| Forfatter |
|
jfinderup Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa
Så er nogen af alle forslagene i nedenstående indlæg blevet taget til efterretning + at der er kommet et par ny-erhvervelser. Setup'et består p.t. af følgende:
Harman/Kardon AVR 505 Limited Edition
Harman/Kardon DVD 506 Limited Edition
2 stk. B&W DM604 S3
Hvis man blander de tre ting sammen med lidt møblement og en enkelt plakat er der også blevet plads til, vil det se nogenlunde sådan ud:

Og så ser vi lige lidt nærmere på herlighederne...

Den volumenkontrol er nu noget af det bedste ved H/K's nye design.

En DVD er det også blevet til, selvom der endnu ikke er noget at se film på , men det kommer forhåbentligt en gang i den nærmese fremtid. Der ligger i hvert fald et component kabel fra profigold og venter på at blive fastgjort i begge ender som dette billede afslører:

Og til den opmærksomme seer... ja, det er et TaraLabs AXIOM kabel jeg var så heldig at finde til en favorabel brugtpris , selvom det nu nok er lidt af et overkill.

Den anden ende sidder selvfølgelig fast i 505'eren:

Og så snart man ser de flade kabler, kan man vel næsten ikke tænke andet end Nordost, og i dette tilfælde er der tale om 2 x 3m Super Flatline MKII.

Så er vi nået ud til højtalerne , og det er som nævnt et sæt B&W DM604 S3, som jeg har bi-wired. Drejer vi billedet 180°, vil det se således ud:

Og ja... lidt kabelrod kan man vel ikke undgå . Det bedste ved 604'erne er helt klart mellemtonen, der er fuldstændig ren og klar og meget dynamisk. 604'erne er plantet oven på 8 styks IXOS 304 spike underlag, og det er nok den dårligste investering jeg har gjort længe. 8 stk. 25-øre er såmænd lige gode.
Så er vi vist ved at være nået hele vejen rundt. De fremtidige investeringer vil nok ligge i et TV, og før eller siden er lidt kraftigere forstærker, og nok en ordentlig CD afspiller.
Det var så alt for den 25-øre, så er det til for jer at kommentere __________________ /Jfinderup
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Flot og stilet setup, det ligner såmen meget mit eget.. 
Et godt råd ville nok være at give dine højtalere noget mere luft omkring sig, jeg har selv S2 udgaven af dine højtalere og min bedste resultat med hensyn til pladsen omkring dem er gerne 30cm til ½m til siderne og det samme til bagvæggen, du kunne jo prøve for at høre om der er en forskel...

|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza... Damn  Det ser sgu da meget godt ud, det du har fået skrabet dig sammen! Kender godt det med at være studerende og være på SU, samtidig med at man har de vildeste drømme om hvad der skal investeres i, i den nærmeste fremtid  Men ellers ser da meget godt ud - håber lyden følger udseendet!!
|
| Til top |
|
| |
jfinderup Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
|
Et godt råd ville nok være at give dine højtalere noget mere luft omkring sig, jeg har selv S2 udgaven af dine højtalere og min bedste resultat med hensyn til pladsen omkring dem er gerne 30cm til ½m til siderne og det samme til bagvæggen, du kunne jo prøve for at høre om der er en forskel...
|
|
|
Det ville jeg skam også gerne, men hvad du ikke kan se på billederne, er at der er en dør i venstre side af billedet, og den er kun 5cm fra højtaleren når den åbnes. Jeg kunne nok godt rykke dem lidt frem, men til siderne - det vil give lidt pladsproblemer. 
|
| Til top |
|
| |
Guiron Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dejlig lyd du har fået gang i dig der... Jeg kører selv med Harman/Kardon AVR7500 og deres DVD25 og dog med Audio Vector højtalere.. Da jeg er ved at læse til civilingeniør i elektronik ved Aalborg Universitet, har jeg jo selvfølgelig haft skilt det ad og pillet lidt osv. Og jeg har efaret (og efterfølgende hørt det samme fra andre) at det ikke er helt optimalt at have DVD afspilleren ovenpå forstærkeren. Det ser nemlig kanon ud, men jeg har oplevet at dvden er frosset / crashet en gang imellem. Eftersom forstærkeren bliver relativt varm efter et par timers drift, (ved dog ikke om din er helt så slem) og varme det stiger opad, og det er så smart konstrueret at EPROM'en sidder på undersiden af dvden, så kan denne godt få det for varmt..
Men hvis du endnu ikke har været udsat for at den er crashet eller lign. så kan du jo også sagtens lade den stå.. Men hvis det er, så har du da en ide om hvad det kan være.
/Kristian Skjødt
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jfinderup skrev:
Bjørn B skrev:
|
|
|
|
Det ville jeg skam også gerne, men hvad du ikke kan se på billederne, er at der er en dør i venstre side af billedet, og den er kun 5cm fra højtaleren når den åbnes. Jeg kunne nok godt rykke dem lidt frem, men til siderne - det vil give lidt pladsproblemer. 
|
|
|
Ja ok, så er det jo lidt svært, som sagt har jeg selv samme højtalere, dog i S2 udgaven, og jeg er blvet rigtigt glad for dem, især efter jeg har fået min H/K udstyr til dem, det passer rigtigt godt sammen, og jeg har igennem den senere tid også leget meget med opstilling af dem, og med købt godt HT Kabel til dem, og jeg er blevet endnu mere glad for dem...
Du har ikke mulighed for at måske kunne stille sofa og andet der hvor du har dit reol system og anlægget stående nu, og så der hvor din sofa står nu dit anlæg...Det kunne jo være en mulighed, lyder måske af meget at skulle ommøblere hele stuen bare for nogle højtalere, men jeg lover dig du bliver ikke skuffet....

|
| Til top |
|
| |
jfinderup Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Guiron
DVD'en er endnu ikke crashet, og jeg har også selv tænkt på et stille den ved siden af, bl.a. fordi at AVR'ens ydelse måske er en smule i underkanten til mine højtalere - den bliver i hvert fald varmere end før hvor den skulle drive mine gamle JBL højtalere. Men tak for tippet.
Til Bjørn B
Jeg har netop lige hørt en CD igennem, hvor jeg trak højtalerene godt 30cm ud fra bagvægen, og ja...... jeg må give dig ret - det lyder ganske enkelt bedre, og når man lukker døren, så er der jo også 1m til sidevægen, og i højre side er der godt 40cm - selvom det måske ikke lige kan ses på billedet. Så nu får de lov at stå hvor de står. Så også tak for tippet til dig 
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers har du vel de medføljende basdæmpere til bashullet? __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
jfinderup Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
| Ellers har du vel de medføljende basdæmpere til bashullet? |
|
|
Jeps.... først trode jeg at det var en del af transportbeskyttelsen, men blev klogere da jeg læste manualen. I hvilken forbindelse mener du jeg skal bruge dem 
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jfinderup skrev:
|
Til Guiron
DVD'en er endnu ikke crashet, og jeg har også selv tænkt på et stille den ved siden af, bl.a. fordi at AVR'ens ydelse måske er en smule i underkanten til mine højtalere - den bliver i hvert fald varmere end før hvor den skulle drive mine gamle JBL højtalere. Men tak for tippet.
Til Bjørn B
Jeg har netop lige hørt en CD igennem, hvor jeg trak højtalerene godt 30cm ud fra bagvægen, og ja...... jeg må give dig ret - det lyder ganske enkelt bedre, og når man lukker døren, så er der jo også 1m til sidevægen, og i højre side er der godt 40cm - selvom det måske ikke lige kan ses på billedet. Så nu får de lov at stå hvor de står. Så også tak for tippet til dig 
|
|
|
HE HE lækkert og høre, så er det ikke bare mig der er lidt små tosset 
De med følgene "skumfiduser" kan du sætte i BasPorten i fronten af dine højtalere, der skulle gerne have fulgt 2 forskellige slags med, jeg har selv forsøgt mig, med dem, jeg benytter dem der er mest faste i "skummet" til musik, og slet ingen af dem når jeg ser film, de gør bassen lidt mere stram og kontant og hører på under musik, men jeg kan godt lide at blive masseret i maveregionen når jeg ser film, så der ryger de ud...

|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jfinderup skrev:
Jannick skrev:
| Ellers har du vel de medføljende basdæmpere til bashullet? |
|
|
Jeps.... først trode jeg at det var en del af transportbeskyttelsen, men blev klogere da jeg læste manualen. I hvilken forbindelse mener du jeg skal bruge dem 
|
|
|
'
Bassen kan godt virke lidt tungere og buldrene hvis de står for tæt op ad væggen. Derfor kan man benytte dem til at sætte en lille dæmper.
Som Bjørn også siger: De skal bare væk når man ser film. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
jfinderup Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der blevet taget til efterretning, og opdateret lidt billeder. Det kan ses øverst på siden...  __________________ /Jfinderup
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har din kabel investering så været pengene værd??
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
meget stilrent, og samtidigt minimalistisk, det kan jeg lide!
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været lidt skeptisk mht. H/K's nye design, men DAMN det der ser godt ud! Lækkert anlæg
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er virkelig flot, simpelt og stilet.
Hvad laver et DTS billede i et stereo rum? 
__________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Lækkert setup. Det nye H/K design klæder fandme recieveren, selvom det er en fuldstændig anden stil end den gamle H/K har/havde. Synes dog ikke at DVD'en ser skidegodt ud med det slimdesign, men lad nu det ligge :)
Ellers rigtig god stil med H/K og B&W 
Har rettet mit indlæg, havde egentlig spurgt til dine Nordost kabler, men så opdagede jeg hvor meget de koster så snart der skal smides stik på, så jeg må lede videre 
Men hvad gav du for dine? Og hvor? 1500,- for 2 x 3 meter er lige lovligt meget for mit vedkommende  __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
Johansen Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig stilet, super nice.
Og det nye H/K design tager sig rigtig godt ud i dine omgivelser. Er normalt ikke vild med det nye design men jeg vil sig at under dine omgivelser ser det fedt ud. __________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
|
Hey.
Lækkert setup. Det nye H/K design klæder fandme recieveren, selvom det er en fuldstændig anden stil end den gamle H/K har/havde. Synes dog ikke at DVD'en ser skidegodt ud med det slimdesign, men lad nu det ligge :)
Ellers rigtig god stil med H/K og B&W 
Har rettet mit indlæg, havde egentlig spurgt til dine Nordost kabler, men så opdagede jeg hvor meget de koster så snart der skal smides stik på, så jeg må lede videre 
Find dem brugt.....
Men hvad gav du for dine? Og hvor? 1500,- for 2 x 3 meter er lige lovligt meget for mit vedkommende 
Jeg solgte mine i sin tid for 900 kr. så vidt jeg husker. Spørg Witzel herinde - han overtog dem..... |
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin, du husker helt rigtig mht til prisen ... jeg solgte dem senere for 1000kr. Men det er gode kabler..
|
| Til top |
|
| |