Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 03:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HJÆLP! surroundforstæker...også mig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Almo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Hej i forummet.

Er ved at udskifte mit hjemmestudie til en hjemmebio, men det er noget tid siden jeg har interesseret mig for HIFI sidst, så min viden er noget bagud. Jeg har en del højtalere i forvejen, og håber nogle af dem kan bruge i setup'et. Håber nogen lige kan sparke et par inputs ind omkr. valg af surroundforstærker.

Jeg har en Harman Kardon 1.5 eff. forstærker

1 sæt JBL T1000

1 sæt JBL T3000

1 sæt dynaudio BM5

og et sæt ældre JBL 4410 studiemonitors

budgettet for forstærkeren ligger på en 10.000 kr. evt. noget lettere brugt. Kan noget af ovenstående bruges som hhv. for- og baghøjtalere (der er god bund i T-3000)? Derudover skal jeg jo nok have en eller anden centerhøjtaler også. Det er mit indtryk af nogle mærker / typer højtalere passer bedre med bestemte forstærkere, og at jeg ved forkert sammensætning risikerer for meget eller for lidt diskant osv ?

På forhånd tak

Jesper

Til top Vis Almo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Almo

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Jeg ville bruge den 1.5 som effekt til fronterne, og så købe en af de nyeste receivere med HDMI 1.3 som kan afkode HD-lydformaterne i 7-10k-klassen. Kan du li' lyden fra 1.5 var det måske en idé at kigge på H/K's nye receiver serie ?

Iøvrigt så mangler du jo bare en heftig sub så er du kørende

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Vil også klart anbefale en subwoofer.
Ellers mangler du LFE-sporet.
Ved godt der er mulighed for at de resterende højtalere bydes at skulle spille det (hvis sub sættes til "no" i setup-menu) - men det er jo lige netop det modsatte der tilstræbes ved fx. THX´s filosofi - at de øvrige HTér aflastes i dybbassen via en subwoofer.

Ellers skulle du kunne bruge de 4 JBLér til hhv- front og rear, og evt. studie-monitorerne som front (begge to evt.. - se evt. tidligt i ingeniørens tråd.)

Vil anbefale at du bruge de HTér du har (Du har jo faktisk til et 7.0 setup pt. hvis du bruger fx. dynaudio som rear, og JBL som front og side og center)

Brug din HK som front-effekt, og køb en HDMI-kapabel HD-kompatibel receiver, og brug lidt på en god subwoofer - så skulle du være i land.

Mvh.Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes