
Stefan

Til top Vis sc86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sc86

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Det høres ud som et omfattende prosjekt du har gang i der. Hvad med at gå på IKEA og købe en pose batterier;-)

Jeg har været gennem den samme selv, med en masse bøvl med batterisyre udover tøjet som blev fuldt af huller etc.

Ellers, er der et støpsel i din boomblaster der kan stikke inn et lille stik med 12V?

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Det kan du sikkert sagtens. Har selv gjort det tidligere. Du kan jo starte med at se på antallet af 1,5 volt batterier. De sidder jo formentlig i serie. Mit bud er 9 eller 12 volt. De fleste småforstærkere beregnet til dc kører upåklageligt på alt fra 8-25 volt DC. Problemet kan komme med cd-afspilleren, men jeg tvivler på at det ikke virker. Vær i øvrigt opmærksom på den enorme strøm du kan trække fra et bilbatteri. Du kan uden problemer smelte en ganske almindelig lysnetledning på mindre end et sekund (Har prøvet det) så isolering og god kontakt er ret vigtigt.
Til top Vis Siankovic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siankovic

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes