| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er for tiden ved at overveje at opgradere mit eksisterende setup, og overvejer derfor nu min lydkortløsning da jeg kører al min musik analogt over computeren.
Min hiditige konfiguration er en Marantz PM-15S1 ingt. forstærker, koblet til et Auzentech HDA X-plosion 7.1 lydkort analogt via minijack-RCA kabler fra Jenving (Supra). Mine højtalere er et par Dali Evidence 870'ere koblet til forstærkeren med Supra Ply kabler.
Overvejer for tiden at skifte PM-15S1'eren ud med storebroderen PM-11S1 idet jeg ikke føler 15S1'eren har kræfter nok til højtalerne, omend jeg er vild med marantz lyden. Modsat PM-15S1 har 11S1'eren XLR indgange og overvejer derfor et nyt lydkort til det aldrende X-plosion.
Her har valget hidtil stået på Asus Xonar D2 kortet der samtidig leveres med en konverteret XLR udgang (http://techreport.com/articles.x/13874/2)
Spørgsmålet er så om det kan betale sig at købe et nyt lydkort i forhold til X-plosion kortet, og om hvis dette er tilfældet, det så også kan betale sig at skrotte mit ret dyre supra minijack-rca stik til fordel for den lidt konverterede XLR løsning.
Alle meninger modtages idet jeg selv langt fra er ekspert på området.
Mvh. Sort.
|